ZETApress

hírportál

Minardi a Formula–1-ben

Harmadik alkalommal került sor idén a Történelmi Minardi Napok megszervezésére, ami egy időben volt egy különleges golfversennyel és a Bandini-trófea átadásával. A Történelmi Minardi Napokon a motorsport egykori bajnokait ünnepelték. Fotóink Kasznár Gyula felvételei.

A Le Cicogne Golf Club-ban, Faenzában, Olaszországban egy nagyon izgalmas golfversenyt rendeztek az egykori Minardi pilóták és a meghívott hírességek között. A versenyt Pisca Taruffi rally versenyzőnő találta ki, akinek édesapja a legendás, márt elhunyt egykori Formula–1-es pilóta volt, aki az Alfa Romeónál, a Ferrarinál, a Mercedesnél, a Maseratinál és a Vanwall-nál is versenyzett, Grand Prix győztes is volt. A pilóták egy hangulatos vacsorán is részt vettek.

A legendás imolai versenypályán (amit Enzo és Dino Ferrari-ról neveztek el) találkozhattunk a következő egykori Formula–1-es, Minardi autót is vezető pilótákkal: Luca Badoer, Alex Caffi, Carlo Facetti, Giorgio Francia, Miguel Angel Guerra, Giovanni Lavaggi, Pier Luigi Martini, Roberto Moreno, Alessandro Nannini, Luis Perez Sala, Siegfried Stohr, Tarso Marques, Jarno Trulli, Gianni Morbidelli, Nick Heidfeld, Riccardo Patrese, Emanuele Pirro, Gabriele Tarquini, Marc Gene és Paolo Barilla. Ott volt természetesen a főszervező, a legendás Formula–1-es csapatalapító Gian Carlo Minardi, a Bandini trófeát elnyerő Aldo Costa, a Formula–1-es Ferrarikat tervező Mauro Forghieri (aki utcai Ferrarikat, Lamborghiniket és Bugattikat is tervezett), a GT és GT1 világbajnok Andrea Bartolini, az F1-es tesztpilóta, GT világbajnok és jelenlegi szakkommentátor Matteo Bobbi, a túraautó világbajnok Roberto Ravaglia és a gokartozó Andrea Kimi Antonelli is. Pierluigi Martini több mint 100 Formula–1-es futamon indult Minardi autóval.

Alessandro Nannini 1986-ban debütált a Formula–1-be Minardi autóval, megnyerte a japán Grand Prix-et is a következőket mondta: Kedvelem Gian Carlo Minardi-t, hét évig volt a csapatfőnököm! Gianni Morbidelli Ferrari M191 autót vezetett, Pierluigi Martini Ferrari M192-et, amit V12-es Lamborghini motor hajtott. A Ferrari legendás tesztpilótája Luca Badoer 1995-ben és 1996-ban versenyzett a Minardi csapatnál. Ő így nyilatkozott: Fantasztikus éveket töltöttem el Gian Carlo-val és közel kerültem hozzá és a csapathoz. Sokat kaptam tőle! Visszatért az argentin Miguel Angel Guerra, aki Gian Carlo Minardi első szerződtetett pilótája volt, itt volt a brazil Tarso Marques és Roberto Moreno, a spanyol Luis Perez Sala, az olasz Giovanni Lavaggia, aki a saját LMP1 autóját vezetett.

Aldo Costa az általa tervezett Mercedes W04 autót vezette. Itt volt az autó-motorsport egyik legjelentősebb pilótája, Riccardo Patrese, aki 257 Grand Prix-en vezetett (sokáig ő tartotta a világcsúcsot) és 1992-ben a második helyezett lett a világbajnokságon. Az ötszörös Le Mans-i győztes Emanuele Pirro úgy nyilatkozott, hogy egy álma vált valósággá a Minardinál. Találkozhattunk még a következő olasz pilótákkal: Gabriele Tarquini-vel (aki 78 F1-es GP-en vett részt, mint Alfa Romeo, BMW, Honda pilóta és 2009-ben még túraautó világbajnok is lett a SEAT-tal), a tésztagyáros Paolo Barillával, Alex Caffival, Siegfried Stohrral és Carlo Facettivel is. Itt volt még a szintén olasz Roberto Ravaglia túraautó világbajnok is. Az egykori Formula–1-es pilóta, a német Nick Heidfeld, a Formula E világbajnokság egyik autójával, a Mahindra Racing M4Electro-val ment néhány kört.

A Bandini trófea átadásának apropóján nem győzték díjazni a Mercedes csapatát, Valtteri Bottas mellett a mérnöki stáb munkáját is elismerték. Bottas F1-es autóval érkezett az olaszországi Faenzába, hogy átvegye a Bandini trófeát, amivel a tavalyi sikereit, a pole pozícióit és két futamgyőzelmét ismerte el a 12 fős zsűri, amelynek tagja volt a korábbi csapattulajdonos Giancarlo Minardi, Pino Allievi szakújságíró és Cesare Fiorio, a Ferrari egykori csapatmenedzsere is. A díjat 1992-ben alapították a korábbi F1-es futamgyőztes Lorenzo Bandini emlékére, aki mindössze 31 éves korában elhunyt egy tragikus balesetben az 1967-es Monacói Nagydíjon.

Bandini előtt tisztelegve Bottas egy 2016-os Mercedesbe pattant és rendőri felvezetéssel 12 kilométert tett meg Faenzából Brisighellába, Bandini szülővárosába, majd helikopterrel ment a Történelmi Minardi Napok helyszínére. Ő ezt mondta: Elnézve a listát, hogy kik kapták meg eddig a Bandini trófeát, ez nagy megtiszteltetés. Akad néhány igen lenyűgöző név is, elég megnézni, hogy összesen hány világbajnoki címet nyertek eddig a díjazottak. Nagyon megtisztelő, hogy már én is Bandini-győztes lehetek. Tavaly akadtak jó pillanataim és jó érzés, hogy ezt elismerik.

Idén Aldo Costa, a Mercedes főtervezője és Riccardo Musconi, Hamilton vezető versenymérnöke érdemelte ki az Európai Közösség-díját, Emilia Romagna tartomány pedig a Petronas technológiai igazgatóját, Andrea Dolfit díjazta. Remek programot láthattunk!

Szóljon hozzá!