Szadomazo a Titanicon
A fiatal Evelyn (Chiara D?Anna ? Berberian Sound Studio) cselédlányként dolgozik egy kastélyban, de rendszeresen elkésik munkából, mire úrnője, Cynthia (Sidse Babett Knudsen ? Esküvő után, Majdnem tökéletes szerelem) újra és újra szexuálisan megalázza.
Ahogy azonban a szadomazochista szerepjáték egyre inkább erotikától túlfűtötté válik, felmerül a kérdés, valójában ki irányít kettejük perverz afférjában: az úrnő vagy a szolgáló? ? láttuk délelőtt az Uránia moziban a The Duke of Burgundy című színes, 104 perces angol filmben. Utána a magyar alkotókkal ? Kemény Ildikó producerrel, Fekete Mátyás vágóval, Pater Sparrow látványtervezővel és Flesch Andrea jelmeztervezővel ? lehetett interjút készíteni.
A film zseniálisan mutatja be az agresszor és az áldozat viszonyát és dinamikáját: a szívtelen jégkirálynő valójában manipulált áldozat? ? A The Duke of Burgundy története általános érvényűen szól az emberi kapcsolatokról, arról a bonyolult belső és külső elvárás rendszerről, amely folyamatosan arra késztet bennünket, hogy alkalmazkodjunk a másik ember rólunk alkotott képéhez, és fordítva. Mindegy, hogy a mindennapi élet terhes döntéshozó szerepeiről, vagy a hálószobában zajló szerepjátékok kötelességéről beszélünk. A forgatókönyv írásakor egy perzselő szerelmi történet lebegett a szemem előtt, ugyanakkor új életet akartam lehelni a ?70-es évek rossz hírű, erotikus mozijába, Jess Franco gazdag atmoszférájú, szexuálisan túlfűtött filmjei inspiráltak leginkább ? emeli ki Peter Strickland, a film rendezője.
Peter Strickland (Varga Katalin balladája, Berberian Sound Studio) immáron 3. magyar vonatkozású alkotása, a hazai stáb közreműködésével, Magyarországon forgatott The Duke of Burgundy a ’70-es évek erotikus filmjeit idézi. Ám ahogy azt a brit rendezőtől megszokhattuk, ezúttal is valami sokkal mélyebb, sötétebb és művészibb kerekedik ki a műfaj előtti tisztelgésből. A The Duke of Burgundy teljes egészében Magyarországon, egy vidéki kastélyban, a Kádár-villában forgott, ahol az eredeti helyszínt teljesen átalakították. Peter Stricklandnek nem ez az első magyar vonatkozású munkája: első nagyjátékfilmje, a Varga Katalin balladája magyar nyelven, független produkcióként, Erdélyben készült. Fesztiválszereplései közül kiemelkedik a Berlinale, ahol a legjobb hangtechnikáért elnyert az Ezüst Medve-díjat, majd az Európa Filmdíjon Peter Strickland lett az év felfedezettje.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kzF2vwqfBvQ[/youtube]
A rendező-forgatókönyvíró 2. filmje, a ?70-es évek olasz horrorjához visszanyúló Berberian Sound Studio, Toby Jones főszereplésével. 3. mozijával, a The Duke of Burgundy-val kanyarodott vissza hazánkba. Fényképezte: Nicholas D. Knowland. Producer: Andrew Starke. Vágó: Fekete Mátyás. Főszereplők: Sidse Babett Knudsen, Chiara D?Anna, Bartsch Kata, Kraszkó Zita, Tompa Eszter. Gyártó: Pioneer Pictures, Rook Films. Bemutató április 30-án a Mozinet forgalmazásában csak 18 éven felülieknek. Az országos mozibemutató előtt a The Duke of Burgundy-t április 11-én szombaton 19:30-kor a holnap útra kelő 22. Titanic Filmfesztivál díszbemutatóján láthatja a magyar közönség az Uránia moziban. Előtte a külföldi alkotókkal találkozhatunk!