ZETApress

hírportál

Idén is Fizess verssel!

A Julius Meinl – Fizess verssel! bemutatja: Költészet és Zene. Ébreszd fel a benned rejlő költőt! Minden év március 21-én, a Költészet Világnapján helyszínek százai csatlakoznak világszerte a Fizess Verssel-kampányhoz – tudatta Magony Szilvia sajtóreferens. A tavalyi eseményről idekattintva olvashatunk.

Egy vers a mai napig feltöltődést, iránymutatást, vagy akár kikapcsolódást nyújthat, főképp akkor, ha egy finom kávé társaságában olvassuk, vagy éppen írjuk. Március 21-én szerdán, a Költészet Világnapján a Julius Meinl jóvoltából egy teljes napig minden idézet (legyen az ismert, vagy saját) kávéházi fizetőeszközzé válik, így a vendégek kávéjukat egy verssel vagy akár egy idézettel fizethetik ki a kampányhoz csatlakozott éttermekben és kávézókban.

Ebben az évben megújítottuk kampányunkat, bizonyítva, hogy a költészet a zene lelke. A zene ugyanis egy univerzális nyelv, mely a dalszövegek által segít abban, hogy a költészetet napjaink részévé tehessük. Éppen ezért megkértük a nemzetközileg is elismert JP Cooper énekes és dalszövegírót, hogy alkosson számunkra egy új dalt, amellyel a világ költői előtt tisztelgünk. – A Julius Meinl-lel való együttműködés lehetőséget adott számomra, hogy tisztelegjek pályatársaim, költőim és szövegíróim munkája előtt, remélem, hogy az elkészült új dal is megmutatja, hogy a költészet mindenhol jelen van – vallja JP Cooper. Az idei év másik újdonsága, hogy ezúttal az országszerte összegyűjtött verses cetlik április 11-én szerdától (A Magyar Költészet Napjától) egy héten át megtekinthetőek lesznek Budapest szívében, az Erzsébet téri Akvárium Klubban.

A globális és rendhagyó kezdeményezés mögött, a Julius Meinl, mint a bécsi kávépörkölő és a bécsi kávéházi kultúra nemzetközi nagykövete áll. Hagyományainak megfelelően a céget erős kötelékek fűzik a költészethez, hiszen a bécsi kávéházi kultúra nem csupán egy sajátos életmódot jelent, hanem a művészekre és írókra gyakorolt inspiráló hatása is közismert. Idén negyedik alkalommal csatlakozott Magyarország is a felhíváshoz 80 helyszínnel országszerte, köztük több nagy múltú kávéház és cukrászda is. A kezdeményezésről Takács Pétert, a Julius Meinl magyarországi ügyvezetőjét kérdezte Magony Szilvia.

A Julius Meinl Bécsből indult, ahol nagyon büszkék a kávéházi kultúrára. Mit gondol, itthon is van ekkora hagyománya a kávéházi életnek?

T.P: A XIX. és XX. század pezsgő szellemi és alkotói légkörében híres irodalmárok, költők, festők, tudósok, értékformálók élték mindennapjaikat kávéházakban, Magyarországon ugyanúgy, mint a nyugat-európai nagyvárosokban. Sőt, ezeken a helyeken a legismertebb feltalálóink, művészeink és költőink kaptak ihletet – gondoljunk csak a legendás nagy kávéházakra, például a Gerbeaudra, a Pilvaxra, a Centrálra vagy a New York-ra, ahol a kávé nemcsak átszőtte a hétköznapokat, de inspirálta is az embereket.

Mi pontosan e nagyszerű kezdeményezés célja?

T.P: Elsősorban az, hogy minél több ember számára eljuttassuk azt az üzenetet, hogy vannak dolgok, amelyek pénzben nem mérhetők. Fontos, hogy a mai felgyorsult világban, is időt szánjunk magunkra és egymásra, figyeljünk érzéseinkre, hiszen valahol mindenkiben ott rejlik a költő. A Költészet Világnapján arra buzdítjuk a kávészerető közönséget partnereinkkel, hogy egy finom kávé mellett osszák meg velünk kedvenc idézetüket, vagy gondolataikat.

Mit lehet tudni a felhíváshoz csatlakozott helyszínekről?

T.P: Idén 80 Julius Meinl kávét forgalmazó helyszín csatlakozott felhívásunkhoz országszerte, köztük több nagy múltú kávéházzal és cukrászdával, aminek nagyon örülünk, sőt bízom abban, hogy az évek alatt ez a szám akár több száz is lehet. Amiben csak lehet, igyekszünk a helyszínek segítségére lenni, melyben az egyik legfontosabb, hogy természetesen a Költészet Világnapján a kávét az eseményhez a Julius Meinl biztosítja. A csatlakozott éttermek, illetve kávézók pedig a versekkel, idézetekkel kitöltött cetlikkel tudnak felénk elszámolni. Tehát tényleg megvalósul az a tény, hogy a versek és idézetek, egy napra valódi fizetőeszközzé válnak.

Mit kell tennie annak, aki március 21-én verssel vagy idézettel szeretne fizetni egy kávéért?

T.P: Elsőként találja meg a hozzá legközelebb eső helyszínt, mely csatlakozott a felhíváshoz. A Fizess Verssel kampányban való részvételt az éttermek és kávézók ajtómatricákkal, plakátokkal, valamint az asztalra kihelyezett cetlikkel és ceruzákkal is jelzik. Ezután nem kell mást tennie, mint kedvenc verssorát leírja a kihelyezett cetlire és a kiválasztott kávéért azzal fizet a pénztárnál. A Költészet és Zene nemzetközi felhívás részleteit keressék weboldalunkon vagy az asztalokon kihelyezett cédulatartó dobozokon! A promóció kizárólag március 21-én szerdán érvényes!

Nemzetközi nagykövet: JP Cooper

She’s on my mind, she’s on my mind, she’s on my mind – talán ezt énekelte mindenki 2017-ben, ez volt ugyanis az első nemzetközi sláger, amelyről sokan megismerhették JP Coopert, de nagyon ismert a September song és a Jonas Blue-val alkotott Perfect Strangers című dala is. JP Cooper 2016 óta az egyik legismertebb angol énekes és szövegíró, több mint százezer Spotify követővel. Dalait több mint 350 millióan streamelték, az angol toplistákat pedig nem egyszer vezette.

A zene képes arra, hogy segítsen közvetlen módon eljuttatni az emberekhez a költészetet. Az elmúlt években számtalanszor láttam arra példát, hogy zenészek a költészetből inspirálódnak, mindez az én esetemben is része a dalszerző folyamatnak. Szeretném ha zeném hatással lenne az emberekre, s ha lehetőséget adna arra, hogy egy picit elmeneküljünk a hétköznapokból. Őszintén hiszem, hogy azzal, hogy esélyt kaptam arra, hogy egy dalt komponálhassak a Költészet Világnapja alkalmából, a rajongókat is motiválom, megmutatva, hogy a költészet mindenhol jelen van, és bárki számára elérhető – vallja a nemzetközi nagykövet.

Szóljon hozzá!