ZETApress

hírportál

SZENÁ-TOROK a borokért

A magyar borokért énekeltek a SZENÁ-TOROK. A Magyar Országgyűlés énekkara is erősíti az Agármarketing Centrum november 9-i Borszerda-kampányát ? tudtuk meg a városligeti Vajdahunyadvárban tartott, borkóstolóval egybekötött sajtótájékoztatójukon.

A Magyar Országgyűlés képviselőiből álló SZENÁ-TOROK kórus nagy sikerű figyelemfelhívó koncertet adott tegnap délután a Magyar Mezőgazdasági Múzeum tanácstermében. Az idei esztendő második Borszerdájára egy hét múlva, november 9-én kerül sor Magyarország vendéglátóhelyein.

A SZENÁ-TOROK az Országgyűlés énekkara. Hét parlamenti képviselő alapította 1996-ban, azóta 42 tagúra bővült a kórus, és az egyes fellépéseken alkalmi énekesek is csatlakoznak a ?kemény maghoz?. A kórus többnyire jótékonysági és jószolgálati rendezvényeken lép fel. A Vajdahunyadvárban tartott szűk egyórás koncert utáni bormustrán Magyarország összes borvidékének legjobb vörös borait ? közöttük a szekszárdi Takler Pince, a villányi Gere Borászat vagy az alföldi Frittmann Borászat legjavát ? kóstolták a jelenlévők.

A bor nem luxus, hanem hétköznapi cikk kell, hogy maradjon. A jelen tendencia szerint a hangsúly a minőségi borfogyasztásra tevődött át. Ezt nekünk is erősítenünk kell. Ennek érdekében szervezi meg az Agrármarketing Centrum ? a Nemzeti Bormarketing Alap, közvetve tehát a borászok ? finanszírozásával a soron következő Borszerdát jövő héten, november 9-én. Célunk, hogy a program hasznát a borászok is lássák ? mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója kóstolás közben.

A koncerttel egybekötött borkóstolón kialakult remek hangulat pontosan kifejezte a rendezvény lényegét. ? A jó hangulathoz feltétlenül szükséges a zene, és zenének mi lehetne a célra alkalmasabb, mint néhány kedves, vidám bordal? ? tette fel a kérdést Iványi Tamás, a SZENÁ-TOROK karnagya a városligeti figyelemfelhívó koncerten. ? Azért szerveztük meg a Borszerdát, mert bár a bor presztízse az utóbbi években jelentősen nőtt, a fogyasztásban ez egyelőre sajnos nem mutatkozik meg ? mondta Simon Péter.

A Borszerdára regisztrált több mint száz vendéglátóhelyen november 9-én a minőségi magyar vörösborokkal kerülhetnek közelebbi kapcsolatba a vendégek. Még maradt néhány nap éttermet választani, ahol borvacsora keretében féláron kóstolgathatják a borbarát vendégek a minőségi magyar vörösborokat az idén harmadik alkalommal megrendezett kampány keretében.

Az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Bormarketing Alap támogatásával szervezett kollektív bormustra célja, hogy minél többen megismerjék a minőségi magyar vörösborokat, s emellett jól is érezzék magukat. Erre pedig kevés alkalmasabb lehetőség nyílik, mint a Borszerda, amikor a megszokottnál többet engedhetnek meg maguknak a borbarátok, hiszen a kampányban részt vevő vendéglátóhelyek a borlapjukon szereplő minőségi magyar vörösborok árának felét elengedik.

A tematikus borkóstoló oldalát eddig több mint 15 ezren keresték fel, s ha a látogatók csak egy része már asztalt is foglalt a borvendéglőkben, úgy vészesen fogyóban vannak a helyek ? nem célszerű hát tovább halogatni a foglalást! Érdemes tehát mielőbb feltérképezni a közelgő Borszerda kínálatát, böngészni a vendéglők és a borok között, hogy le ne maradjunk. A Borszerda facebook-oldalán pedig megkísérthetjük a szerencsét is: az ott futó nyereményjáték egy sor meglepetést tartogat a nyerteseknek.

Szóljon hozzá!