ZETApress

hírportál

Magyar Fesztiválok Bora

Ahol a Tokaji és a fesztiválok találkoztak. A vártnál is nagyobb sikerrel zárult a Tokaj Kereskedőház Zrt. címketervezési pályázata, amelynek keretében a Pincemester Bora elnevezésű termékének grafikai megjelenéséből kellett minden érdeklődőnek kiindulnia, és megtalálnia azt, mit is jelent számára a Magyar Fesztiválok Bora.

A címketervezési pályázatra hatvan grafikus közel száz pályamunkája érkezett be. A pályázat eredményhirdetésére és értékelésére délelőtt került sor a Godzsu Bazárban, az erzsébetvárosi Király utcában. A tokaji borokat senkinek nem kellett bemutatni, hiszen fogalom a borok között, elsősorban a középkorúak és az idősebb korosztály körében.

Itt az ideje, hogy ne csak a szülők, hanem gyerekeik, a fiatal felnőttek is felfedezzék a tokaji hegyvidék értékes nedűjét. A Tokaj Kereskedőház Zrt. fontosnak tartja, hogy úttörő szerepet vállaljon a hazai borkultúra minőségi átalakításában, és a Tokaji borok fiatal felnőtt korosztályhoz való közelebb hozásában.

Fenti céllal döntött úgy a Tokaj Kereskedőház Zrt. vezetősége, hogy egy gondosan kiválasztott termékkel nyit a fiatal korosztály felé. A cég Magyar Fesztiválok Bora címmel címketervezési pályázatot hirdetett a hazai kreatív szakma részére. A pályázati koncepció szerint a Tokaj Kereskedőház Zrt. Pincemester Bora fantázianevű terméke kínált alapot a Magyar Fesztiválok Borához és ez alapján tervezhették újra azt az érdeklődők oly módon, hogy képi világában és hangulatában visszaköszönjön a Fesztiválok Bora-státusz. A brand a fiatalok számára elérhető árú minőségi fehérbor, mely lehetővé teszi a korosztály számára is a kulturált és minőségi borfogyasztást A sok ötletes és magas színvonalon elkészített tervből választotta ki a zsűri a győzteseket.

A zsűri szakmai díja mellett a közönség szavazataira is számítottak a szervezők, az érdeklődők a Facebook-on adhatták le voksaikat. A szavazás során több mint 2200 lájk érkezett, a végső győztes nagyon kiélezett verseny során dőlt el. A közösségi portál publikuma végül Tóth Leila pályaművére adta le a legtöbb voksot, aki az ünnepélyes díjátadóról 4 db Hegyalja Fesztivál-bérlettel és 24 palack Pincemester Borával térhetett haza. A társaság elismerése további jeléül a győztes címkével ellátott, limitált szériájú palackokat tett elérhetővé a Hegyalja Fesztiválon.

A szakmai verseny során 98 alkotás közül választhatott a zsűri, amelynek tagja volt többek között a Superbrands alapítójaként ismertté vált Wiszkidenszky András; Langsteiner Marianne, a Malév marketing igazgatója; Illés Tamás, a Tokaj Keresekdeőház Zrt. marketing vezetője; Kovács Dániel a Hg.hu főszerkesztőjeként, illetve Fűszeres Eszter, a Dívány Spicc rovatszerkesztője is. A zsűri tíz felettébb igényes pályamunkát emelt ki, ezek közül is három kapott kiemelkedően magas pontszámot. A pályázat szakmai nyertese végül a 21 éves Novotny Dóra lett Fesztiválhangulat című munkájával.

A győztesek a felajánlott pénzdíj mellett fesztiválbelépőket, bort és egy meghívást is kaptak a Tokaj Kereskedőház borászatának meglátogatására. A zsűri szakmai különdíját Hajnal Balázs kapta, aki 30 palack Tokaji Pincemester Borával lett gazdagabb. A pályázat záróeseményére délelőtt 11 órakor került sor a fővárosi Godzsu Bazárban. A zsűri tagjai itt értékelték a teljes projektet, valamint átadták a díjakat a nyerteseknek. Az eseményhez kapcsolódóan valamennyi pályamunkát kiállították a szervezők, így minden pályázó megtekinthette tervét egy palackborra felcímkézve.

Tokaji Kereskedőház

A Tokaj Kereskedőház a legnagyobb borászati és borkereskedelmi vállalkozás a Tokaji történelmi borvidéken. A vállalat több mint félévszázados borászati tapasztalattal rendelkezik, így mindig meghatározó szereplője volt Hegyalja életének.

A Tokaj Kereskedőház az elmúlt néhány évben jelentős átalakuláson ment keresztül. Ez a fejlesztés érintette a vállalat teljes egészét a vállalatirányítástól kezdve, a saját szőlőterületek rekonstrukcióján át, az érlelő hordópark teljes körű felújításáig. Így jött létre a Tokaj Kereskedőháznál a borvidék egyik legkorszerűbb borászati technológiája. Ezek a fejlesztések és ez a borászati beruházás méltó a tokaji bor és a Tokaji Borvidék hírnevéhez, összhangban van a Hegyaljai tradíció megőrzésére irányuló törekvésünkkel és biztosítja boraink kiváló minőségét.

A változások azonban egyéb területeket is érintettek: Hatékony, szervezett vállalati struktúrát építettünk fel. Milliárdos beruházással korszerűsítettük a feldolgozó, erjesztő- és tárolóteret. A saját szőlőterületeken teljes körű rekonstrukciót hajtunk végre. Folyamatosan zajlik az érlelést szolgáló hordópark cseréje. A termékfejlesztés során elérték, hogy új, modern és tudatos arculattal látták el az egyes termékcsaládokat. Új termékeket fejlesztenek ki a fogyasztói és piaci igények figyelembe vételével, amely termékek egy piacképes termékstruktúrát (termékpiramist) alkotnak: minőségi borok, késői szüretelésű borok, borkülönlegességek, muzeális borok és aszútörköly pálinka.

Egyetlen állami tulajdonú pincészetként a megfontolt, következetes és kitartó munka révén eljutottunk a modernizációnak arra a fokára, ahol immár nem csak elismerések gyűjtését vártuk a nemzetközi színtértől, de megalapozott célként tűzhettük ki magunk elé az export piacok visszahódítását is. Ezért exportpiaci offenzívát indítottak az értékesítés belföld-export arányának kedvezőbbé tétele és az értékesítés bővítése érdekében.

Ennek eredményeképpen a néhány évvel ezelőtti 5-95%-os export ? belföld értékesítési arány mára 50-50%-ra javult, nem csak a társaság gazdálkodását stabilizálva hosszú távon, de nem utolsó sorban a Tokaji bor hírnevét is tovább öregbítve. A hazai piaci pozíciók megtartása mellett napjainkban is töretlen a borászat export piacainak fejlődése. Ennek eredményeként büszkén jelenthetik, hogy immár az Egyesült Államokban, sőt Kínában is elérhető a Nemzet Aranya a műértő fogyasztók számára. A Tokaji forradalma jelenleg is tart! Bővebb információért kérik, hogy időről-időre látogassa meg weboldalukat, vagy iratkozzon fel hírlevelükre!

Szóljon hozzá!