ZETApress

hírportál

A magyarok fele az olimpiát nézi

Az olimpia első három napjának közvetítései alatt átlagosan kétszer annyian kapcsoltak a köztévére, mint az országos kereskedelmi adókra. Mindeközben az Interneten is tarolt a Magyar Televízió. Az MTV.hu oldalon már pénteken, a pekingi megnyitó napján is százezernél több egyedi látogatót regisztráltak, amíg az oldalletöltések (cikk- és videó-kattintások) a hétvége mindkét napján meghaladták az egymilliót.

Bár a TeleSport.hu mindössze két hónapja indult el, vasárnap már 680 ezernél is több oldalt nyitottak meg a látogatók. Ez a szám hétfőn több mint a duplájára ugrott, másfélmillió oldalletöltést regisztráltunk ? mondja Mucsi Csaba új média főszerkesztő.

Mivel Magyarországon csak az MTV jogosult az internetes online közvetítésre, a köztévé előre készült a látogatói rohamra: az olimpia ideje alatt 10 gigabyte sávszélességen és 10 videó szerveren biztosítják az adatforgalmat. A köztelevízió olimpiai műsorainak nézettségi adatairól további információ itt található.

A Telesport.hu

Az idén a Magyar Televíziónak sikerült megszereznie az egyik legpatinásabb, legjelentősebb köztelevíziós márka Internet-címét. Az új név alatt dinamikusan fejlődő, percről-percre frissülő sportportált kapnak az olvasók és böngészők ? mondta az oldal május 29-ei indulásakor Mucsi Csaba, az MTV új média főszerkesztője. A portál annak a megújulásnak az első fázisa, amelyben teljesen új alapokra helyezik az MTV online lapcsaládját.

A sport portálnak már a Labdarúgó EB alatt rengeteg látogatója volt, ezért rögtön meg is kellett duplázni az induláskori sávszélességet. Az oldalon összesen több mint hétszázezren tekintették meg a sportesemények híradásait. Volt olyan meccs, amelyet az Interneten is stadionnyi, azaz 13 ezer-kétszáz egyidejű szurkoló követett élőben ? ez egyben magyarországi csúcs is volt.

A júniusi eredményeket figyelembe véve az MTV még több látogatóval számolt az olimpiai közvetítések során, ezért újabb fejlesztésekkel készült a stáb. Augusztus 8-tól 10 gigabyte sávszélességen és 10 videó szerveren biztosítja az adatforgalmat az MTV partnere, a Carnation. Ez azt jelenti, hogy azonos időben akár negyvenezer konkurens videó nézőt is ki tud szolgálni a telesport.hu. Az élő közvetítéseken túl a site Video On Demand szolgáltatást is biztosít, az összefoglalók igény szerint visszakereshetők.

Az MTV Online, amely 2007-ben a leglátogatottabb hazai televíziós portál volt, olyan tíz, tematikusan szerkesztett portált összesít, mint például a Híradó.hu, a műsorokat bemutató MTV Premier vagy a köztelevízió saját gyártású produkcióit tékaszerűen közzétevő Videotár. A fejlesztés következő állomásaként ezek az oldalak is átalakulnak, interaktívak lesznek.

Szóljon hozzá!