ZETApress

hírportál

Új metrókocsik Bécsben

Látványterv, fotó Siemens AG OsterreichAz egyenes tartás mellett döntöttek a bécsiek. Egy hónapon át próbálgathatták az új metrókocsik üléseit az osztrák főváros lakói, hogy kiválasszák, a három modell közül melyiket szereljék be a vagonokba. Szoros versenyben az egyenes tartást biztosító Trigon nyert – tudatta a Eurocomm-PR Budapest.

Egyenes hát, több hely a lábaknak vagy bármilyen testtartás – erről kellett dönteniük a bécsieknek a Wiener Linien legújabb közönségszavazása során. Az osztrák főváros közlekedési vállalata azt szerette volna ugyanis megtudni, hogy a három üléstípus – Trigon, Radial és Linea – közül melyikkel szereljék fel a legújabb metrókocsikat, az X–Wageneket, amelyek 2020 közepétől fokozatosan állnak majd forgalomba.

A három üléstípust egy hónapon át tesztelhette a bécsi utazóközönség, hogy kiválasszák a kedvencüket. Végül az 5600 szavazó 40 százaléka a Trigon mellett döntött, míg a második helyen a Linea végzett 34 százalékkal. A nagyobb lábteret biztosító Radial a résztvevők 26 százalékának volt a favoritja. Az új ülések az eddigi műanyag helyett laminált rétegelt falemezből készülnek, így nemcsak kényelmesek, de környezetbarátak is.

Az első X–Wagen 2020 közepén gördülhet végig Bécs metróhálózatán. A szerelvények az U1–U4-es vonalakon fokozatosan váltják majd le a 70-es évek óta forgalomban lévő Ezüstnyilakat. 2024-től pedig a most épülő U5-ön is ezek szállítják majd az utasokat. 2030-ra így összesen 34 új klimatizált, akadálymentes és energiatakarékos LED-izzókkal felszerelt X–Wagenen utazhatnak a bécsiek.

Szóljon hozzá!