ZETApress

hírportál

Taxify Daimlerrel

Taxify175 millió dollárt fektettek a Taxify-ba a Daimler vezetésével. Európa vezető utazásmegosztó vállalata, a Taxify 175 millió dollárértékű tőkebevonást bonyolított le, a vállalat a befektetéseket az utazásmegosztó szolgáltatás technológiai fejlesztésére szánja.

Céljuk, hogy megvalósítsák a városi közlekedés legjobb alternatíváját, különös tekintettel az európai és afrikai piacokra ? tudtuk meg sajtósaiktól. A befektetők közül a legnagyobb a Daimler, a világ vezető autógyártója, amely a portfóliójában tudhat számos közlekedéssel és technológiával foglalkozó európai vállalatot. A Daimler a befektetésnek köszönhetően a Taxify igazgatótanácsában is képviseltetni fogja magát.

? Világszerte csaknem 22 millió ügyfélnek nyújtunk mobilitási szolgáltatást, a közösségi autóktól és a multimodális platformoktól kezdve az utazásmegosztásig. A Taxify kitűnően kiegészíti a meglévő, kiterjedt portfóliónkat a mobilitási szolgáltatások területén. A gyorsan növekvő utazásmegosztó tevékenységeinek és a széles körű földrajzi lefedettségének köszönhetően a Taxify és a Daimler tökéletes párost alkot ? mondta el Jörg Lamparter, a Daimler pénzügyi szolgáltatások mobilitási csoportjának vezetője.

A Taxify befektetői köréhez a Didi Chuxing mellett most csatlakozott, Taavet Hinrikus, a Korelya Capital európai kockázati-tőkealap és a TransferWise társalapítója is. Ez a tőkeemelés azt jelenti, hogy a Taxify értékét a befektetők egymilliárd dollárra becsülik. ? Az a küldetésünk, hogy mobilis jövőt építsünk, és fantasztikus, hogy ebben olyan befektetők támogatását élvezhetjük, mint a Daimler és a Didi. A tavalyi évhez képest tízszeresére nőtt a Taxify-jal megtett utak száma, holott Európát és Afrikát világviszonylatban is az utazásmegosztás legösszetettebb piacai között tartják számon. Ma már több mint tízmillió ember használja a Taxify-t világszerte. De ez még csak a kezdet, hiszen egyre kevesebben vásárolnak saját autót és inkább a konkrét igények szerint szerveződő közlekedést választják ? mondta el Markus Villig, a Taxify vezérigazgatója és társalapítója.

A Taxify-ról

A Taxify-t 2013-ban indította el Észtországban az akkor 19 éves Markus Villig, aki a szüleitől a főiskolai tanulmányaira kapott pénzből dolgozta ki a szolgáltatás első változatát, és saját maga toborozta az első sofőröket is ötlete megvalósításához. A Taxify napjainkban már a világ egyik leggyorsabban növekvő utazásmegosztó vállalata, több mint 25 országban félmillió sofőr és tízmilliónál is több utas használja. A Taxify vezető európai utazásmegosztó szolgáltató, amely utasok és sofőrök millióit köti össze világszerte, könnyebbé, gyorsabbá és megbízhatóbbá téve ezzel az utazást. A vállalat hatékony és modern technológiára építő üzleti modellje előnyös a sofőröknek, hiszen alacsonyabb jutalékot kell fizetniük, és így kedvező az utasoknak is, akik olcsóbban utazhatnak. A Taxify-t 2013-ban alapította Markus Villig, amely napjainkban a leggyorsabban növekvő utazásmegosztó szolgáltatás Európában és Afrikában, a befektetői között található a Daimler, a Didi Chuxing, valamint Taavet Hinrikus, a Korelya Capital és a TransferWise társalapítója is. A Taxify-t világszerte 25 országban tízmillióan használják.

A Daimlerről

A Daimler AG a világ egyik legsikeresebb autógyártó vállalata. Világviszonylatban a legnagyobb haszongépjármű-gyártó és az egyik legnagyobb prémiumkategóriás autókat gyártó vállalat, melynek tulajdonába tartozik a Mercedes-Benz Cars, a Daimler Trucks, a Mercedes-Benz Vans, a Daimler Buses és a Daimler Financial Services is. A Daimler pénzügyi finanszírozással, lízinggel, flottakezeléssel, biztosítással, pénzügyi befektetésekkel, hitelkártyákkal és innovatív mobilitási szolgáltatásokkal is foglalkozik. A 2017-es pénzügyi évben a csoport bevétele elérte volna a 164,2 milliárd eurót, a kamat- és nyereségadó-fizetés előtti eredmény pedig 14,3 milliárd euró lett volna. Az előzetes becsléseknek megfelelően az IFRS 15 és az IRFS 9 alkalmazása előtt a 2017-es pénzügyi évben a bevétel elérte a 164,3 milliárd eurót, a kamat- és nyereségadó-fizetés előtti eredmény pedig 14,7 milliárd euró volt.

Szóljon hozzá!