ZETApress

hírportál

Világmegváltó L?Oréal

Fenntarthatóság: a L?Oréal 2017-ben felgyorsította átalakulását, nyilvánossá téve a tavalyi eredményeit ? tudatták sajtósaik. A L?Oréal közzétette fenntarthatósági programjának éves jelentését.

A Sharing Beauty with All program eredményei komoly előrelépést tükröznek a fenntartható innováció és a vállalat éghajlatváltozás elleni küzdelemben vállalt kötelezettségét tekintve. ? 2017-ben újra bebizonyítottuk, hogy a gazdasági sikerek és a környezeti teljesítmény kéz a kézben jár. Szeretnénk bebizonyítani, hogy a felelős fejlődés nem csak lehetséges, de szükséges is, a fenntarthatóság pedig a jövőt alakítja ? mondta Alexandra Palt, a csoport vállalati felelősségvállalásért felelős vezetője. Egyedülálló kezdeményezés jött létre a szépségiparban a fenntartható termékekért.

A Fast Company amerikai üzleti magazin minden évben elismeri azokat az ötleteket, amelyek hosszútávú, rendszerszintű változásokat eredményeznek, vagy valamilyen égető problémára nyújtanak megoldást; a L?Oréal SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool) projektje megkapta a World Changing Ideas (világmegváltó ötletek) díjat. A SPOT egy olyan értékelési eszköz, amelyet a L?Oréal azért fejlesztett ki, hogy mérje a kozmetikai termékek környezeti és társadalmi hatásait. Az eszköz a termék életciklusának minden szakaszát vizsgálja, a fejlődést négy területen követi végig: csomagolás, a termék ökológiai lábnyoma, összetevők forrása és a termék társadalmi haszna. A projekten 2014 óta dolgoztak a L?Oréal csapatai, amelynek eredményeként 2017-ben az új vagy megújított termékek 100%-nál alkalmazták a SPOT-ot; a tavaly bevezetett termékek 76%-a javulást mutatott.

További információk a SPOT-ról

A szén-dioxid-kibocsátás területén is nagy sikereket ért el a L?Oréal. 2005-höz képest 2017-ben 73%-kal csökkentette üzemeinek és elosztó központjainak szén-dioxid-kibocsátását, miközben ugyanebben az időszakban 33%-kal nőtt a termelése. Ezen kívül 2017 végére a csoport 24 ipari telephelye lett teljesen szén-dioxid-semleges. Ezt a kivételes eredményt a CDP is elismerte. 2017-ben, egymás után már a második évben, több mint 3000 értékelt vállalatból a L?Oréal a világ azon két vállalata közé tartozott, amely az elérhető legjobb AAA-minősítést kapta a CDP által értékelt következő három fontos területen: éghajlatváltozás elleni küzdelem, a vízhiány kérdésének kezelése és az erdőirtás csökkentése.

A L?Oréal teljesítményére a Newsweek amerikai üzleti magazin is felhívta a figyelmet. A L?Oréal 89,9%-kal a magazin 2017. évi Green Ranking listájának első helyét foglalta el, amely 500 nemzetközi vállalat között a legjobb teljesítmény. A L?Oréal a Science Based Targets kezdeményezés keretében új kötelezettségeket vállalt 2030-ig az éghajlatváltozás elleni küzdelem, illetve a szén-dioxid csökkentése terén is. A vállalat célja, hogy a teljes üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 2016-hoz képest 25%-kal csökkentse, vagyis azt a mennyiséget, amelyet a L?Oréal bocsát ki, illetve amelyet közvetve bocsátanak ki a beszállítók vagy a fogyasztók a termékek használata során.

A Sharing Beauty with All programról

A program 2013-ban indult. A L?Oréal teljes értékláncába beépülve összefoglalja a L?Oréal 2020-ig szóló, fenntartható fejlődéssel kapcsolatos kötelezettségvállalásait, és foglalkozik annak minden hatásával: a termékek ötletének megszületésétől kezdve a forgalmazásukig, ideértve a gyártási folyamatot vagy az összetevők beszerzését. A L?Oréal minden évben átlátható, az előrehaladást számokkal alátámasztott tájékoztatásokat ad ki. Napjainkban a csoport azon vállalatok közé tartozik, amelyek törekvése és komolysága nemzetközi szinten a legelismertebb a fenntartható fejlődés vonatkozásában.

A L?Oréalról

A L?Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfóliójában 34 nemzetközi, sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2017-ben 26,02 milliárd eurós forgalmat generált és 82 ezer-hatszáz munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L?Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: közönségcikk piac, drogériák, gyógyszertárak, fodrászszalonok, repülőtéri üzletek, saját márkaboltok, illetve webáruházak. Kutatás és innováció, valamint egy 3885 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L?Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L?Oréal fenntarthatósági elköteleződése, a Sharing Beauty With All ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül.

Szóljon hozzá!