ZETApress

hírportál

Borok a Lidl-ben

Kezdeményezést indít a Lidl Magyarország a magyar borok hazai és nemzetközi népszerűsítésére. A kezdeményezés első lépésként a Lidl Wine Expo 2014 Hungary nevű rendezvényen hét magyar borrégió 130 borászatának 594-féle borát mutatja be az áruházlánc három európai ország Lidl képviselőinek azzal a céllal, hogy minél több hazai bor váljon elérhetővé a külföldi Lidl áruházaik polcain.

Újabb lépést tesz a Lidl Magyarország afelé, hogy népszerűsítse a magyar termékeket itthon és külföldön is, ezúttal a magyar borokra helyezik a hangsúlyt. A kezdeményezés egy nagyszabású bor-expóval indul, ahol Csehország, Lengyelország és Szlovákia Lidl képviselői hét magyar borrégió 130 borászatának 594-féle borát ismerhetik meg, és választhatják ki azokat, melyeket elérhetővé tesznek saját áruházaikban.

Nagyszabású kezdeményezés a magyar borok népszerűsítésére. ? A magyar export továbbnövelésének kulcsa az élelmiszer- és borexportunk növekedése. Kettős célunk van, az Európai Unióba irányuló borexportunk minőségi, valamint a keleti exportunk mennyiségi növelése ? mondta Szijjártó Péter, kijelölt külgazdasági- és külügyminiszter-helyettes a rendezvény kora délutáni sajtótájékoztatóján a Hotel Novotel Brahms-termében. A Lidl Magyarország az elmúlt években is jelentős volumenben forgalmazott magyar borokat itthon és külföldön is. A 2013-as évben a Magyarországon csaknem hatmillió palack magyar bort értékesített az áruházlánc, és több mint egymilliárd forintértékben exportált hazai borokat, hét európai országba.

Kezdeményezésünkkel az a célunk, hogy minél szélesebb körben jussanak akár magyar családi pincészetek is export lehetőséghez a Lidl hálózaton keresztül, és mindemellett a hazai áruházainkban is minél szélesebb magyar bor kínálatot tegyünk elérhetővé ? mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke. ? A mai rendezvény csak a kezdet, tervünk, hogy a szomszédos országokat követően, a későbbiekben további európai országok is megbízható és növekvő piacot jelentsenek majd a hazai boroknak ? tette hozzá. A magyar termékek népszerűsítése és az export növelésére irányuló aktivitások mindig is fontos szempontot képviseltek a Lidl Magyarország életében.

A 2013-ban indított Lidl a magyar beszállítókért programmal az áruházlánc azt a célt tűzte ki maga elé, hogy növelje szortimentjében a magyar termékek arányát, támogassa a magyar termelőket a hazai és nemzetközi jelenlét erősítésében egyaránt, ezáltal a magyar gazdaság fejlődését és versenyképességét. A mostani kezdeményezés a programba illeszkedően egy széles összefogás eredményeként a magyar borokra helyezi a hangsúlyt, a rendezvényen részt vevő országok ? Csehország, Lengyelország és Szlovákia ? széles felvevőpiacot jelenthetnek a magyar boroknak, hiszen összesen csaknem 900 Lidl áruház polcaira kerülhetnek ki ezek a termékek.

Szóljon hozzá!