ZETApress

hírportál

Új célban a Budapest?Bamako

Az egyre feszültebb biztonsági helyzet miatt változik a Budapest?Bamako útvonala, mivel Mali a polgárháború szélén áll. A Mali északi részét uraló Al-Qaida milicisták és a meggyengült mali kormány közti feszültség miatt a futam az idén elkerüli a Mali Köztársaságot.

A rali eredetileg három napot töltött volna Maliban és a befutó a fővárosban, Bamakóban lett volna február 8-án, pénteken. ? Reménykedtünk, hogy az Afrikai Unió intervenciója segít megoldani a problémát és januárra rendeződik a helyzet, de sajnos erre még várni kell ? nyilatkozta Szabó Gál András, a futam alapítója. A szervezők kevés esélyt látnak arra, hogy januárig béke legyen Maliban. ? Gyorsan kellett döntenünk, hiszen a szervezés és az engedélyek beszerzése hónapokba is telhet, ha eltereljük a futamot ? nyilatkozta a Villám Géza néven is ismert egykori rádiós. Az új útvonal az eredeti néhány kemény offroad mauritán szakasz után Szenegálba viszi a mezőnyt. Szenegált szinte szavannás földutakon két és fél nap alatt kell átszelni. Innen Bissau-Guinea poros, salakos útjai várnak a mezőnyre. A verseny február 9-én, szombaton ér véget Bissau városában.

Ez lesz a második alkalom, hogy nem Bamakóban ér véget a rallye. ? Bissau turisztikai szempontból izgalmasabb, mint Bamako és autó eladásokat illetően pedig sokkal gazdaságosabb is ? mondta Villám Géza. A volt portugál gyarmaton 20-30%-kal jobban adták el tavaly az indulók autóikat, mint Bamakóban két éve. Bevett gyakorlat a Budapest?Bamakón, hogy a résztvevők járműveiket a célban eladják. A 8682 kilométeres távra 16 napjuk van a résztvevőknek. Napi 542 kilométeres átlag kemény kihívást jelent mind a túra, mind a verseny kategóriában indulóknak. A versenyben 45 csapat áll rajthoz, míg túrában 120 legénység teszi próbára magát.

A futam történetében először, este rajtol a mezőny és már Magyarországon és Szlovéniában is lesznek offroad éjszakai tájékozódási feladatok. Afrikában a hivatalos verseny szakasz 80%-a, azaz közel 4500 kilométernyi táv zajlik majd porban, homokban, köveken, sziklákon, vízben, sárban. A 2013-as pályát Nagy Miklós háromszoros magyar Bamako-bajnok és Villám Géza, a futam alapítója közösen szerkesztik. A pálya kijelölése a héten megkezdődött.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Új rajthely a Budapest?Bamakón | ZETApress

Szóljon hozzá!