ZETApress

hírportál

Elismerés a fogyatékosokért

Nemzetközi elismerést, Marketingkommunikációs-díjat kapott az Együtt a fogyatékos emberekért kampány, a Kormányzati Kommunikációért Felelős Szakállamtitkárság kampánya az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetségétől (EACA). A társadalmi célú kampány első helyezett lett az EACA CARE elnevezésű nemzetközi versenyen kormányzati kommunikáció kategóriában.

Az EACA 2008-ban osztotta ki először a társadalmi (marketing-) kommunikáció területére fókuszáló EACA CARE díjat (EACA CARE Awards for Social Marketing Campaigns), amelynek célja, hogy megjutalmazza azon vállalati, civil, non-profit és kormányzati kampányokat, amelyek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) jegyében ? európai viszonylatban is ? kiemelkedőnek és példamutatónak tekinthetők. A 2009-es nemzetközi megmérettetésre szociális, környezetvédelmi és emberi jogi témájú kampányokkal lehetett jelentkezni. Az alkotásokat az Európai Parlament képviselőiből, médiaszakemberekből, elismert ügynökségi vezetőkből és megbízókból álló tizenkét tagú bizottság bírálta el. A kétfordulós verseny döntőjébe összesen húsz pályaművet válogatott be a szakmai zsűri.

A kormányzati kommunikáció kategóriában az öt döntős pályázat (három francia, egy-egy török és magyar nevezés) közül végül a Kormányzati Kommunikációért Felelős Szakállamtitkárság Együtt a fogyatékos emberekért kampánya került ki győztesként. A győztesek április 16-án vehetik át a díjakat Brüsszelben az Európai Parlamentben, a nyertes alkotásokat pedig a 2009 szeptember végi Euro EFFIE díjátadó gálán mutatják be. A győztes magyar filmek megtekinthetők a kampány hivatalos blogján, a internetes oldalon. A folyamatosan működő weboldal célja, hogy véleménynyilvánítási lehetőséget nyújtson a fogyatékos és nem fogyatékos személyek, a témában illetékes szakemberek számára.

A Kormányzati Kommunikációért Felelős Szakállamtitkárság 2008 decembere és 2009 márciusa között zajló Együtt a fogyatékos emberekért elnevezésű társadalmi célú kampánya a fogyatékos emberek esélyegyenlőségére hívta fel a figyelmet. A kampányt négy, fogyatékos embereket tömörítő szervezet ? a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége, az Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége, valamint az Autisták Országos Szövetsége ? segítette.

A reklámfilmeket olyan neves rendezők készítették, mint Spáh Dávid, Herendi Gábor, Gigor Attila és Pater Sparrow, alias Verebes Zoltán. A reklámfilmek azt kívánják tudatosítani, hogy a fogyatékos személyeket többnyire társadalmi okok, nem pedig fogyatékosságuk akadályozza a mindennapi életben. A filmek arra is felhívják a figyelmet, hogy a fogyatékos embereket azonos jogok és azonos bánásmód illeti meg. A reklámfilmeket a kampány időszaka alatt PR-tevékenység is kiegészítette, amelynek során számos ingyenes cikk, interjú, rádiós és televíziós beszélgetés készült.

A kampány nemcsak külföldön, itthon is bizonyított: a 2008-as Reklámmustrán első helyezést nyert el, valamint több internetes portál közönségszavazásán ért el előkelő helyezést. A szintén a szakállamtitkárság által készített FAIR Play ? közlekedésbiztonsági kampány a múlt év során elnyerte a reklámszakma egyik rangos díját, a reklámhatékonyságot elismerő arany EFFIE-t ? tudatta a Kormányszóvivői Iroda.

Szóljon hozzá!