ZETApress

hírportál

Lendületben a McCafé

A negatív gazdasági hatások ellenére idén 20%-kal nőtt az országszerte már több mint 25 egységből álló McCafé hálózat forgalma. A McDonald?s kávézóláncában az elmúlt tíz hónapban 2,2 millió vendéget szolgáltak ki: 20%-kal többet, mint az előző év hasonló időszakában. Jövőre folytatódik a hálózatbővítés, a hazai legnagyobb kávézólánc jövőre 8-10 új egységgel bővül ? tudtuk meg sajtósaiktól.

Idén ősszel már 25-re bővült a McCafé hálózat egységeinek száma. Az elmúlt tíz hónapban a McDonald?s kávézóláncának forgalma meghaladta a 620 millió forintot, az előző év ugyanazon időszakához viszonyítva ez 38 százalékos növekedést jelent az új éttermekkel együtt. A Magyarországon 2003. óta jelen lévő McCafék a kávézókkal bővített McDonald?s éttermek összforgalmának átlagosan 7%-át adják, azonban a legsikeresebbek már elérik az éttermek forgalmának 20-25 százalékát. A kávézólánc egységei tavaly kétmillió vendéget szolgáltak ki, ez a szám várhatóan 35 százalékkal emelkedik 2008 végére, így elérheti a 2,7 millió főt. Azokban az éttermekben, ahol McCafé is működik, a vendégforgalom 9-10 százalékát adják a kávéra, süteményre betérők.

Már 25 egységgel és országos hálózattal a kávézópiac élén

A magyarok töretlen kávézási kedvéről árulkodik, hogy 2008. első 10 hónapjában 11 tonna, azaz mintegy 841 ezer 142 csésze kávét fogyasztottak el a McCafé vendégei ? 6,5-szer annyit, mint a nyitás első évében. Az első egység megnyitása óta összesen 3,1 millió csésze kávét és kétmillió szelet süteményt szolgáltak fel a 3,6 millió vendégnek.

A vállalat jelenleg ? egyetlen egység kivételével ? shop-in-shop rendszerben bővíti a McCafé láncot, azaz a gyorskiszolgáló éttermek részeként üzemelteti a kávézókat. A nagy nemzetközi kávézóláncok közül egyedül a McCafé terjeszkedik a fővároson kívül is intenzíven. Jelenleg kilenc vidéki McDonald?sban üzemel kávézó.

Fejlesztési kedvünkre hat a koffein: jövőre tovább növeljük éttermeink és ezzel együtt kávézóink számát. A közeljövőben megnyílik Magyarországon a századik egységünk. A főváros és a nagyobb vidéki városok után immár ötvenezer lakos alatti városokban is megjelenünk. Arra törekszünk, hogy a kávéházi kínálatunk ugyanúgy országosan elérhető legyen, mint a már jól ismert McDonald?s ételek ? mondta Radek Janalík, a magyarországi McDonald?s ügyvezető igazgatója.

A McCafék a környezettudatos vásárlók felé is nyitnak: 2008 elejétől UTZ minősítésű kávét használnak nemcsak a McCafé kávézóiban, de az éttermekben is. Az UTZ egy olyan globális minősítési program, melynek segítségével visszakövethető a kávé származása, és amely minősítés garantálja, hogy a kávét a helyi közösség érdekeit figyelembe véve, társadalmilag felelős módon termesztették. Jelenleg Magyarországon a McDonald?s gyorsétterem-hálózat az egyetlen a vendéglátásban, amely UTZ minősítésű kávét kínál.

Idén ősszel bővült 25-re a legnagyobb hazai kávézólánc egységeinek száma. Ennek alkalmából iható műalkotások villámkiállítását rendezték meg november 25-én délelőtt Budapesten a Mammut 2 bevásárlóközpontban található McCafé kávézóban. Öt művész öt perc alatt 25 kávé habjára varázsolt mini képzőművészeti alkotásokat, amelyeket az érdeklődő műértő közönség csupán öt percig láthatott.

McCafé

2003-ban a világon hatodikként, Közép-Európában pedig elsőként Budapesten nyitott kávézót a McDonald?s. A McCaféban a kávéházi miliőre jellemző szolgáltatás és kínálat várja a vendégeket. A McDonald’s éttermek és a McCafé pultja külön helyezkednek el, így a kávézó lassabb tempója nem befolyásolja, így nem is lassítja az éttermi kiszolgálást. A McCaféban magas minőségű, Arabica típusú, frissen őrölt babkávéból készült hagyományos és különleges kávékészítményeket, édes és sós sütemények széles választékát kínálják. Az állandó választék mellett a McCafék szezonális ajánlatokkal ? nyaranta jeges kávéval és frappéval, télen forró italkülönlegességekkel ? várják a vendégeket.

Szóljon hozzá!