ZETApress

hírportál

Hepatitis a Sajtóházban

A márciusban meghirdetett Ne várjunk tétlenül a májrákra! ? című országos figyelemfelhívó kampányt lezáró sajtótájékoztató volt délután a MÚOSZ Mikszáth-termében. Moderátora B. Papp László, a negyedévente megjelenő Rákgyógyítás magazin felelős szerkesztője volt.

A sajtókampányt a Magyar Rákellenes Liga, a Magyar Klinikai Onkológiai Társaság és a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Rákgyógyítás magazin médiapartnerségével, a Bayer Hungária Kft. támogatásával bonyolította le a májzsugorodás és a májrák hazai problémáit középpontba helyezésével.

A közöttünk élő májrákos betegek egy jelentős része még nem tud betegségéről, mert náluk egyelőre nincsenek tünetei a kórnak, közülük nagyon sokan valószínűleg túl későn is fognak értesülni a bajról, mert nem jutnak el rendszeresen orvosi kontrollvizsgálatokra. Ezen volt hivatott változtatni a társadalmi kampány, amelyben a hazai online és nyomtatott lapkiadók, rádiós és televíziós szerkesztőségek összefogását kezdeményeztük.

A mai Hepatitis Világnapon Prof. Dr. Bodoky György, a Magyar Klinikai Onkológiai Társaság elnöke Miből lesz a májrák Magyarországon? Májcirrózis (májzsugorodás), hepatitis és alkoholfogyasztás, a májrák felfedezése és kezelése témákról beszélt, majd Strommer Szilvia, a Magyar Rákellenes Liga Lelkisegély-szolgálat vezetője mondta el, hogy mi vár a rákbetegekre és családjukra a diagnózis után.

Rémisztően hangzik, de sok ezer ember él közöttünk, akiknek már most rosszindulatú daganat van a szervezetében, csak még nem tud róla, s túlkésőn is fogja megtudni. Ezen kell változtatni ? jelentette ki B. Papp László, a kampány programmenedzsere, a Rákgyógyítás magazin szerkesztője. Hozzátette: a hirdetések nélküli betegtájékoztatást folytató portál és a magazin azért állt a kontrollvizsgálatokra ösztönző társadalmi kampány mellé, mert a rák elleni harcnak része az is, hogy a potenciális betegeket még akkor eljussanak orvoshoz, amikor a doktorok még tudnak segíteni.

A betegségek megelőzésére vonatkozó ismeretek terjesztése sajátos kommunikációt igényel mind az orvosok, mind a betegek vagy a társadalom egyes rétegei felé. A helyzet javulása csak úgy érhető el, ha az egészségügyi rendszer érintett képviselői és a kommunikációs hálózat összehangoltan működik együtt ? vélekedett Dr. Gerhard Waltl, a májrákról szóló társadalmi kampányt támogató Bayer Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Hangsúlyozta: a gyógyszeriparnak nemcsak az orvosi kezelésekben, hanem a betegségek megelőzésében is fontos szerepe van. Angol mondatait Alföldi Mária, a Kft. kommunikációs igazgatója fordította magyarra.

A zsűrinek 29, számos műfajban alkotott pályamunkából kellett azt a hármat kiválasztania, amelyet jutalommal is díjazhatott. Elismerésünk azonban valamennyi kollégánknak szól, akik munkájukkal részesei lettek a társadalmi kampánynak ? fogalmazott Nógrádi Tóth Erzsébet, a Magyar Újságírók Országos Szövetségének egészségügyi szakosztályvezetője. Az írott sajtó kategóriában a szombathelyi Tersztyánszky Krisztina, a Vas Népe című megyei napilap munkatársának írását díjazták. A rádióriportok alkotói közül P. Kiss Zsuzsa, a Magyar Rádió Napközben című műsorának szerkesztője vehetett át elismerést, míg a televíziós munkák sorából Varga Zoltán, a Gyula TV szerkesztő-riporterének és operatőrének összeállítása kapott jutalmat.

Szóljon hozzá!