ZETApress

hírportál

Gyöngyösi nyereség

Lezárult a mentőállomások versenye. A legtöbb szavazatot a gyöngyösi állomás kapta ? tudtuk meg a Markó utcában a délelőtti sajtótájékoztatón.

Január 28-án indult el a Segíts okosan! ? program, amelynek fő célja a mentők munkájának támogatása volt. A kampány részeként a hazai mentőállomások versenybe szálltak a 8×250 ezer forintos különdíjért. A legtöbb szavazatot a gyöngyösi állomás gyűjtötte össze, rájuk mintegy háromezer-ötszázan voksoltak.

A mentőállomások versenyében nyolc, a csoportonként legtöbb szavazatot összegyűjtő mentőállomás a Segíts okosan! ? program, egyenként negyedmillió forintos különdíjából részesül, amelyet a győztesek az állomás fejlesztésére, korszerűsítésre fordíthatnak.

A mentőállomásokra február 1. és 28. között lehetett szavazni. A versenyben lévő 70 mentőállomás nyolc csoportra bontva várta a támogatói szavazatokat, a verseny zárását követően pedig minden csoport legtöbb szavazatot kapott mentőállomása, azaz összesen nyolc részesül a negyedmillió forintos támogatásból. A verseny népszerűségét mutatja, hogy összesen mintegy 64 ezer voks érkezett az állomásokra ? pedig a szigorú feltételek egyike az volt, hogy adott napon, egy számítógépről (IP címről) és egy telefonról csak egyetlen szavazatot regisztráltak.

A szavazatok összesítését követően a sárvári, a pécsi (Petőfi Sándor utca), a kőszegi, az ibrányi, az enyingi, a gyöngyösi, a szerencsi és a budai (Alkotás utca) állomások nyertek. ? Őszintén örülünk, hogy a mi állomásunk is a nyolc nyertes között van. Nagyon köszönjük a támogatóinknak, jóakaróinknak a számos szavazatot, melyeknek köszönhetően, többek között az állomás bútorzatát komfortosabbra cserélhetjük, amely szintén rendkívül fontos a mentők hatékony munkavégzéséhez ? mondta Debreceni Tamás, a gyöngyösi mentőállomás vezetője.

A mentők igazi nyeresége azonban nem pénzben mérhető, hiszen a program révén az emberek jobban megismerhették tevékenységüket, komoly figyelmet és elismerést kaptak, ami új erőt ad áldozatos munkájukhoz ? nyilatkozta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és pr igazgatója. A Segíts okosan! ? program további részletei, az akcióban meghirdetett termékek listája, a road-show időpontjai és helyszínei weboldalukon találhatóak.

A Segíts okosan! ? roadshow mentősei akcióban

A budaörsi Tesco áruházban egy cukorbeteg férfit láttak el a szakemberek. A mentők munkáját támogató országos kampány ? a Segíts okosan! ? legfőbb célja, hogy a hazai utakon futó mentőautók mindegyikét defibrillátorral lássa el, illetve bővítse az emberek életmentéssel kapcsolatos ismereteit. E célok megvalósulása érdekében a Segíts okosan! ? program roadshow-ja az ország 60 pontjára látogat el, ebből öt kiemelt helyszínen a Tesco áruházak adnak otthont a programnak. A legutóbbi, kiemelt helyszínen, Budaörsön életmentő bemutatókkal, kiállítással és tanácsadással egybekötött egész napos programok várták az érdeklődőket. A szakemberek a beharangozott programoktól eltérően, élesben is tanúbizonyságot tettek felkészültségükről, amikor egy idős, cukorbeteg férfi hirtelen rosszul lett a helyszínen.

A Segíts okosan! ? kampány harmadik kiemelt helyszínén, a budaörsi hipermarketben a délelőtt folyamán vásárlók hívták fel a mentők figyelmét egy idős, zavartan viselkedő férfira. A helyszínen lévő, a kampányt népszerűsítő mentődolgozók azonnal a segítségére siettek, és megkezdték az ellátását a mentők kiérkezéséig. Később kiderült az idős férfi cukorbeteg, leesett a vércukra, melyet a mentők a helyszínen rövid idő alatt helyrehoztak, így kórházba szállításra nem volt szükség ? mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) kommunikációs és PR igazgatója az esettel kapcsolatban.

Lezárult a Segíts okosan! ? program

Az idei Segíts okosan! ? program január 28. és március 17. között került meghirdetésre, azzal a legfőbb céllal, hogy ? a tavalyi hagyományokat folytatva ? a hazai utakon futó mentőautókat életmentő defibrillátor készülékkel szerelje fel. E törekvés jegyében ismét a fogyasztókat szólította meg a szervező Unilever Magyarország Kft., hogy az ő tudatos választásuk, vásárlásuk révén még hatékonyabban támogathassa a mentők munkáját.

A Segíts okosan! ? program a tavalyi indulása óta mára egyet jelent a mentők munkájának támogatásával, valamint az emberek életmentési ismereteinek bővítésével. A kampány ideje alatt a szervező 17 márkájának minden értékesített terméke 1 forinttal támogatta az Országos Mentőszolgálatot, amely az így összegyűlt adományt defibrillátorok beszerzésére fordíthatja.

Az adomány összegét az AC Nielsen piackutató vállalat magyarországi Retail Audit Kiskereskedelmi Index felmérése alapján ? az akció ideje alatt ? a promócióban résztvevő termékek mennyiségi értékesítése alapján számítják ki, melyet az adatok feldolgozása után a szervező hamarosan nyilvánosságra is hoz.

A Segíts okosan! ? program jó példa arra, hogyan tud egy kereskedelmi vállalat részt vállalni a társadalmat érintő jelentős problémákból. A program ? amellett, hogy publicitást nyert a résztvevő termékeknek ?, olyan mértékű segítséget nyújt az Országos Mentőszolgálatnak, amelyhez mérhető támogatást csak nagyon ritkán kaphat a mindnyájunkat érintő egészségügy. Az adatok összesítése még tart, de az már biztos, hogy a tavalyi sikert folytatva idén is több tízmillió forint gyűlt össze, melyet további defibrillátorok beszerzésére fordíthatunk. A kampány edukációs része Győrfi Pál és az OMSZ segítségével pedig több millió embernek segített megmutatni az életmentés alapjait ? nyilatkozta Korda Petra az Unilever Magyarország kereskedelmi és marketing vezetője.

A program keretein belül került meghirdetésre ? a tavalyihoz hasonlóan ? a mentőállomások versenye, valamint a Segíts okosan! ? országos roadshow is, amely révén az emberek nem csupán a mentők munkájába nyerhettek bepillantást, hanem elméletben és gyakorlatban is elsajátíthatták az életmentő technikákat.

Számos apropó és rendezvény révén nyílik alkalmunk arra, hogy az emberek testközelből is megismerhessék a munkánkat, azonban az olyan jótékony célú összefogás, mint például a Segíts okosan! ? program és az ennek keretében megszervezett országos roadshow jóval hatékonyabbá és interaktívabbá teszi az információátadást, így segítve a munkánkat ? mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR igazgatója.

A Segíts okosan! ? program célja tehát sokoldalú, hiszen a szervező egyfelől az Országos Mentőszolgálatot támogatja, másfelől pedig felhívja az emberek figyelmét arra, hogy ők is bármikor kerülhetnek vészhelyzetbe, akár segítségnyújtóként, akár oly módon, hogy ők maguk szorulnak segítségre. E szemlélet jegyében állt nagykövetként a program élére Nagy Bandó András, aki saját példája révén igyekezett felhívni minél több ember figyelmét arra, hogy senki sem kivétel, a bajok nem csak mással történnek meg, ezért nagyon fontos az önmagukért és másokért való tudatos cselekvés.

Szóljon hozzá!