ZETApress

hírportál

Megtévesztő festegetés

ThermoShieldMegtévesztő volt a ThermoShield festékcsalád hirdetése. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Czinege és Fiai Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a ThermoShield festékcsalád népszerűsítése során, ezért a hivatal egymillió 750 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást ? tudatta Gondolovics Katalin sajtószóvivő.

A vállalkozás 2011. január elseje és 2012. szeptember 28-a között a ThermoShield festékcsalád népszerűsítése során azt állította, hogy a termék használatával véglegesen megszüntethető a penészesedés, fűtési költségcsökkentés érhető el és megoldást nyújt a házi por problémájára is, így megszüntethető az allergia. A vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten a fenti problémákra keresnek megoldást.

A ThermoShield festékcsaládot forgalmazó vállalkozás a vizsgálat során nem tudott benyújtani olyan bizonyítékot, amely igazolta volna a termék használatával elérhető eredményeket. A bizonyítékok (tanulmányok, cikkek, vizsgálati jegyzőkönyvek) csupán azt támasztották alá, hogy a ThermoShild termékek csökkentik a penész kialakulásának esélyét, de teljesen nem szüntetik meg azt, valamint, hogy alkalmasak az energia-megtakarításra és a környezeti hatásokkal szembeni védekezésre.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Czinege és Fiai Kft. a ThermoShild népszerűsítése során tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért egymillió 750 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH súlyosító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során azt, hogy a közel két éven át zajló kampánnyal nagy számú fogyasztót értek el. Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-73/2012.

Szóljon hozzá!