ZETApress

hírportál

Fizessen a Lyoness!

Lyoness logoMegtévesztő Lyoness reklámok miatt bírságolt a GVH. A Gazdasági Vesrenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Lyoness Hungary Kft. és a Lyoness Holding Europe AG. megtévesztették a fogyasztókat, ezért a vállalkozásokat tízmillió forint bírság megfizetésére kötelezte ? tudtuk meg Gondolovics Katalin szóvivőtől.

A GVH megállapítása szerint a Lyoness rendszer népszerűsítése során valótlanul azt állították, hogy a regisztrált tagok minden vásárlást követően, azonnal pénzvisszafizetésben részesülnek. A vállalkozások 2012. szeptember 16-a és 30-a között a MOST megnevezésű kampányban a Lyoness rendszerét, illetve a csatlakozásból eredő előnyöket népszerűsítették. A GVH azt vizsgálta, hogy a reklámokban megjelenő tájékoztatásoknak megfelelően a fogyasztók ténylegesen minden vásárlást követően, azonnal részesülnek-e a pénzvisszatérítésben, illetve hogy a Cashback kártya használata minden partnervállalatnál lehetséges-e.

A GVH megállapította, hogy a MOST-kampányban megjelenő tájékoztatások azt a benyomást keltették a fogyasztókban, hogy az egyes vásárlásokat követően vásárlásonként azonnal felhasználható pénzvisszatérítésben részesülnek, melyet a Cashback kártya használatával érhetnek el. A reklámok fő üzenete így az volt, hogy a fogyasztó minden vásárlás után azonnal (?MOST?), automatikusan pénzvisszatérítésben részesül, mellyel pénzt takaríthat meg. A reklámok azonban arra nem utaltak, hogy a visszafizetésnek feltételei vannak és arra nem a vásárlással egy időben kerül sor. Abban az esetben ugyanis, ha a vásárlás nem éri el a 75 ezer forinot, kizárólag akkor történt meg a visszafizetés, ha a fogyasztó írásban felmondta a szerződést és írásban kezdeményezte a kifizetést.

A Lyoness Hungary Kft. és a Lyoness Holding Europe AG. fenti kereskedelmi gyakorlatukkal megtévesztették a fogyasztókat, ezért a GVH tízmillió forint bírságot szabott ki a vállalkozásokra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte, hogy a reklámokat országos televízió csatornán és rádióban is sugározták, így az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérték. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A GVH rendelkezésére álló információk alapján nem volt bizonyítható, hogy a reklámok azt a benyomást keltették volna, hogy a Cashbank kártya használata minden partnervállalatnál lehetséges, ezért a hivatal ebben a körben megszüntette az eljárást. Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-17/2013.

Szóljon hozzá!