ZETApress

hírportál

Stop a vasúti tolvajoknak!

Kábel- és sínlopások, raktár betörések, rongálások ? többek között ilyen esetekkel kell szembenézniük a MÁV Biztonsági Igazgatóság munkatársainak, akik kiemelt feladatuknak tekintik ezek visszaszorítását. A fenti példák nemcsak anyagi és erkölcsi károkat okoznak, de a biztonságos vasúti közlekedést is veszélyeztethetik. Ezért a MÁV Csoport átfogó programot indít a vagyonvédelmi események megelőzése, és a vagyonvédelem javítása érdekében, zudtuk meg Sajtóosztályuktól.

A vasúti közlekedés biztonsága döntően a vasúti pálya és tartozékai műszaki biztonságának, valamint a vasúti pályahálózat biztonságos üzemeltetésének függvénye. A folyamatos technikai biztonságjavító intézkedéseket elsősorban a lopások és rongálások hátráltatják, illetve bizonyos esetekben teszik tönkre. A színesfémlopások, sínfelszedések mindennaposakká váltak, a vonatok, állomásépületek lefújása bizonyos körökben divatnak számít, a nyári szünidő kezdetével feltehetően újra elkezdik az ?unatkozó gyerekek? a vonatdobálásokat.

A vasúttársaság nem tűrheti tovább az utóbbi időben elszaporodott bűncselekményeket, ezért új biztonsági stratégiát dolgozott ki a bűncselekmények megelőzése, illetve eredményes feltárása érdekében. Ezáltal a vasút teljes területén, mind az állomásokon, mind az üzemi területeken megerősített szolgálattal és gyakoribb ellenőrzésekkel, technikai fejlesztésekkel, valamint szigorúbb szankciókkal száll szembe a bűnelkövetőkkel ? legyen az illetéktelen behatoló vagy vasúti alkalmazott.

A MÁV biztonsági és vagyonvédelmi programja

Az üzembiztonság szavatolásának igénye mellett egyre jobban előtérbe kerülnek az üzemeltetés és a szolgáltatásminőség részeként kezelendő egyéb biztonsági kérdések, alapvetően a vagyonbiztonság. Ennek legfontosabb területei: a vasúti infrastruktúra és a vasúti járművek védelme, az utasok élete, testi épsége, vagyontárgyaik elleni támadások megelőzése, ezen keresztül a pályahálózatot használó vasúttársaságok és az utasok bizalmának megtartása. A vagyonbiztonság 2006-tól romló tendenciát mutat, amely különösen a vasúti infrastruktúra, vasúti jelző- és biztosító berendezések elleni támadások számának, az ezzel okozott kár nagyságának növekedésében fejeződik ki.

A színesfémlopások súlyosan veszélyeztetik az üzembiztonságot is. Ugyancsak jelentős mértékű az utasok személy- és vagyonbiztonságának veszélyeztetettsége. Az új vasúti kocsik és vontató járművek forgalomba állítását követően a járműparkban okozott kár nagyságrendekkel növekedett. A szolgáltatási terület leggyakoribb rongálási típusai: a grafiti, a vonat-dobálás, az alkatrészek, berendezések, tűzoltó készülékek eltulajdonítása, a vonatok belső berendezésének megrongálása.

A vagyonbiztonságot elsősorban az alábbi területeken kell erősíteni: a vasúti infrastruktúra védelme, a pályaudvarok, állomások rendje, a személyszállító járművek megóvása, az utasok sérelmére elkövetett jogsértések megelőzése, az utasok bizalmának javítása és a vontatási célú üzemanyaggal kapcsolatos visszaélések megakadályozása.

Szóljon hozzá!