ZETApress

hírportál

Évtizednyi felelősségért

Magyar Üzleti Felelősség-díjasokEgy évtizednyi fennállását ünnepli a Magyar Üzleti Felelősség Díja, a CSR Hungary Díj. Magyarország vezető vállalati felelősségvállalás fórumának díjára több mint 180 magyar és külföldi érdekeltségű, nagy és KKV cég pályázott 2007-től ezidáig. A ma már önkéntes védjegy-használati programhoz kapcsolódó elismerésre idén is pályázhattak az üzleti szektor képviselői.

Tegnap a budapesti Hotel Hungária Centerben került sor a díjak ünnepélyes átadására. A cégek egyre többet fektetnek a CSR-be. Fontos a CSR-ben a lokalitás, a vállalati felelősség hatása a helyi közösségben. Nemzeti erőforrásaink (zöld vagyon, emberi erőforrásaink..) hatékonyabb felhasználásához is hozzájárulnak a CSR kezdeményezések. A Magyar Üzleti Felelősség Díj önkéntes védjegyrendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati felelősség menedzsment rendszerét.

? Magyarország kormányának fontos célja, hogy elősegítse a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának (CSR) kibontakozását, a felelős üzleti magatartás további elterjedését. Ennek érdekében a Kormány a magyar gazdasági és társadalmi sajátosságoknak megfelelően meghatározta azokat a prioritási területeket, amelyeken a vállalati társadalmi felelősségvállalást kiemelt intézkedésekkel is segíti. A prioritási területekhez kapcsolódó, első CSR Cselekvési Terv sikeresen megvalósult, jelen pillanatban a második Cselekvési Terv kidolgozása van folyamatban. Igyekeztünk minél inkább úgy megfogalmazni a tervet, hogy mind a nagy, mind a kis-és közép vállalatok a lehető legtöbb támogatást kapják az államtól a felelős üzleti magatartásuk gyakorlásában és a vállalati társadalmi felelősségvállalás területén megvalósítandó intézkedéseikben.

A felelős üzleti magatartás (RBC) ma már versenyképességi tényező. Azokban az országokban, ahol erre kellő súlyt fektetnek, szívesebben mennek a beruházók, hiszen jobban számolhatnak az egyenlő versenyfeltételekkel, hosszabb távra tudnak tervezni. Az etikus magatartás vonzerőt jelent a fogyasztók felé is. Ezen túlmenően komoly reputációs előnyt is jelenthet a cégek számára, és segíthet a munkavállalókat is egységesebben felsorakoztatni a vállalat üzleti stratégiája mögé. A felelős üzleti magatartás tehát egy vállalati attitűd, amely során a cég magáévá teszi, alkalmasint élére áll üzleti stratégiájában olyan általános társadalmi céloknak, amelyek megvalósítása a közmegegyezés szerint is előremutató ? emelte ki köszöntőjében dr. Simon Attila István, a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerő-piacért felelős helyettes államtitkára.

? Ma már trend, hogy a cégek egyre többet és többet fektetnek a CSR-be (a vállalati felelősség és fenntarthatóság). Ezt erősíti a növekvő társadalmi aktivizmus is a jövőért. Saját létünk, saját jólétünk érdekében közös érdek a különböző szektorok (üzleti, civil, kormányzat) együttműködése a közös értékteremtés érdekében. Ezért is fontos a CSR-ben is a lokalitás, a vállalati felelősség hatása a helyi közösségben, hisz ez jelenti a mindennapok gyakorlatát, ami a CSR értelmét adja. S ebben a rendszerben az üzlet, a márka (a vállalkozás) olyan értéket képvisel, mely markánsan befolyásolja az emberek gondolkodásmódját a mindennapi életben. Ezért sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az egyes cégek milyen alapelvek alapján működnek, milyen értékeket közvetítenek a külső környezetük felé, hogyan formálják szemléletünket.

A mellett, hogy nemzeti erőforrásaink (zöld vagyon, emberi erőforrások) hatékonyabb felhasználásához is erőteljesen hozzájárulhatnak. Üzlet, pénz, piac. Más értelmezésben. A CSR (vállalati felelősség és fenntarthatóság) aspektusából: amikor az ember nem a gazdaságért van, hanem épp fordítva a gazdaság van az emberért! Csáth Magdolna közgazdász szavait idézve. A 2007-ben alapított Magyar Üzleti Felelősség díja ezt az alapelvet támogatja és ösztönzi Magyarországon, a helyi szinteken együttműködő partnereivel, a legnagyobb üzleti szervezetekkel, kamarákkal immár egy évtizede ? hangsúlyozta Takács Júlia, a CSR Hungary ügyvezető igazgatója, a CSR Hungary Díj Program alapítója, az EMVFE (Első Magyar CSR Egyesület) elnöke.

Ma már a pályázati struktúra ? a 2006-ban a CSR Hungary Díj Programjának részeként tervezett ? önkéntes védjegy-használati rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati felelősség menedzsment rendszerét. Arra ösztönözve, hogy a vállalati felelősség rendszere túlmutat a filantrópián, az adományozáson, egy jó ügy támogatásán. Hangsúlyozva, hogy ez nem csak a nagyvállalatok, hanem a kis-és középvállalkozások működési alapelvévé is válhat. A CSR Hungary is az alaptevékenységén túl a Kárpát-medencei Tehetségkutató Alapítvány (KMTA) munkáját támogatja saját eszközeivel, mely a tehetséges, de hátrányos helyzetű fiatalok életpályáját segíti. Ha már van egy sikeres CSR kezdeményezés, akkor pedig tovább lehet lépni a CSR, mint a vállalkozás DNS-e (rendszer-szemlélete felé) út felé. Célul tűzve ki azt, hogy a CSR/vállalati felelősség és fenntarthatóság Magyarországon is a vállalati működésben rendszerszintű gondolkodásmódot képviseljen.

2017-ben a 2 éves védjegy-használat elnyerői az egyes kategóriákban

Felelős és fenntartható vállalatért: Budapest Bank Zrt. Közös ügyek-közös felelősség: Auchan Retail Magyarország (Úgy élni, mint bárki más / Program fogyatékosoknak); Budapest Bank Zrt. (A pénzügyi kultúra fejlesztéséért); L?Oreal Magyarország Kft. (L?Oreal-UNESCO a nőkért és a tudományért magyar ösztöndíj); Lidl Magyarország (Egészségnapok); Union Insuerance Group Biztosító Zrt. (Esélyt adunk helyi közösségeknek, NGO-knak); Waberer?s Szemerey Logisztikai Kft. (Katasztrófavédelmi együttműködés).

Környezet-Zöld Kiválóság: Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. (energia projekt); Lidl Magyarország Bt. (Megőrizzük, amit lehet); Waberer?s Szemerey Logisztika Kft. (Környezetvédelmi rendszer-szállítás, logisztika). Junior: Mercedes-Benz Manufacturing Kft. (Mobilekids ? Gyermekek biztonságos közlekedése); WESSLING Hungary Kft. (Országos környezetvédelmi rajzverseny). Belső CSR megoldások: Eaton Enterprises hungary Kft. (Önkéntes csoport működteti a CSR projekteket); Lidl Magyarország Bt. (Egészség Program). Fővédnök: Cseresnyés Péter, az NGM munkaerő-piacért és képzésért felelős államtitkára.

Szóljon hozzá!