ZETApress

hírportál

Díjátadás és bemutatkozás

Takács JánosA CSR Hungary 2009 konferencia keretén belül tegnap este vehették át a CSR Hungary Díj 2009 kitüntettjei a díjaikat a tavalyi nyertesektől. Ugyanott mutatkozott be a CSR Hungary Index is. Takács János, a Bíráló Bizottság elnöke, az Electrolux Közép-kelet-európai Holding vezetője ismertette az idei év CSR Hungary díjazottjait.

CSR Menedzsment ? Nagyvállalatok kategória nyertese a Holcim Hungária Zrt. Kiemelt felelősségének tudatában arra törekszik, hogy élen járjon a fenntartható építészeti megoldások elterjesztésében, példát mutasson a CSR területén is, és értéket teremtsen a vele kapcsolatban állók számára. A fenntartható fejlődés iránti elkötelezettsége alapján célja, hogy egységnyi mennyiségű termék előállítását minél kevesebb erőforrás felhasználásával, minimális hulladékképződéssel és a lehető legkisebb környezetre gyakorolt hatással valósítsa meg.

Különdíjas a kategóriában a Nyírségvíz Zrt, ahol a társadalmi felelősségvállalás a következőkből tevődik össze: környezet terhelésének csökkentése a szennyezőanyagok eltávolításával, a környezettudatos fogyasztói szemlélet kialakítása, a hátrányos helyzetű fogyasztók számára támogatási rendszer működtetése, a régió EU-s forrásszerzési képességének javítása, a népesség életminőségének javítása, szponzorálás, mecenatúra a bizalom erősítése érdekében, és a fogyasztói elégedettség javítása a vízszolgáltatás és szennyvízelvezetés műszaki biztonságával és folytonosságával.

CSR Menedzsment ? Kis-középvállalkozások kategória: Intercontinental Budapest. Sokan és sokat tesznek azért folyamatosan, hogy segítsék, támogassák azokat, akiknek erre igazán szükségük van. A vállalatnál zajló HR munkán belül a legfontosabb az emberekre való odafigyelés, törődés. Mint nagy multinacionális hátterű vállalatcsoport, sokat foglalkozik azzal, hogy egységes vállalati értékeket, azonos vállalati stratégiát, szabályozott belső folyamatokat képviseljenek szállodái.

Különdíjas a kategóriában: Hotel Panda Kft. A vállalat munkavállalóinak 95 százaléka megváltozott munkaképességű személy. Minden dolgozót a végzettségének és a képességeinek megfelelő munkakörben foglalkoztatnak. Minden esetben a foglalkoztatás terén az egyént, az egész humánumot nézik, és arra törekszenek, hogy megerősödött, illetve visszanyert önérvényesítéssel és stabilan alkalmazható szaktudással rendelkezzenek a munkavállalóik.

CSR Junior ? a jövő nemzedékéért kategória, energiakaland oktatási projekt: EON Hungária Zrt. A legfontosabb befektetés a következő generáció, a gyermekek és a fiatalok támogatása, és ezen keresztül a jövő építése. Társadalmi felelősségvállalásának szerves része az energiatudatosság és a fenntartható fejlődés elősegítése a magyar társadalomban, elsősorban a gyerekeken keresztül.

Mit mutat a CSR Hungary Index?

A CSR Hungary és a Nézőpont Intézet közös projektje eredményei alapján a cégek jelentős része még kizárólag üzleti etikai kérdésként, nem pedig versenyelőnyként, vagy a versenyben maradás feltételeként tekint a vállalatok társadalmi felelősségvállalására. Ugyanakkor a kérdőívet kitöltő vezetők kétharmada jelezte, hogy fontos, vagy nagyon fontos vállalata számára a társadalmi felelősségvállalás.

A CSR alkalmazásának elsődleges indoka a cég társadalmi megítélésének javítása. Vállalati CSR-politikája elsősorban a nagyvállalatoknak van, míg a kisebb méretű cégek esetében kevésbé elterjedt a CSR használata. Az elmúlt két évben jellemzően inkább a nagyvállalatok tudták növelni CSR-költésüket. A megkérdezettek közel 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a hazai jogszabályi környezet nem támogatja a vállalatok társadalmi felelősségvállalását.

Az al-indexek eredményei közül elsősorban a CSR-ismeretek magasabb értékűek, míg a hazai támogató környezet és a mérési rendszerek fejlettsége alacsonyabb. Az öt különböző, eltérő súlyú al-index aggregálásával létrejött CSR Hungary Országos Index 100 pontos skálán 62,8 pont. Az elemzés rövidített változata letölthető lesz a www.csrhungary.eu és a www.nezopontintezet.hu oldalon. A hosszabb változat olvasható lesz a november végén megjelenő CSR Hungary Guideline kötetben.

Szóljon hozzá!