ZETApress

hírportál

Sörünnep Sopronban

Joris HuijsmansMagyarország stratégiailag fontos a Heineken-csoport számára, mivel a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. nemcsak az innovációban jár élen a csoporton belül, hanem több országot is ellát a csoport névadó termékével ? mondta el Joris Huijsmans vezérigazgató tegnap este a soproni Városházán.

Az apropót az adta, hogy Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. megújította a társaság legismertebb ? piacvezető ? belföldi márkáját, amelyet este 6-tól éjfélig mutattak be a nyilvánosságnak Sopron főterén. A vezérigazgató jelezte: a Heineken Hungária a múlt évhez hasonlóan az idén is árbevétel-növekedésre számít. Ennek mértékét azonban most még nem lehet megbecsülni, mivel azt számos piaci tényező ? például a magyar gazdaság növekedése, és a bevezetett újdonságok fogyasztói fogadtatása is ? befolyásolja.

Magyari Ákos pénzügyi igazgató közölte: tavaly a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. 49,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el. Ez több, mint 5 százalékkal haladta meg az előző évit. A pénzügyi igazgató emlékeztetett: a múlt évi árbevétel döntő hányada a belföldi eladásokból származott. Ez 47,6 milliárd forintot tett ki. Az exportból származó árbevétel pedig 1,9 milliárd forintra rúgott. Ez utóbbit az idén növelni kívánja a cég ? fűzte hozzá a vezérigazgató. A múlt évben ugyanakkor némileg csökkent a társaság üzemi eredménye, mivel a kedvezőtlen piaci hatásokat, például az alapanyagok és a csomagolóanyagok árának növekedését, valamint a jövedéki adó ? tízszázalékos ? emelkedését nem tudta ellensúlyozni a cég. Az üzemi eredmény azonban így is meghaladta tavaly a 900 millió forintot.

Magyari Ákos beszélt arról: a társaságnál évente mintegy kétmillió hektoliter sört állítanak elő a soproni és a martfűi gyárban. Ennek a mennyiségnek mintegy 70 százalékát Sopronban, a fennmaradó hányadot pedig a martfűi gyárban főzik. A Heineken Hungária Sörgyárak Zrt-nek a magyar sörpiacból 30 százalékos a részesedése. A cég mintegy hárommilliárd forintért vásárol a magyar mezőgazdaság által termelt alapanyagot. (Múlt keddi Kazinczy utcai tehetségkutatójukról mi is beszámoltunk.)

Pálfalvi Márta vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgató azt hangsúlyozta: a múlt évben a belföldi piacon csökkent a sörfogyasztás. A jövedéki adó emelése miatt pedig az olcsóbb, a gazdaságos árkategóriájú sörök nyertek teret a prémium kategóriákkal szemben. Így a belföldi piac értéke csökkent ? hívta fel a figyelmet. A pénzügyi igazgató hozzátette: a Heineken Hungária többek között azért is tudta növelni tavaly az árbevételét, mert egy új gazdaságos árkategóriába tartozó terméket vezetett be a piacra az előző évben, és ezt a terméket márkaként kezelte.

Az esti programot megelőzően a budapesti sajtómunkások gyárlátogatáson vehettek részt a Soproni Sörgyárban. Számomra a sörfőzés nem volt teljesen ismeretlen, mert 2011 májusában a Kőbányai Sörgyárban bepillantást nyertem a folyamatba. Mivel a gépészeti berendezések is nagyjából ugyanazoktól a külföldi beszállítóktól származnak, ezekben sem volt nagyobb eltérés a pestiektől. Este 6-tól aztán a soproni főtéren Dr. Fodor Tamás polgármester és a holland vezérigazgató üdvözlése után fél 7-től a Soproni Fúvószenekar, 7-től a Strokes, 8-tól a Muzikfabrik, 9-től pedig a Magna Cum Laude szórakoztatta a nagyszámú sörszerető közönséget.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Heineken új kiszerelésben | ZETApress

Szóljon hozzá!