ZETApress

hírportál

Modernizál a MÁV

Gázolajellátó berendezések modernizálásával összefüggő munkálatokat indított a MÁV Kecskemét vasútállomáson és a kecskeméti keskeny nyomközű vasút kecskeméti végállomásán. A beruházás a tervek szerint 2008. július végére készül el, tudtuk meg Sajtóosztályuktól. A MÁV teljes hálózatán modernizálja üzemanyag-ellátó berendezéseit, a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően. A beruházás legfontosabb célja, hogy az elavult, korszerűtlen, sok esetben környezetvédelmi kockázatot rejtő berendezéseket olyan eszközökkel váltsa ki a vasúttársaság, melyek megfelelnek a mai kor elvárásainak és a vonatkozó környezetvédelmi előírásoknak.

A most megvalósuló fejlesztések megszüntetik a gázolaj esetleges elcsepegésének lehetőségét. Az új rendszer képes arra, hogy a bármely okból bekövetkező rendkívüli események miatti gázolaj-elfolyást megakadályozza, valamint, hogy azonnal jelezze a rendkívüli események kapcsán keletkező veszélyhelyzeteket. A kecskeméti vasútállomás Baross utcai vonalában ? a környezetvédelmi hatóság előírásainak megfelelően ? zajvédő fal is épül, mely az előírásoknak megfelelő mértékben korlátozza majd a mozdonyok által keltett zajt. A MÁV beruházásának eredményeként megvalósuló új gázolajellátó rendszer így hosszú távon biztosítja majd a környezet megóvásának érdekét.

Gázolajellátó berendezések korszerűsítése Kecskeméten

A korszerűsítési munkák kivitelezésére három ütemben kerül sor. Eddig a fejlesztések két üteme fejeződött be, összesen 34 telephelyen. Az utolsó ütem tíz helyszínt érint, köztük két telephellyel Kecskemét városát: a kecskeméti vasútállomást, valamint a keskeny nyomközű vasút kecskeméti végállomását. A beruházások engedélyezési és kiviteli terveit a vasúttársaság a helyi sajátosságokat és műszaki igényeket figyelembe véve készítette el. A tervezett fejlesztésekhez a MÁV megkapta valamennyi érintett hatóság hozzájárulását: mind a hatósági engedély, mind a szakhatósági hozzájárulás rendelkezésre áll a munkálatok megkezdéséhez. A kecskeméti vasútállomáson elindult munkálatok a tervek szerint 2008. július 31-éig tartanak majd. A beruházás műszaki kivitelezését a Hídépítő Zrt., a műszaki ellenőri feladatokat pedig a MÁV Zrt. szakemberei látják el.

Megérkezett az utolsó, háromszázadik felújított német személykocsi

A MÁV személykocsiparkjának mintegy tíz százaléka megújult, miután Magyarországra érkezett a vasúttársaság által rendelt háromszázadik felújított német személyszállító kocsi. A jó állapotú használt, korábban Németországban, a Deutsche Bahn (DB) hálózatán közlekedő vasúti személykocsik lízingeléséről még 2006. áprilisában kötött szerződést a Magyar Államvasutak Zrt. és a VEG. A kocsikat a VEG és a DB képviselőitől a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. képviselői Hegyeshalomban vették át.

A kocsi üzembe állásával a vasúttársaság személykocsiparkjának mintegy tíz százaléka újult meg. A járművek a Dunántúl vasúti hálózatán 2006. nyara óta folyamatosan állnak forgalomba. A szerződésnek megfelelően szállításuk 2006. májusában kezdődött el, a MÁV ekkortól havonta átlagosan húsz-húsz darab kocsit vett át a német partnertől. A korábban ismert kocsiknál magasabb komfortú, világosabb, korszerűbb és megkímélt állapotú járművek többletszolgáltatásokat nyújtanak az utasok részére: számos közülük kerékpár szállítására is alkalmas.

A felújított, jelenleg többségében piros színű kocsik közül jelenleg 233 kocsi vesz részt a Dunántúl vasúti közlekedésében, s további 67 kocsi forgalomba állítására az év végéig kerül sor. A most beérkezett háromszáz kocsi részét képező 27 vezérlő-kocsi egy része ugyancsak a nyáron állt forgalomba, egyelőre ideiglenes jelleggel. A vezérlő-kocsikkal működni képes első mozdonyok átalakítása még az idei év végéig befejeződik. Várhatóan ekkor állnak üzembe az első átalakított vezérlő-kocsik is. Az új kocsiktól költségcsökkenést és a szerelvény-gazdálkodás hatékonyságának javulását várja a vasúttársaság.

Jelentős javulás a személyszállítási szolgáltatások területén

A forgalomba állítás előtt a kocsik mindegyikén el kellett végezni a honosítás által megkövetelt átalakításokat és a fővizsgát. Mielőbbi használatba vételük miatt a kocsik eddig a DB eredeti színezésével, főként piros színben futottak a MÁV vonalain. Annak érdekében, hogy a MÁV megszokott színvilágát képviseljék, ? a MÁV-START Zrt. döntése nyomán ? megkezdődött a járművek kék-szürke színűre fényezése. Az első öt, immár vasúttársasági arculatot tükröző kocsi másfél hete állt forgalomba. A MÁV Zrt., illetve a MÁV-START Zrt. a fenti, most megvalósult fejlesztésen kívül továbbra is keresi járműparkjának és szolgáltatásainak fejlesztési lehetőségeit, ezen belül folyamatosan törekszik az utasok kiszolgálásának minőségi javítására.

Üzembe helyezi a MÁV a felvonót a Nyugati pályaudvaron

Csütörtökön használatba veheti az utazóközönség a Nyugati pályaudvaron található liftet. A felvonó az aluljáró és a peronszint között könnyíti meg a közlekedést. A MÁV ZRt. tovább bővítette esélyegyenlőségi programját, és beüzemelte a Nyugati pályaudvar 3. vágányával szemben, a Váci út felöli oldalon található felvonót, ami jelentősen megkönnyíti az eljutást az aluljáróba, illetve vissza a peronszintre.

A lift forgalma előreláthatólag nagy lesz, hiszen a közeli vágányokra érkeznek be a szobi, veresegyházi és esztergomi elővárosi vonatok, valamint a közelben található egy bevásárlóközpont is. A műszaki átadás és az üzembe helyezés az Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Kht. (ÉMI) engedélyével a mai napon megtörtént, az utasok holnap reggeltől használhatják a liftet. A kétmillió-nyolcszázezer forintértékű beruházást a MÁV Ingatlankezelő Kft. megbízásából az OTIS Felvonó Kft. végezte el.

A vasúttársaság bízik abban, hogy a négyszemélyes, panorámaablakos hidraulikus liftet az utasok is örömmel fogadják, és a mozgáskorlátozottak, kismamák, idősek mellett sokak közlekedését megkönnyíti, és egyben meggyorsítja majd.

Szóljon hozzá!