ZETApress

hírportál

Végig jár az M3-as metró

Ma 10:30-kor átadták az M3-as metróvonal felújított északi-pesti, Újpest-központ és Lehel tér közötti szakaszát. Tarlós István főpolgármester az újpesti átadón elmondta: a felújítás mérföldkőhöz érkezett, az észak-pesti szakaszon véget értek a kivitelezési munkák. A hetekig tartó ellenőrzések és próbafutások sikerrel zárultak. Fotóink Lantai József felvételei.

A főpolgármester közölte: úgy néz ki, hogy a metró teljes infrastruktúrájának felújításáig esetleg megoldható a szerelvények légkondicionálása. A szakemberek elvégzik a Liebherr moduláris klímarendszer vizsgálatát. Az északi szakasz felújítása 17 hónapig tartott és jövő szombaton a déli szakaszon folytatódnak a rekonstrukciós munkák. Az előzmények idekattintva olvashatók.

Tarlós István rámutatott: a több mint 17 kilométer hosszú M3-as metróvonal Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti rendszere, munkanapokon átlagosan 500 ezernél többen utaznak rajta. Ez több, mint az egész országos vasúti hálózat forgalma. A pesti oldal északi és déli területeit összekötő metróvonal szerepe megkérdőjelezhetetlen! Az M3-as metró szerelvényeit már korábban felújították. A főváros új szerelvényeket akart, de kormánygaranciát csak a felújításra kaptak ? hangsúlyozta.

Utaztunk a felújított szakaszon

11 órakor elindult velünk egy szerelvény dél felé a felújított szakaszon. Először Újpest-városkapu állomáson majd a további négy egyelőre lezárt felújítotton – Gyöngyösi út, Forgács utca, Árpád híd és Dózsa György út – szállhattunk ki 5-5 percre, hogy felvételeket készíthessünk. A Dózsa György útról aztán dél körül visszaindult a szerelvény Újpestre az ott parkoló kollégákkal és szervezőkkel, jómagam viszont a metrópótlóval jöttem tovább a Lehel térig, mert a felújított szakaszon csak 13 órától indult meg az utasforgalom. A további felújítási munkák jövő szombaton folytatódnak.

Az északi szakasz teljes akadálymentesítése

A projekt előkészítésének lezárását követően, 2018-ban született döntés a Kormány és Főváros részéről a metróvonal teljes körű akadálymentesítéséről, így a Dózsa György út és Árpád híd állomásokhoz csatlakozó aluljárók akadálymentesítése az északi szakasz rekonstrukciója során még nem történt meg, de ez a Projekt időtartama alatt megvalósul. Az akadálymentesítések előkészítése jelenleg folyamatban van, a szükséges tervezési munkák zajlanak.

A déli szakasz korszerűsítési munkái

A déli szakasz lezárása Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér állomások között április 6-án megtörténik, a metrószerelvények a lezárásig teljes üzemidőben, a teljes metróvonalon közlekednek. A jövő szombati lezárást követően hétköznapokon a metrószerelvények az északi és a középső szakaszokon, Újpest-központ és Nagyvárad tér között teljes üzemidőben közlekednek. Hétvégi- és ünnepnapokon a metró általában Újpest-központ és Lehel tér között teljes üzemidőben közlekedik, Lehel tér és Kőbánya-Kispest között pótlóbuszok szállítják majd az utasokat. Egyes építési időszakokban várhatóan hétvégi napokon szükség lesz a teljes vonal lezárására és az utasok autóbuszoztatására. A déli szakasz rekonstrukciója várhatóan 2020. III. negyedévében fejeződik be.

A középső szakasz felújítása

A középső szakasz rekonstrukciójának előkészítése folyamatban van, a kivitelezési munkákra kiírták a közbeszerzési eljárást. A Vállalkozói szerződés megkötése ez év őszén várható. A Nagyvárad tér és Lehel tér közötti szakasz felújítása a déli szakasz átadást követően kezdődhet meg. Az M3-as metró teljes vonalának korszerűsítése várhatóan 2022. év végén fejeződik be.

Szóljon hozzá!