ZETApress

hírportál

Reklámfilmek környezetünkért

Tiszta jövőt akar a Z-generáció. A fiatalok azonnali változást sürgetnek, féltik jövőjüket – tudtuk meg a délelőtti díjátadón az Üllői úti Kultcaféban. Száznál több pályamű érkezett az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ), az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) támogatásával megvalósított környezetvédelmi reklámfilm-pályázatra.

A 13- 19 éves fiataloknak egyperces filmekben kellett kortársaikat környezettudatos életmódra és a szelektív hulladékgyűjtésre ösztönözni. A ZöldenJobb.mp4 elnevezésű, ötszázezer forint összdíjazású kreatív reklámfilm-pályázat győztesei egy professzionális stábbal újraforgathatják reklámfilmjeiket, amelyekkel akár tévék képernyőin is találkozhatnak majd.

Hová jutunk, ha nem változtatunk?

Akár animációval vagy stop-motion technikával készült, akár rappelve vagy ismeretterjesztő stílusban adta át üzenetét, akár egy párhuzamos dimenzióban vagy egy apokaliptikus jövőben játszódott, az IKSZ pályázatára beérkezett reklámfilmek egy dolgot azonosan láttatnak: a lustaság és érdektelenség teszi tönkre leginkább környezetünket. Ezzel szemben a fiatalok olyan jövőt akarnak maguknak, ahol nem szennyezett az ivóvíz, nem mérgező a levegő é s az ő gyermekeiknek is egészséges élete és felnőttkora lehet.

A beküldött környezetvédelmi reklámfilmekből kiderül, hogy a mai fiatalok már sokkal környezettudatosabbak, mint a felnőttek. Műveikben azt üzenik, hogy mindenkinek kötelessége óvni Földünket, ezért gondolkodjunk globálisan, de cselekedjünk lokálisan, amely megközelítésnek legelemibb része a szelektív hulladékgyűjtés – mondta Baka Éva, az IKSZ ügyvezető igazgatója.– Örömmel tapasztaltuk, hogy ez a generáció már tudatában vannak, hogy a hulladék értékes alapanyag amelyből újrahasznosítás után ismét hasznos eszközök válhatnak – tette hozzá.

Reklámfilm-pályázattal környezetünkért

Az IKSZ és az ITM által megvalósított környezetvédelmi reklámfilm pályázatra az ország minden részéről érkeztek nevezések. A legjobb műveket egy szakmai zsűri választotta ki, melynek tagja volt dr. Makai Martina, az ITM helyettes államtitkára, Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára és Regős Ábel filmrendező is.

A zsűri szavazatai alapján a pályázat győztese Balogh Máté lett, egy LEGO ember rémálmát bemutató stop-motion technikával készült, egyedülállóan kreatív reklámfilm alkotással, aki 150 ezer forintértékű filmes vásárlási utalvány nyert. A II. helyezett Máté Ádám, Máté Benedek, Magyar Péter és Pusztai Lőrinc közös filmje lett, amellyel az alkotók egy százezer forintértékű vásárlási utalványt nyertek, a III. helyet pedig a kőszegi Bersek József Általános Iskola csapata szerezte meg, akik ötvenezer forintértékű vásárlási utalványt nyertek. A közönségszavazás alapján a legjobb filmnek járó százezer forintértékű filmes vásárlási utalványt Lővei Balázs nyerte.

Mára már országszerte kilencmillió ember számára érhető el a szelektív hulladékgyűjtés valamilyen formája, melynek használata egyéni döntés kérdése, ám ezen a döntésen környezetünk fenntarthatósága múlik. Éppen ezért óriási öröm volt látni a fiatalok lényeglátó munkáit – mondta dr. Makai Martina, az ITM fenntartható fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára. A pályázat keretében az ITM Fenntarthatóság-különdíját, egy 150 ezer forintértékű drónt Bárdkai László és Szabó Balázs, a kecskeméti Református Gimnázium tanulói nyerték Körforgás című reklámfilmjükkel.

Most a fiataloktól tanulhat az ország

A zsűri és a közönség által a legjobbnak ítélt film, valamint a különdíjat elnyert film készítői az IKSZ és az ITM jóvoltából lehetőséget kapnak arra, hogy egy profi filmes stábbal és professzionális eszközökkel leforgathassák kreatív ötletüket. Az elkészült környezetvédelmi videókat társadalmi célú reklámként sugároztatja majd az IKSZ és az ITM, így a fiatalok környezetvédelmi pályamunkái hamarosan az idősebbeket is szelektív hulladékgyűjtésre ösztönözheti.

Szóljon hozzá!