ZETApress

hírportál

XIII. Coop Rallye a Dunántúlon

Siófokon zárult tegnap a kétnapos XIII. Coop Rallye. Mintegy 300 résztvevő 750 kilométert tett meg a szakmai programon – tudatta Jaczenkó Gábor PR menedzser, BusinessPlus Consulting Kft. Első napjuk után is a siófoki Azúr Hotelben töltötték az éjszakát. Kedd délutáni agrárminisztériumi sajtótájékoztatóról idekattintva olvashatunk.

A Metsä Tissue Hungary Kft. csapata nyerte idén a Coop Rallyet, amelynek záró díjátadójára csütörtökön került sor Siófokon. A szakmai rendezvény ebben az évben Magyarország dunántúli tájain látogatott meg 5 élelmiszeripari szereplőt, egy papíripari üzemet és két COOP üzletet, amelyek hosszú távú partnerségben dolgoznak a COOP Gazdasági Csoporttal. Az idén 13. alkalommal megrendezett, a magyar élelmiszer-feldolgozást a középpontba állító Coop Rallye mára egy valódi branddé, a hazai termékek, a magyar minőség legnagyobb országos ünnepévé vált.

Az idei, immáron 13. alkalommal megrendezett Coop Rallyet a papíripari termékeket gyártó és forgalmazó Metsä Tissue Hungary Kft. nyerte, míg az Agrárminisztérium különdíját az idei verseny induló állomásaként is résztvevő Gyermelyi Zrt. kapta meg. A rendezvény alkalmával a több mint 300 résztvevő nyolc állomást látogatott meg, mintegy 750 kilométert megtéve a Dunántúlon. A mára már hagyományossá vált rendezvényen élelmiszer-feldolgozó cégeket mutatnak be a résztvevőknek azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a hazai élelmiszer-előállítás értékeire, és a magyar termékek vásárlásának fontosságára.

Az idei Coop Rallye során a résztvevők többféle üzemet, így például tésztagyárat, vágóhidat, épülő papíripari üzemet, borászatot, valamint két COOP üzletet kerestek fel. A rendezvény ismételten lehetőséget biztosított az üzemlátogatásokra is, így a résztvevők megismerkedhettek az egyes helyszíneken az élelmiszer-előállítás folyamatával, az üzemek mindennapi munkájával is. Az eseményt – ahogy minden évben – részvételével támogatta az Agrárminisztérium is, Nagy István tárcavezető pedig vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét.

A kétnapos verseny záróeseményén az eddig elért eredményeket méltatta Pekó László. A CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke beszédében elmondta: azt követően, hogy több mint egy évtizede elhatározták, hogy a Coop Rallye segítségével a magyar termékeket állítják az érdeklődés középpontjába, az évről évre megrendezett esemény mára elérte hatását. – A Coop Rallye egy márka, egy brand lett, és elértük a kezdetekkor magunk elé kitűzött célokat – fogalmazott.

Az Igazgatóság elnöke ezt követően köszönetet mondott a résztvevőknek, a szervezőknek, valamint a média képviselőinek, amiért a maguk eszközeivel támogatják a szervezők célkitűzéseit, és a magyar termékek fontosságára hívják fel a figyelmet. Elismeréssel szólt a verseny állomásaiként szolgáló cégek vendéglátásáról is. Pekó László külön megköszönte a kezdetek óta szervezőként együttműködő SKY Csoportnak a rendezvény ismételten sikeres és balesetmentes lebonyolítását. A CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke hozzátette: a résztvevők és a COOP Gazdasági Csoport hosszú évekre, esetenként évtizedekre visszatekintő munkája a legjobb bizonyítéka annak, hogy kölcsönösen kedvező kereskedelmi kapcsolatok eredményre vezetnek.

A Coop Rallye azt a célt tűzte ki maga elé, hogy hírét viszi a kiváló magyar termékeknek, a minőségi, hazai élelmiszerek jelentette értékeknek – mondta el a záróeseményen Bognár Lajos. Az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára kifejtette: mára a magyar élelmiszerek a megbízhatóságot, a minőséget jelentik. Olyan termékek, amelyeket mindig biztonsággal fogyaszthatunk, és amelyekre mindig büszkék lehetünk. A szaktárca, és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH), mint a legnépszerűbb, leginkább megbízhatónak tartott intézmény azon őrködik, hogy ez a jövőben is fennmaradjon – tette hozzá.

Az eseményen elhangzott: a magyar termékek népszerűsége, a vásárlói tudatosság sokat javult az elmúlt időszakban, ám sok még a teendő ezen a téren. Éppen ezért a kereskedelmi lánc jövőre is folytatja azt a munkát, amelyet a Coop Rallye révén több mint egy évtizede megkezdett, és 2019-ben az ország keleti felén rendezik meg a szakmai programot. A Coop Rallyet a COOP üzletlánc 2006-ban rendezte meg első alkalommal. A ma is teljes egészében magyar tulajdonú kereskedelmi lánc hiánypótló és egyedülálló rendezvénysorozata korábban Magyar Termék Nagydíjat is nyert, és mára száznál is több beszállítója támogatását tudhatja maga mögött.

Társadalmi felelősségvállalás

A kereskedelmi lánc országos társadalmi felelősségvállalási programjai között egyedülállóként emelkedik ki a kezdetek óta a hazai élelmiszertermelést középpontba állító Coop Rallye, a minőségi magyar termékekért szakmai program, melynek eredménye, hogy az elmúlt évek során, a szakmai kereten túlnőve sikeresen szólította meg a fogyasztók széles rétegét is, hozzájárult a magyar termékek forgalmának növekedéséhez. Eredményeit 2017-ben Magyar Termék Nagydíjjal ismertek el.

A COOP 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Csapatot, 2013-tól gyémántfokozatú támogatóként. Az üzletlánc elhivatottságát mutatja, hogy folytatva az eddigi támogatási tevékenységet, 2017-ben a következő olimpiai ciklusra vonatkozóan is meghosszabbította együttműködését a Magyar Olimpiai Bizottsággal.

A COOP Segély Alapítvány 2010 óta több mint 130 millió forint értékű, csaknem 300 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és a nevelőotthonokban és nevelőszülőknél élő különleges ellátást igénylő, több mint 25 ezer gyermeket. A 11 éve működő Bartolák Mihály Alapítvány tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére jött létre. Az eltelt idő alatt több mint 300, a cégcsoport körében dolgozó szülő, vagy nyugdíjas nagyszülő tehetséges, rászoruló gyermekének, unokájának alap-közép és felsőfokú tanulmányait segítette.

Az üzletlánc regionális és lokális szinten is szerepet vállal az emberek mindennapjaiban, így támogatja az önkormányzati-, kulturális- és sport rendezvényeket, a nemzeti identitásunk, hagyományaink megőrzését segítő klubokat, sportegyesületeket, iskolákat. Emellett a hálózat vezetői aktív szerepet vállalnak a helyi közéletben és részt vesznek a gazdasági környezet alakításában és a vállalkozások érdek-képviseletében. A gazdasági tevékenység mellett folytatott társadalmi programjaiért, mint felelős piaci szereplő, a COOP a tavalyi évben elnyerte, és hazánkba hozta a nemzetközi Global Sustainability Leadership Awards, fenntarthatósági gyakorlatokat elismerő díjat.

Szóljon hozzá!