ZETApress

hírportál

Nyáron nyári gumival!

VredestienSokan még mindig téli gumiabronccsal indulnak el nyaralni. A nyaralni induló magyarok 16%-a még júliusban is téli gumival közlekedik. Ez mégis javuló tendenciát mutat a tavalyi felmérés eredményéhez képest, amikor a magyarok 18%-a bevallottan havas útra tervezett kerekeken autózott a kánikulában ? derül ki a Vredestein friss felméréséből.

A vizsgálatban a Balaton-partra fókuszáltak, ahol az abroncsoknak a forró aszfalt mellett az egyre gyakoribbá váló heves esőzéseknek is ellen kell állniuk. Az Apollo-Vredestein csapata július első napjaiban több mint 1500, magyar rendszámú autót vizsgált meg szándékosan egy olyan Balaton-parti és környéki területen, ahová az autósok többsége nyaralni jár. A vizsgált gépkocsik 16%-án még júliusban is téli gumi volt, az 1/5-ük olyan gumiabronccsal volt felszerelve, amelyeknek profilmélysége nem érte el a 3 mm-t, és 15%-uk az előírt abroncsnyomásnál alacsonyabbal közlekedett.

? A gumiabroncs mindössze négy tenyérnyi felületen érintkezik az úttal. Ezen a területen kell a gépjármű vonó és fékezőerejét közvetítenie az útra, és ezen a felületen kell az autó stabilitását biztosítania. Ha az abroncsok úttal érintkező felülete nem megfelelő minőségű, akkor a gumiabroncs ezeket a feladatait nem tudja ellátni. Ha 25°C feletti hőmérsékletnél még mindig téli gumival közlekedünk, egy hirtelen fékezés esetén számítanunk kell a fékút növekedésére, arról nem is beszélve, hogy a téli gumi miatt az autó fogyasztása is nő. Ha pedig a gumiabroncs profilmélysége nem haladja meg a 3 mm-t, a fékút növekedése mellett azzal is számolnunk kell, hogy egy hirtelen jött esőben alacsony sebességnél is bekövetkezhet a vízen-futás, amikor hirtelen irányíthatatlanná válik a gépkocsi ? mondta Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője.

Nyaralás előtt tájékozódjunk!

Ha nyaralni indulunk, a megszokottnál jóval több figyelmet kell szentelnünk az abroncsnyomásnak és a profilmélységnek. Már 5%-kal alacsonyabb nyomás is befolyásolja a jármű irányíthatóságát, ez különösen igaz abban az esetben, ha nem egyedül, hanem családostul és csomagokkal megrakodva vágunk neki az útnak. Az is negatívan befolyásolja a jármű irányíthatóságát, ha a hátsó tengelyekre kopottabb abroncsokat szereltetünk fel, mivel a hátsó tengely támasztja meg az autót kanyarokban. Az alacsonyabb profilmélység miatt csökken az abroncsok tapadása, ráadásul a csomagok miatt a jármű súlypontja is megváltozik.

? Normál esetben egy átlagos 15 colos gumiabroncs nyomása 2,3?2,5 bar között tekinthető ideálisnak. Természetesen ez az érték függ a pontos mérettől, illetve a jármű és a gumiabroncs típusától is. Ahhoz hogy a nyaralás során, az átlagosnál nagyobb terhelés mellett is biztonságban tudjuk az abroncsokat a légnyomását előzetesen legalább 20-25%-kal meg kell növelni. Az ideális értékek megtalálhatóak az autók kezelési könyvében, illetve az abroncsgyártók weboldalain is ? mondta Mikolai Béla.

Röviden az Apollo Vredestein B.V. vállalatról

Az Apollo Vredestein B.V. az Apollo Tyres Ltd. része: egy fiatal, ambiciózus és dinamikus vállalat, amely büszke egyediségére. Apollo Vredestein B.V. egy nemzetközi nagyvállalat, melynek portfóliójába olyan márkák tartoznak, mint például a Vredestein és az Apollo. A cég kiváló minőségű gumiabroncsokat tervez, gyárt és értékesít Wheeler-kerékpárokhoz, személyautókhoz, teherautókhoz, valamint különböző mezőgazdasági és ipari gépekhez.

Szóljon hozzá!