ZETApress

hírportál

Lebomló söröspohár a Heinekennél

Négy vendéglátóhelyen indul, de a HEINEKEN Hungária futótűzként terjesztené tovább műanyagpohár mentes május-mozgalmát, amelynek keretében szakítanak a megszokott műanyag söröspoharakkal és lebomló, növényi alapú poharakban kínálják majd söreiket.

A környezetkímélő PLA-poharak elterjesztésével drasztikusan csökkenhet a HEINEKEN Hungária karbonlábnyoma, valamint a vendéglátásban termelt hulladék mennyisége. Ehhez ugyanakkor nélkülözhetetlen a fogyasztók, és rajtuk keresztül a vendéglátóhelyek meggyőzése is ? tudatta Bors Kata.

Világszinten a sörivók 34 százaléka állítja, hogy termékválasztását környezetvédelmi szempontok is befolyásolják. A HEINEKEN Hungária a nagyvállalatok között elsőként indít kampányt Magyarországon azért, hogy egyre több fogyasztót győzzön meg arról, hogy nem csak azt érdemes nézni, hogy mit iszunk, hanem azt is, hogy miből. Májusban a HEINEKEN Hungária sörei esetében például a teljes egészében lebomló, komposztálható söröspoharakból. A kampány azzal a nem titkolt céllal jött létre, hogy a fogyasztókon keresztül a szórakozóhelyeknek is kedvet csináljon a fenntartható működéshez és az új környezetbarát poharakhoz.

A HEINEKEN 18 országban készült felmérése szerint a fogyasztók átlagosan 66 százaléka hajlandó többet fizetni fenntartható technológiával készült termékekért. A ma meghirdetett műanyagpohár mentes május-mozgalomhoz indulásként négy fővárosi szórakozóhely, a Grund, a Kobuci Kert, a Rácskert és a Zöld Küllő csatlakozott, ahol a lebomló poharak várhatóan május 7-én hétfőtől érhetőek el. A kampány indulási dátumai vendéglátó egységenként eltérhetnek. Itt májusban a sört már egyedi designos, Lebomlok érted! szlogennel ellátott egyszer használatos PLA-poharakban szolgálják fel. A sörszezon így nemcsak kitűnő sörökkel, de innovatív fogyasztási megoldásokkal indul a HEINEKEN Hungáriánál.

A cégcsoporttól nem áll távol a tudatos, fenntartható működés. A Csapoljunk jobb világot! fenntarthatósági program már több, mint 10 éve stratégiai eleme a vállalat célkitűzéseinek. Idén januárban új, 2030-ig szóló vállalást jelentettek be, Dobd a C-t! elnevezéssel, amelynek keretében folyamatosan innovatív megoldásokat keresnek annak érdekében, hogy a vállalat tovább csökkentse ökológiai lábnyomát. A sörgyártó karbonlábnyomának legnagyobb szeletét, 39 százalékát a csomagolóanyag teszi ki, a májusi mozgalom ezért éppen a legkritikusabb ponton hozhat előrelépést. Ráadásul a PLA poharaknak az előállítása is jóval környezetbarátibb, mint a klasszikus műanyagpoharaké: a teljes gyártási ciklus során 80-90 százalékkal kevesebb széndioxid jut a levegőbe. Arról nem is beszélve, hogy megfelelő körülmények között mindössze 3 hónap alatt teljesen lebomlanak, míg ehhez a sztenderd műanyagpoharaknak 500 évre van szükségük.

? Sörgyártóként kötelességünk az erőforrások tudatos, fenntartható felhasználása, így célunk az, hogy működésünk egyre több területére terjesszük ki a körforgásos gazdaság alapelveit. A műanyagpohár mentes május egy olyan kezdeményezés, mellyel formálni szeretnénk a fogyasztók és a vendéglátósok látásmódját, valamint rendhagyó módon indítjuk útjára az idei sörszezont ? mondta José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója. ? A vállalat ezért üdvözöl minden olyan további kezdeményezést, amelynek célja a műanyagok felhasználásának csökkentése, és a szemléletformálás. A HEINEKEN Hungária azt kéri a fogyasztóktól és az érdekelt piaci szereplőktől, hogy fogjanak össze a műanyag-mentesítésben ? tette hozzá a vezérigazgató.

A HEINEKEN Hungária

A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. 120 éves sörfőzési tapasztalata, valamint nemzetközileg elismert márkái révén a magyar piac meghatározó szereplője, a nemzetközi HEINEKEN-csoport magyar leányvállalataként tevékenykedik Magyarországon. A HEINEKEN Hungária portfóliójába tartozik többek között hazánk legkedveltebb söre, a Soproni és a Heineken, amely a világ legnemzetközibb söre, ugyanis több, mint 190 országban árusítják, továbbá olyan közkedvelt termékek, mint a Gösser, Krušovice, Birra Moretti, Morte Subite és a Strongbow. A vállalat Csapoljunk jobb világot! elnevezésű fenntarthatósági programja 6 alapvető fejlesztési területre koncentrál: vízgazdálkodás, szén-dioxid-kibocsátás csökkentés, fenntartható beszerzés, felelősségteljes alkoholfogyasztás, munkahelyi egészség és biztonság, közösségek támogatása, melyek éves eredményeit fenntarthatósági jelentésében évente közzéteszi. További információ idekattintva olvasható.

Szóljon hozzá!