ZETApress

hírportál

Rendszeres ellenőrzések!

Munkáját ellenőrzikA BKK kiemelt figyelmet fordít az általa megrendelt szolgáltatás ellenőrzésére. 2012. május 1-jétől, amióta a BKK felügyeli a budapesti közösségi közlekedést, külön szakterület foglalkozik azzal, hogy a szolgáltatók által nyújtott szolgáltatás mennyiségi és minőségi paramétereit elemezze és mérje a nap 24 órájában ? reagált a BKK Kommunikáció az Ellenőrzést titokban! című reggeli írásunkra.

Mivel a hétköznapokban az ügyfelek az utazás során többnyire a járművezetővel érintkeznek, ezért jelentős részben rajta keresztül ítélik meg a szolgáltatást. Ezért az ellenőrzések során a BKK illetékes szakterülete különösen nagy hangsúlyt fektet a járművezetők munkájának ellenőrzésére. Az ellenőrzési tevékenység folyamatos, az év minden napján, a nap 24 órájában folyamatosan figyelik a szolgáltatásellenőr kollégák a közösségi közlekedési szolgáltatók által nyújtott szolgáltatást. Ezen belül a járművezetők által végzett munka ellenőrzése három lábon áll:

1. A FUTÁR központban a menetirányító diszpécser kollégák folyamatosan kontroll alatt tartják az összes járművet, így a rendszer által tárolt adatok segítségével az összes esetleges szabálytalanság (pl. menetrend be nem tartása) azonnal kimutatható, és indokolt esetben szankcionálható.

2. A szolgáltatásellenőr kollégák egész nap járják a várost egy előre megalkotott, de zártan kezelt ütemterv szerint, és ellenőrzik, hogy a szolgáltatók a Közszolgáltatási Szerződésben leírtaknak megfelelően nyújtják-e a közösségi közlekedési szolgáltatást.

3. A szolgáltatásellenőr kollégák utazásos ellenőrzéseket is végeznek, amelyek során az utasok között helyet foglalva inkognitóban ellenőrzik az adott járművet, illetve a járművön szolgálatot teljesítő járművezető munkáját. Ellenőrzik a jármű általános esztétikai állapotát, a tisztaságát, az utastájékoztató elemek működését. A járművezető munkájának értékelésekor megfigyelik a vezetési stílusát (elindulás, megállás, rángatásmentes vezetés), az ajtókezelés módját, magatartását az utasokkal szemben, az utastájékoztatási szabályok betartását, a formaruházatát, a magatartását a közlekedés más résztvevőivel szemben, illetve a menetrend betartását.

Ez utóbbi típusú utazásos ellenőrzésekből az idén július 31-ig összesen 4851 ellenőrzés történt, mely ellenőrzések során összesen 194 alkalommal tapasztaltak szabálytalanságot a kollégák. A számok jól mutatják, hogy a BKK kiemelt hangsúlyt fektet a minőségi szolgáltatásra ? fejeződik be a BKK Kommunikáció válasza.

Szóljon hozzá!