ZETApress

hírportál

Folytatódó vágányépítés

Zöldvágányos beruházásÁtadta az 1-es villamosvonal felújított óbudai szakaszát ma délelőtt fél 11-kor Tarlós István főpolgármester. A megújult Flórián téri megállóban tartott átadáson a III. kerület korábbi polgármestere elmondta: ütemterv szerint halad a Fővárosi Önkormányzat kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása.

A felújított Bécsi úti és Vágány utcai szakaszon május 5-től járnak a villamosok, az óbudai szakasz teljes műszaki átadás-átvétele június végéig tartott. Az 1-es villamos pályarekonstrukciós és vonalhosszabbítási munkálata folytatódik. Az ideiglenes forgalomba helyezés időszaka alatt befejezték a liftek és mozgólépcsők beüzemelését, kihelyeztek utastájékoztatókat, valamint befejeződött a környezetrendezés. Az Árpád híd a közúti forgalom számára újra korlátozás nélkül, 70 km/óra sebességgel járható.

A főpolgármester ismertette, hogy a közlekedésfejlesztési beruházás része az 1-es és 3-as villamosvonalak, a budapesti körgyűrűs kötött-pályás hálózat fejlesztése nevű projektnek, amely 94 százalékos európai uniós támogatás felhasználásával körülbelül 44,4 milliárd forintba kerül. Elmondta, hogy az villamosvonal északi ? a Bécsi úti végállomás és a Puskás Ferenc Stadion közötti ? több mint nyolc kilométeres szakaszán teljes körű rekonstrukciót hajtottak végre: több mint 15 kilométer villamospálya épült, átépítettek 15 megállóhelyet, valamint elkészült a felső-vezetékrendszer, a kábelhálózat teljes felújítása.

Az 1-es villamos egyik legforgalmasabb, óbudai szakaszán 2013. szeptember 28-án, szombaton kezdődött meg a vágányzár, a munkálatok során a villamospályát jobban elválasztották az útpályától ezzel növelve mind a villamosok mind az autósok közlekedési biztonságát. Az érintett szakasz egy részén füves pályát alakítottak ki. A megújult vonalszakaszon megszűntek a korábbi sebességkorlátozások, jóval rövidebb menetidővel lehet számolni. A májusi utasforgalmi próbaüzem első két napján három esetben történt áramszedővel kapcsolatos műszaki hiba, ami a forgalmat 15-20 percre zavarta meg a Szentlélek tér és a Róbert Károly körút közötti szakaszon.

Az egyes megállóknál észlelt beázások a vízelvezető rendszer tervezési hibáiból fakadtak, ezek kijavítását garanciálisan 5 napon belül, a sínnel kapcsolatos problémákat június közepéig megoldották. A felújítás során történt kisföldalatti födémsérülését négy nap alatt kijavították. Folyamatban van a déli szakasz felújítása, valamit dél-budai meghosszabbítása. Több mint hat kilométer villamospálya épül, tíz megállóhelyet átépítenek, öt újat hoznak létre, valamint kiépítik a kábelhálózatot. A villamosvonalat meghosszabbítják, már megkezdődött a vágányépítés.

A teljes beruházás ? a Lágymányosi Rákóczi hídon való átvezetés ? 2015 első negyedévére készül el. A Fővárosi Önkormányzat és kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása része az 1-es és 3-as villamosvonalak továbbfejlesztése I. üteme, a budapesti körgyűrűs, kötött-pályás hálózat fejlesztésének részeként című projektnek, amelyet az Európai Unió Kohéziós Alapja az Új Széchenyi Terv alapján támogat. A projekt 93,92% Európai uniós támogatás felhasználásával összesen 44 milliárd 442 millió 766 ezer 724 forintértéket képvisel.

Szóljon hozzá!