ZETApress

hírportál

Bringás Megareggeli

Reggeliző bringások28 helyszínen várta ma reggelivel a bringával érkezőket a Magyar Kerékpárosklub. Az évente kétszer megrendezésre kerülő Bringázz a munkába! (Bam!) kampány immár hagyománnyá vált és talán legismertebb rendezvénye a Bam! Bringás Reggeli, amit a Kerékpárosklub immár négy éve szervez ? tudtuk meg Dormán Emesétől.

Az legelőször egyetlen helyszínen megtartott rendezvény immár országos szintűre nőtte ki magát, és hatalmas bringás tömegeket vonz. A Kerékpárosklub önkéntesei és partnerei idén ősszel országosan mintegy 28 helyszínen várták finom reggelivel a kerékpárral munkába vagy iskolába indulókat. A kínált ételt és italt szokás szerint szponzorok felajánlásaival biztosították. A helyszínek idekattintva elolvashatók. A szeptember 23-án indult őszi Bam! forduló első 10 napja alatt mintegy hatezer résztvevő regisztrált a weboldalon ? ebből 1600-an most csatlakoztak először ?, és a résztvevők már közel félmillió kilométert letekertek. A tavaszi 5 hetes forduló összteljesítménye 1,6 millió kilométer volt, és összesen nyolcezren vettek részt a játékban kétezer munkahely képviseletében.

Bringázz a munkába! (Bam!) kampány már az iskolákban is ? hiszen a diákoknak az iskola a munkahelyük. Az idén őszi kampányban a Magyar Kerékpárosklub az Emberi Erőforrások Minisztériumának segítségével középiskolákba és felsőoktatási intézményekbe is eljuttatta üzenetét, hiszen a diákoknak az iskola a munkahelyük. A klub azért invitálja játékra immár a diákokat is, hogy az oktatási intézményekben is egyre elterjedtebb legyen a kerékpáros közlekedés, hiszen ez a legkörnyezetbarátabb, legegészségesebb és gyakran a leggyorsabb közlekedési mód. Ha a diákok már fiatalkorukban megszeretik a kerékpáros közlekedést, az természetessé válik számukra: valószínűleg később se teszik le a kétkerekűt, példát mutatva ezzel környezetüknek, jövőbeni munkatársaiknak.

A kerékpáros iskolába járás számtalan módon ösztönözhető az oktatási intézményekben: az iskolákba vezető útvonalat tanárok segítségével közösen lehet kialakítani, a szülők összefoghatnak és együtt kísérhetik gyerekeiket, lehetséges a helyi rendőrség segítségét kérni az átkeléshez a veszélyesbb csomópontoknál. Mindezeken felül az állam kezében van olyan intézkedések meghozatalának lehetősége, melyekkel a gyengébb védelmének elve érvényesül. Annak érdekében, hogy a gépjárművezetők fokozottan vigyázzanak a gyengébbekre, a Magyar Kerékpárosklub az Országos Baleset-megelőzési Bizottsággal közösen a hamarosan indítja Együtt közlekedünk-kampányát is.

A Bam! 2013. őszi fordulója

A Bringázz a munkába kampány őszi üzenete: Válts bicajra, és több marad az élményekre! A szeptember 23-a és október 25-e között tartó kampány célja ezúttal is az, hogy minél többen kipróbálják és megszeressék a kerékpáros közlekedést, valamint, hogy az iskolák, munkahelyek is támogassák azt. A kampány időszaka alatt, ha valaki legalább 8 bringás alkalmat regisztrál a weboldalon, esélyes a minden eddiginél több, összesen 566 nyeremény egyikére.

A sok egyéni nyeremény mellett a Kerékpárosklub csoportos díjakat is felkínál: cégek és oktatási intézmények csoportos múzeumlátogatást nyerhetnek, iskolai nyeremény továbbá a Balaton-felvidéki szálláslehetőség, a legbringásabb iskola pedig bringatárolót kaphat. Mindemellett csoportos segway túra is kisorsolásra kerül, ami cégeknek kiváló lehetőség csapatépítésre. A kampány keretén belül videópályázatot is hirdet a Kerékpárosklub Bringázás a munkába és Bringázás az iskolába témakörökben. A videók beadási határideje november 6-a. Részletek idekattintva olvashatók. A tavaszi siker után ismét él Az én bringás történetem-felhívás is. A Kerékpárosklub várja azok írásait, akik szívesen elmesélik, hogyan kezdtek bringával közlekedni. Információ idekattintva olvasható.

A Bam! múltja

A Magyar Kerékpárosklub a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium partnereként immár 12. alkalommal szervezi legnépszerűbb kerékpáros kampányát, a Bringázz a munkába! (Bam!) kampányt. A 2007 óta tartó Bringázz a munkába-kampánynak és a Magyar Kerékpárosklub szakmai munkájának fontos szerepe van abban, hogy évről évre többen választják a kerékpárt közlekedési eszköznek, hiszen a kampány minden évben több ezer munkába járót ösztönöz arra, hogy legalább a tavaszi és őszi 5 hetes kampányidőszakban kerékpárral járjon munkahelyére. A Kerékpárosklub adatai szerint Magyarországon a népesség 47%-használja kerékpárját közlekedésre vagy túrázásra. A kerékpárt közlekedésre használóknak pedig ez vált a fő közlekedési eszközévé: 14 napból átlagosan 9,2 napon kerékpároztak A felmérés itt látható.

Szóljon hozzá!