ZETApress

hírportál

Nyereményeső nagykövetekkel

Az őszi Bringázz a munkába! ? kampány közel ötezer résztvevője összesen mintegy egymillió kilométert tekert szeptember 21-e és október 25-e között. A biciklizők 171 tonna szén-dioxid kibocsátásától kímélték meg a légkört ? tudtuk meg a tegnap este az Ó utcai IMPRÓ ? kreatív töltőállomáson.

A szeptember 21-én meghirdetett BAM! ? kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében valósult meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak, a kampány kezdeményezőjének és szerzői jogai tulajdonosának a hozzájárulásával. A díjátadón Schváb Zoltán, az NFM helyettes államtitkára és László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke mellett jelen volt Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke, Hajós András előadóművész és Scherer Péter (Pepe) színművész, a BAM! ? nagykövetei is.

A fél évtizedes múltra visszatekintő kampány őszi fordulójában minden eddiginél több, 1700 vállalat és oktatási intézmény képviseltette magát. A Magyar Kerékpárosklub által megszervezett kampány idei üzenete az, hogy kerékpárral közlekedve időt lehet nyerni. A forgalmi dugókban ácsorgást elkerülve az embernek több ideje jut reggelente saját magára: tovább aludhat, vagy egy jót reggelizhet.

A kampány célja ezúttal is az volt, hogy minél többen kipróbálják és megszeressék a kerékpáros közlekedést, átéljék a kerékpározás élményét, másoknak követendő példát mutassanak, a vállalatok, oktatási intézmények segítsék a kerékpáros közlekedés terjedését. A kerékpározás ugyanis a legegészségesebb, leggyorsabb, legolcsóbb és leginkább környezetbarát közlekedési forma.

Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára az eredményeket összegző, nyereményosztó sajtótájékoztatón elmondta: a szaktárca a kerékpáros infrastruktúra és szolgáltatások összehangolt fejlesztésével teremt egyre barátságosabb keretfeltételeket ahhoz, hogy mind többen váltsanak biciklire. Az elmúlt tíz évben hazai és uniós forrásokból összesen mintegy 800 kilométernyi kerékpárút épült Magyarországon. Ebből közel 300 kilométernyi kerékpárút-fejlesztés a 2010-2012 közötti időszakban valósult meg.

A Nemzeti Közlekedési Stratégia részeként készül az Országos Kerékpáros Koncepció és Hálózati Terv, amely kijelöli a hosszú távon megvalósítandó hálózati elemeket. Megoldási javaslatot tesz egyebek mellett a források feltárásának, a fenntartás-üzemeltetés fenntartható modelljének, a kerékpárutak egységes táblázásának kérdéseire is. Az Új Széchenyi Terv támogatásával a közeljövőben megkezdődik a kiemelt projektek (Duna menti kerékpárút, Budapest-Balaton kerékpáros útvonal, Balatoni kerékpáros körút fejlesztése) előkészítésére és megalapozására szolgáló megvalósíthatósági tanulmányok készítése.

Szóljon hozzá!