ZETApress

hírportál

Bam: lövés helyett evés!

Bringás-reggelivel ünnepeltük a kerékpározást az ország 19 pontján, ezúttal nemzetközi részvétellel. Fontos eseményéhez érkezett a tavaszi pisztolylövéssel útjára indított Bringázz a munkába! (Bam!) – kampány. A Magyar Kerékpáros-klub ma az ország 19 pontján bringás-reggelivel látta vendégül a kerékpárral közlekedőket.

A reggelik osztásába ezúttal számos európai város önkormányzatától, szervezetétől érkezett vendégünk is bekapcsolódott. A kerékpáros közlekedés népszerűsítésével kapcsolatos nemzetközi konferenciánk külföldi résztvevői a Batthyány téri központi bringás-reggelin segítették önkénteseink munkáját.

Április 11-e, a kampány kezdete óta még két hét sem telt el, de már most a regisztrált résztvevők száma 5200 fő felett van, akik több mint 378 ezer kilométert tekertek, így megóvva Földünket hetvenezer kilogramm CO2-tól. Az idei kampányunk fő üzenete a munkáltatóknak, vállalatoknak szól: tegyenek meg mindent azért, hogy egyre többen menjenek munkába kerékpárral. Ezért számunkra külön versenyt is hirdettünk, erre eddig 1910 vállalat regisztrált ? mondta el László János.

Az immár tradicionális bringás-reggeli idén minden eddiginél több helyen került megrendezésre. Ebben nagy szerepe volt helyi önkormányzatoknak, helyi támogatóknak, vállalatoknak, sok helyszínen ők szervezték idén önállóan a reggelit. A legtöbb fővárosi és vidéki helyszínen a Magyar Kerékpáros-klub aktivistái vállalták magukra a szervezést.

Tudnivalók az idei kampányról

A Bringázz a munkába-kampány 2008-as indulása óta évente több mint 30 ezer közlekedőt aktivizál, akik az 5 hetes kampányidőszak alatt kerékpárral járnak munkahelyükre. 2012 tavaszán a Bam! – főüzenete már nem csak az egyénekhez, hanem a vállalatokhoz szól: tegyenek meg mindent azért, hogy egyre többen válasszák dolgozóik közül a kerékpárt munkába járásra!

A kerékpárral közlekedők Budapesten és nyolc vidéki városban reggelizhettek meg ma a Bringázz a munkába kampány jóvoltából. A kerékpározás népszerűsítésével mind többen dönthetnek e közlekedési mód mellett. A jó példa tömeges elterjedésével csökken a közutak zsúfoltsága, a dugók száma és a zajterhelés, javul a városok levegőjének minősége. A szálló por csökkentését célzó intézkedéseket összegző tavaly őszi kormányhatározat is hasznos, fenntartandó eszközként nevesíti a Bam! – kampányt.

Aki rendszeresen biciklizik, óvja egészségét és környezetét, időt és pénzt takarít meg. Nemzetközi kutatások szerint a rendszeresen kerékpárral közlekedő dolgozók betegállományban eltöltött ideje mintegy harmadával kevesebb. A kerékpározás a hozzá kapcsolódó szolgáltatások révén gazdaságfejlesztő hatást fejt ki. Idén tavasszal cégek és intézmények is nevezhetnek a versenyre, kategóriánként mérhetik össze teljesítményüket (vállalatok, iskolák méret szerint öt-öt külön csoportban). A részvétel egyének és vállalatok számára is ingyenes, mindössze internetes regisztrációt igényel.

Szóljon hozzá!