ZETApress

hírportál

Bummal indult a Bam!

Pisztolylövéssel indult útjára a megújult Bringázz a munkába! (Bam!) kampány. A mozgáshiány orvosolható: bringázz a munkába! Reggel fél 8-kor a Parlament elől ezzel a jelszóval, új versennyel és Dr. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár durrantásával indult a Bam!

A Magyar Kerékpáros-klub, együttműködésben a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, támogatói és partnerei segítségével idén szervezte meg az immár negyedik éve zajló Bringázz a munkába! ? kampány tavaszi fordulóját, ezúttal azonban megújult tartalommal és versennyel.

A Bringázz a munkába! ? kampány 2008-as indulása óta, évente több mint 30 ezer közlekedőt aktivizál, akik az 5 hetes kampányidőszak alatt kerékpárral járnak munkahelyükre. A résztvevők, a kerékpárral közlekedők már tudják, érzik az előnyöket: sokkal vidámabban, nyugodtabban érkeznek a munkahelyükre, részévé váltak a ?bringás? közösségnek, pénzt takarítanak meg. Bővebbet idekattintva találhatunk.

2012 tavaszán a Bam! fő üzenete éppen ezért már nem csak az egyénekhez, hanem a vállalatokhoz szól: tegyenek meg mindent azért, hogy egyre többen válasszák dolgozóik közül a kerékpárt munkába járásra. A vállalatvezetők már tudják, hogy a hatékony munkavégzéshez szükség van mozgásra, akár munka közben is. Különböző apró ötletekkel próbálnak erre megoldást találni. Mi a kerékpározást ajánljuk, mint a munkába járás eszközét, ennek pozitív hatásai már bebizonyosodtak.

Azt már tudjuk nemzetközi kutatásokból, hogy kb. 30%-kal csökken azoknak a dolgozóknak a betegállományban eltöltött ideje, akik kerékpárral közlekednek (például az Egyesült Királyságban), nehéz azonban kifejezni számokban azt a pozitív hatást, amelyet például a kerékpárral munkába járás a munkahelyi légkörben, a közösségek kialakulásában eredményez.

Idén, a tavaszi Bam! kampány keretében ? ezúttal első alkalommal – arra bíztatjuk ezért a vállalatok felelős vezetőit, hogy nevezzék be cégüket/szervezetüket/iskolájukat a versenybe, jelöljenek ki Bam! felelőst, és mutassák meg nyilvánosan az új Bam! honlapon, hogy mit tesznek közös céljaink érdekében. A vállalatok versenyének alapja, hogy a szervezők által kidolgozott indikátor listán megadott eszközök közül mit és hányat valósított meg a benevezett szervezet a kampány ideje alatt. Az ezek alapján kialakult mutató fontos része, hogy a dolgozók hogyan értékelik cégük ?kerékpáros-barátságát?.

Az adatokat a Bam-felelősök maguk adják meg az erre kialakított internetes felületen (erre először április 16-án, hétfőn reggel lesz lehetőség, és onnét kezdve folyamatosan a kampány végéig, május 15-én, keddig). A cégek kategóriánként versenyeznek (vállalatok, iskolák, mindkét kategória méret szerint 5 külön létszámcsoportban), a győztes azok közül kerül ki sorsolással, amelyiknek a legmagasabb az indikátorok alapján számított mutatója.

A Bam-kampány ? ahogy eddig is ? az egyének számára is nyitott és ingyenes. A részvételhez most sem kell mást tenni, mint a kampányidőszakon belül regisztrálni a weboldalon. A kampányidőszakban minimálisan előírt 8 kerékpáros munkába menetelt a honlapon található közlekedési naplóba lehet regisztrálni, a győztesek ezek közül kerülnek ki sorsolással.

Szóljon hozzá!