ZETApress

hírportál

Felső-vezetékes trolik

Trolifejlesztés felső-vezetékes üzemmódban a Baross utcán. Megjelent az ajánlati felhívás a trolibusz-felső-vezetékhálózat és áramellátás kivitelezésére a Baross utca-Üllői út-Kálvin tér nyomvonalon.

A fejlesztésnek köszönhetően átszállásmentes és állandó trolibuszkapcsolat jöhet létre az Orczy tér-Kálvin tér-Deák Ferenc tér-Zugló vasútállomás útvonalon – tudatta a BKK Kommunikáció.

A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. a Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés elnevezésű közlekedésfejlesztési beruházás keretében, Európai Uniós források felhasználásával már 2018-ban beszerzett 10 szóló és 11 csuklós trolibuszt a Solaris-Skoda gyártótól. A trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhez ugyanakkor megfelelő felső-vezetékhálózat is szükséges.

A jármű-beszerzésekhez kapcsolódó munkák újabb mérföldköveként megjelent a Trolibusz felső-vezeték hálózat és áramellátás kivitelezése a Budapest Baross utca-Üllői út-Kálvin tér nyomvonalon tárgyú építési beruházás ajánlati felhívása.

Az M3-as metró középső szakaszának felújítása során a 72M jelzésű trolibusz már 2020 ősze óta – ideiglenes jelleggel – az Orczy tér felől érkezve, a Baross utca-Szabó Ervin tér-Üllői út útvonalon, önjáró üzemmódban éri el a Kálvin teret, majd halad tovább a Múzeum körúton a Bajcsy Zsilinszky út irányába.

A fejlesztés részeként a Baross utcai – jelenleg használaton kívüli – troli-felső-vezetéket ismét bekötik a hálózatba. Ennek eredményeképp a Harminckettesek tere-Kálvin tér közötti útvonalon is felső-vezetékes üzemmódban, gazdaságosabban közlekedhetnek a trolik. Az elektromos terhelésnövekedés miatt fejlesztik a villamos betápláló kábeleket, új felső-vezeték-szakaszokat építenek, a Kálvin téren új felső-vezetéktartó oszlopokat telepítenek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettre cserélik.

A fejlesztésnek köszönhetően megbízhatóan üzemeltethető, hosszú, átszállásmentes és állandó trolibuszkapcsolat jöhet létre az Orczy tér-Kálvin tér-Deák Ferenc tér-Zugló vasútállomás útvonalon. Sikeres közbeszerzési eljárás esetén a munkák várhatóan 2021. IV. negyedévében fejeződnek be.

A Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 3.991.598.801 forint.

Szóljon hozzá!