ZETApress

hírportál

Szolnok, a szolgáltató város

A Szolgáltató Város-modell, mely a Homo Regius Tanácsadó Iroda jogi oltalomban lévő szellemi tulajdona, azt vállalja fel, hogy tükröt tart szolgáltatói kultúrájukról mindazon szervezeteknek az adott városban, amelyek a nap 1440 percében szolgáltatnak az ott lakók számára ? tudtuk meg Lindenberger Tamástól.

A teljesség igénye nélkül megjelenik itt a közoktatás, az alapellátást biztosító egészségügy, a kulturális szervezetek, rendőrség, tűzoltóság, közigazgatás, közlekedés, víz-, gázszolgáltatók, városüzemeltetés. Természetesen egy-egy tükörtartás nem öncélú, hiszen a helyzetfelmérést követően sor került a fejlesztésre. A szolnoki bemutatón ? a városháza nagytermét megtöltők bizonyították március 4-én, csütörtökön ? életképes az, amit a megyeszékhelyen elindítottak.

El lehet gondolkodni, mi ebben az új? Hiszen egy településen minden ott tevékenykedő szolgáltat az ott élőknek. Saját érdekük, hogy ez így legyen, ezzel ismertségük, elismertségük növekedjen. Tudja nagyon sok kedves olvasó is, ez így lenne a józan paraszt ész szerint a természetes, de mindig ez a tapasztalat? Valószínűleg nem. Az okok: történelemben, munkakultúrában, személyes, technikai, szervezeti tényezőkben rejlenek. Tehát a vezetési ismeretek segítsége kell az egyes elemek ? melyek egy városban nagyszámban, tendenciájában versenyhelyzetben vannak ? egységben való ismételt gondolkodásához.

Miről is van szó? A modellt alkotók a szolgáltatás alatt az adott szervezet tevékenységi körében megjelenő igények kielégítése érdekében végzett emberi és/vagy technikai tevékenységek eredményét értik. Ez a vállalkozás, mint szolgáltató és a szolgáltatását igénybevevő ügyfelek között az ő sajátos kapcsolatrendszerükben jön létre. A szolgáltatói kultúra ezek megvalósulása jellemzőit foglalja magában, melyek elsősorban emberi cselekvéshez köthetők. Vagyis hozzánk, polgárokhoz.

Szolnok város vezetése nevét adta a Szolgáltató Szolnok mintaprojekt lebonyolításához, felkérve a város szolgáltatói szervezeteit a csatlakozásra, amely hívó szóra közel 40 szervezet vett részt a projektben. Az empirikus vizsgálatban közel húszezer lakos megszólítása történt, keresve ? vagyis nem íróasztalnál kitalálva, statisztikai zsebkönyvvel a kézben ?, hogy a szolgáltató, eddiginél is élhetőbb város értékeit (ez szakmai és emberi hitelesség, partnerség, működtetett rendszerek nyilvánossága) és azt, hogy ezen elvárásokat miként látják az ott élők, szinte tükörben, nap, mint nap. A válaszok megszületése után, a számszerűen is sokféle tükörkép lehetőség ad arra, hogy az ott élők mindennapi életének minősége stabil alapokon fejlődjön, összefogva. A mintaprojekt költségviselője a Homo Regius Tanácsadó Iroda, 2009-ben e modell elismeréseként Elkötelezettség a Kiválóságért Európai-díj odaítélésében részesült.

Szóljon hozzá!