ZETApress

hírportál

Lidl és a Balaton

A nyár szabadidő-sporteseménye a 42. Lidl Balaton-átúszás és áthúzás – tudatta Tőzsér Judit vállalati kommunikációs vezető.

40 nap múlva, július 20-án szombaton Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik megúszhatják a klasszikus 5,2 km-es távot, a 2,6 km-es Féltávot, illetve teljesíthetik SUP-pal a Lidl Balaton-áthúzást.

Betelhet-e a 12 ezer fős létszámlimit?

A Balaton-átúszás népszerűségére jellemző, hogy már 40 nappal az esemény előtt az ország 800 települé­séről érkezett előnevezések száma meghaladta a hatezret. Az unikális nyíltvízi úszóesemény nemcsak a magyarok, hanem a külföldiek számára is vonzó nyári program: honfitársaink mellett 39 ország több mint 300 külföldi úszója is tempózik majd a Balatonban július 20-án. A nevezők 41%-a nő, ami azért figyelemre méltó, mert az első Balaton-átúszásokon mindössze 4% volt a hölgyek aránya, azaz mára megtízszereződött a szebbik nem részvétele.

Biztonságban lesznek-e a résztvevők?

A nagyvilágban is egyedülálló, hogy egy ilyen hatalmas és gyönyörű tavat, ekkora létszámú, biztonságos körülmények között megszervezett esemény keretében át lehessen úszni. A szervezők legfontosabb törekvése idén is az, hogy az eseményen indulók biztonságos körülmények között tegyék meg Révfülöp-Balatonboglár között az 5,2 km-es távot, a Balatonboglárról rajtoló és ugyanoda beérkező 2,6 km-es Féltávot vagy a SUP-os Áthúzást.

A különleges sportesemény biztonságának záloga ezúttal is a 130 vitorlásból, tucatnyi kishajóból és motorcsónakból kialakított úszófolyosó, ahol a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálat szakemberei folyamatosan figyelik és ellenőrzik az úszókat. Ezernél több szervező, rendező ügyel a résztvevők biztonságára – mondta Máth István versenyigazgató.

Az 5,2 km-es vagy a 2,6 km-es úszó távok, illetve az Áthúzás megtétele után a versenyzők a balatonboglári Platán Strandon érnek célba, ahol számos programmal várja őket és a szurkolókat az esemény névadó szponzora.

A Lidl Magyarország elkötelezett az egészségtudatos, sportos életmód és az egészséges táplálkozás előmozdítása mellett, felelős vállalatként pedig nagy hangsúlyt fektetünk a fenntartható működésre, így környezetünk megóvására is. Az esemény névadó szponzoraként idén számos programmal várjuk az úszókat és a parton szurkolókat, amelyek edukációs módon hívták fel a figyelmet az egészséges életmód fontosságára – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Kinek szól eme kihívás?

A Lidl Balaton-átúszás kifejezetten amatőr- és hobbi úszóknak szóló nyíltvízi szabadidősport-esemény, amelyen az átlagos úszóidő 3 óra és 2:45-3:10 alatt ér célba az 5,2 km-t úszók 75%-a. Az 57:00-ás férfi pályacsúcsot Rasovszky Kristóf úszta 2020-ban, az 1:00:58-as női legjobb időt Risztov Éva jegyzi 2016-ból.

Jó lesz-e az idő?

A megrendezésről az Országos Meteorológiai Szolgálat siófoki obszervatóriumával és a Balatoni Vízirendészettel történő egyeztetést követően, az esemény előtt 2 nappal – július 18-án csütörtökön délben – adnak tájékoztatást a rendezők. Az esetleges rossz időjárás miatti tartaléknapok: július 21-e vasárnap; 27-28-a, augusztus 03-04-e és 10-11-e szombat-vasárnap.

A Lidl Magyarország

Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 207 áruházzal van jelen hazánkban, és közel nyolcezer munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, de forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak.

A vállalat emellett különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, ennek köszönhetően termékeinek közel 60%-át magyar beszállítóktól szerzi be. A Lidl Magyarország 2023-ban ismét elnyerte a Top Employer Hungary minősítést.

Szóljon hozzá!