ZETApress

hírportál

Holnap megint útra kelnek

30 éve a hazai termékek mellett: 19. alkalommal rajtol el holnap reggel Dunaharasztin a Coop Rally – tudtuk meg 14 órától az Agrárminisztérium – Vigadó Palota földszinti rendezvénytermében.

A sajtómunkásokat Tállai András, az AM miniszterhelyettese, élelmiszergazdaságért felelős államtitkára; Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke és dr. Kemény Dénes, a Coop Segély Alapítvány Kuratóriumának korábbi elnöke (a jelenlegi dr. Komoróczi István) tájékoztatta Jaczenkó Gábor sajtófőnök moderálásával. Megjelent továbbá dr. Felkai Beáta Olga, az AM élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkára és Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója; valamint a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának tagjai és a XIX. Coop Rally házigazda állomásainak vezetői és munkatársai.

Elhangzott, hogy a 100%-ban magyar tulajdonú, tizenháromszoros MagyarBrands-díjas Coop Gazdasági Csoport az idei évben ünnepli megalapításának 30 éves jubileumát, amely vitathatatlan visszaigazolás, hogy e hosszú időszak alatt sikeresen alkalmazkodott működési környezete változásaihoz. Számos kihívás tette próbára a kereskedelemi ágazatot, olyanok amikor nehéz döntéseket kellett meghozni, de összetartó közössége elszánt munkája révén a Coop mindig állta a versenyt, amellyel a mai napig stabil és megkerülhetetlen szereplője a szektornak. A Coop büszke gazdasági eredményeire, valamint alapértékeire, és az azokon alapuló országos társadalmi programjaira, amelyek az évtizedek alatt egybeforrtak az üzletlánccal.

A Coop alapítása óta legfontosabb üzletpolitikai célitűzésének tekinti, hogy minél több hazánkban készült terméket forgalmazzon, hiszen száz százalékban magyar üzletláncként kötelességének érzi saját élelmiszeriparunk támogatását, népszerűsítését. Az üzleteinek polcain mindig is 80% felett volt a hazánkban készült termékek aránya – a sajátmárkás termékek esetében 90% felett is -, de a kétezres években a kereskedelmi csoport úgy gondolta, hogy többet is tehet, így 2006-ban beszállítóival közösen elindította a Coop Rally a minőségi magyar termékekért rendezvényét, amely 19. éve kerül megrendezésre, és az eltelt idő alatt 151 vállalkozás tevékenységét és innovációit mutatta be a széles közvélemény számára.

A korábbi évek sikereit és eredményeit tovább építve idén ismét útnak indul a rally, amely idén Nyugat- Magyarország kiemelt élelmiszergyártóit és Coop tagvállalkozásait látogatja meg szeptember 09-10-én kedden-szerdán a Dunántúlon.

A két nap alatt 8 helyszínen keresztül vezet az út: olyan élelmiszergyártókhoz és Coop-üzletekhez látogat el a több mint 100 autóból álló mezőny, ahonnan naponta több millió magyar asztalára készülnek alapvető élelmiszerek. A résztvevők együttesen több mint 30 ezer munkavállalót és évi 2200 milliárd forint forgalmat képviselnek a hazai piacon. A Coop Rally szakmai program modellje és útvonala jól mutatja milyen széles körű együttműködések működtetik a hazai kereskedelmet: családi vállalkozásoktól a nagyüzemeken át a Coop üzletekig.

Dr. Nagy István agrárminiszter – a rendezvény hagyományainak megfelelően – idén is vállalta a verseny fővédnöki szerepét, ezzel is felhívva a figyelmet arra, hogy a magyar lakosság minőségi élelmiszerekkel való ellátásának biztosítása kiemelt szerepet tölt be a kormányzat fejlesztéspolitikájában.

Több mint három évtizede a helyi közösségekért

A Coop 30 éve működteti franchise-rendszerét, amely a hazai kereskedelem egyik legstabilabb pillérévé vált. Kevés gazdasági szervezet mondhatja el magáról, hogy három évtizede változatlanul a hazai közösségeket szolgálja, miközben folyamatosan megújul és fejleszt. A kereskedelmi csoport hazánk legkiterjedtebb és legnagyobb lefedettséggel rendelkező üzletlánca, 1400 településen megtalálható mintegy 2100 üzletével – szinte nincs olyan térség, ahol ne lenne jelen. Éppen ezért az üzletlánc számára kulcsfontosságú a magyar beszállító partnerekkel való együttműködés, mellyel biztosítani tudja a magyar lakosság, így az üzleteibe naponta betérő mintegy egymillió vásárló folyamatos és biztonságos áruellátását. A hatalmas lefedettség azonban nemcsak kereskedelmi jelentőségű, hanem közösségi is: a Coop boltok a mindennapok találkozási pontjai, a vidéki élet természetes részei. Sőt közel tizenhatezer fős alkalmazotti kollektívájával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója. A franchise rendszer jelenleg 329 kis- és középvállalkozást számlál, csoportszintű árbevétele 2024-ben elérte a 860 milliárd forintot, ezen belül az üzletlánc tavalyi forgalma 530 milliárd forintot tett ki.

A Coop üzletlánc elmúlt három évtizedét a folyamatos fejlesztés és megújulás jellemezte, a franchise tagok évente összesen több milliárd forintot költenek modernizációra, hogy a vásárlók 21. századi körülmények között végezhessék bevásárlásaikat. Az energia és környezettudatos beruházások folyamatos bővítésével immár 770 üzlet működik napelemes technológiával. Ezek mintegy 38 GWh áramot termelnek, amellyel a hálózat áramellátásának 23%-a megújuló energiaforrással biztosított. Ezen túlmenően immár 8 éve folyamatosan elérhető a használt étolaj visszagyűjtési szolgáltatás, jelenleg összesen 570 üzletben van lehetősége a vásárlóknak leadni a használt étolajat. A PÉT- és üvegpalack-hulladék kezelését célzó RePont program keretében immár 1400 átvevő ponton adhatók le az új visszaváltható göngyölegek. Immár több mint félszáz Coop Szuper Plusz minőségi üzlet várja vásárlókat, valamint az elmúlt két évben a Magyar Falu Program révén összesen mintegy 12 milliárd forint ráfordítással 461 kistelepülési egységét is modernizálta a kereskedelmi csoport, amellyel 450 ezer kistelepülési lakos életkörülményeinek javításához járult hozzá. Folytatódtak a digitalizációs beruházások is, így mára a Coop üzletlánc 12 franchise üzletében 44 önkiszolgáló kasszánál fizethetnek a vásárlók. Sőt az idei évben Szegeden, a Coop Szeged Zrt átadta Magyarország első hibrid automata okosboltját, amely nyitvatartási időben hagyományos működéssel, azon túl pedig bolti személyzet nélkül üzemel, non-stop elérhetővé téve a teljes boti kínálatot. Nem álltak le a szolgáltatásfejlesztések sem, már több mint ezer automatánál vehetik át a vásárlók webes rendeléseiket a piacot meghatározó szolgáltatóknál.

Coop Mindenünk a hazai

A Coop Rally időszakában szinte a kezdetek óta folyamatosak a hazai előállítású termékek régiós és országos árakciói. Az elmúlt évekhez hasonlóan Mindenünk a hazai üzenettel zajlik szeptember folyamán a Hazai hetek országos árakciós kampány, amit kiegészít a hónap során egy, a Magyar Termék Nonprofit Kft-vel megvalósuló országos promóciós kampány, amelyben különböző nyeremények várják mindazokat, akik magyar, hazai, vagy hazai feldolgozású védjeggyel ellátott terméket vásárolnak.

A kereskedelmi csoport 2015-ben lépett stratégiai együttműködésre a Magyar Termék Nonprofit Kft-vel, amelynek keretében több mint 100 sajátmárkás termékén szerepelteti a magyar termék védjegyrendszer védjegyeit, illetve minden évben régiós és helyi szinten több marketing aktivitást is bonyolítanak a felek.

A XIX. Coop Rally útvonala

Első nap: 2025. szeptember 09-e kedd
Coca-Cola HBC Magyarország Kft. – Dunaharaszti – RAJT
Tutti Kft. – Rábapatona
Lipóti Pékség Kft. – Lipót
Coop Szolnok Zrt., Coop Szuper Plusz üzlet – Tét
Szatmári Malom Kft. – Veszprém
Szállás: Hotel Azúr – Siófok

Második nap: 2025. szeptember 10-e szerda
Tolnatej Zrt. – Szekszárd
Mecsek Füszért Zrt., Coop Szuper üzlet – Villány
Mogyi Kft. – Baja – CÉL

Társadalmi felelősségvállalás

A Coop 4 pilléren alapuló országos társadalmi felelősségvállalási programjában egyedülállóként emelkedik ki 2006 óta a hazai élelmiszertermelést középpontba állító Coop Rally, a minőségi magyar termékekért szakmai program, melynek eredménye, hogy az elmúlt 18 év során 153 hazai vállalkozás tevékenységét mutatta meg ezzel is hozzájárulva a magyar termékek forgalmának növekedéséhez. Eredményeit 2018-2025 között minden évben Érték és Minőség Nagydíj védjeggyel is elismerték.

A Coop 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Bizottságot, amelynek keretében segíti a Magyar Olimpiai Csapat felkészülését, és népszerűsíti az olimpiai eszmét. A Coop Segély Alapítvány 2010 óta több mint 185 millió forint értékű, csaknem 460 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és az állami gondoskodásban nevelkedő gyermekeket.

A 15 éve működő Bartolák Mihály Alapítvány tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére jött létre. Az eltelt idő alatt több mint 400, a cégcsoport körében dolgozó szülő, vagy nyugdíjas nagyszülő tehetséges, rászoruló gyermekének, unokájának alap-közép és felsőfokú tanulmányait segítette.

A Coop a hosszú évek óta fennálló kapcsolatát stratégia szintre emelte a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel, amikor 2022 áprilisában együttműködési megállapodást írtak alá a felek. Ennek célja az élelmiszergazdaság támogatása és a szakember-­utánpótlás biztosítása.

A Coop szövetkezeti gyökerei ma is élnek: a helyi vállalkozók összefogása hozta létre és ez az együttműködés adja máig a hálózat erejét. Az üzletlánc regionális és lokálkis szinten is szerepet vállal az emberek mindennapjaiban, támogatja az önkormányzati-, kulturális- és sportszervezeteket, -rendezvényeket. Emellett a hálózat vezetői aktív szerepet vállalnak a helyi közéletben és részt vesznek a gazdasági környezet alakításában és a vállalkozások érdekképviseletében.

Szóljon hozzá!