ZETApress

hírportál

30. MLE-évkönyv 2025

Tekintélyes terjedelemmel debütált ma a Magyar Logisztikai Egyesület jubileumi kiadványa. Az UniZone BGE Hallgatói Centrumban délután bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa.

Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet. A KRPR.hu csoportképén balról jobbra Szoboszlay Máté, dr. Valentinyi Zoltán, Homoki Roland, Károly Róbert, dr. Doór Zoltán, Simon Dániel és dr. Kozma Tímea látható. A Logisztikai Évkönyv 2025 idekattintva ingyenesen elérhető digitális formában, valamint nyomtatott könyvként év végétől a Magyar Logisztikai Egyesület Teréz körúti irodájában megvehető. Nemcsak a világ, de a logisztika is sokat változott az elmúlt évtizedekben.

A Logisztikai Évkönyv célja a minket körülvevő megannyi változás ellenére továbbra is ugyanaz. A logisztika területén elért legújabb kutatási eredmények és szakmai, gyakorlati tapasztalatok megosztása a szakterület iránt érdeklődőkkel. Az első Logisztikai Évkönyvet még a ?90-es évek derekán mutatták be, így közel azonos múlttal rendelkezik, mint maga az azt kiadó szakmai szervezet. Igaz, azóta nemcsak a logisztika világa, de a mindennapi élet is számos változáson ment keresztül. Példaként csupán, a televíziókészülékek vékonyabbak, a mobiltelefonok képernyői nagyobbak lettek és világszinten elterjedt az internet. Átalakultak a kereskedelmi és vásárlói szokások, valamint vele együtt a marketing- és reklámlehetőségek is. Gombamód elszaporodtak a webáruházak, amelyekből jelentős szereplők szintén szép számmal kinőttek, hazai és globális szinten egyaránt.

Az elmúlt pár évtizedben több jelentős logisztikai eseményt is átéltünk. A teljesség igény nélkül az izlandi Eyjafjallajökull vulkán kitöréséből fakadó légtér-zárat, a koronavírus-járvány terjedéséből adódó korlátozásokat, a Szuezi-csatornában elakadt konténerhajó által okozott krízist, valamint a jemeni húszi lázadók támadásait is – mondta dr. Doór Zoltán, az MLE elnöke.

A Logisztikai Évkönyv 2025 már a 30. kiadvány

Ma már számtalan okoseszközt használunk. Ezek mellett a mesterséges intelligencia szintén nemcsak a mindennapokban, de a logisztikában egyaránt forradalmi változásokat ért és ér el. Egyre gyakrabban fogyasztunk digitális tartalmakat, ezért a Logisztikai Évkönyv amellett, hogy végig-kísérte a jelentős logisztikai változásokat, évek óta digitális formában is megjelenik. Ráadásul ma már a tudományos közéletben, valamint a gyakorlati szakemberek körében egyaránt elismert, rangos és immár évtizedes hagyományokkal rendelkező kiadvánnyá vált.

A most megjelent Logisztikai Évkönyv 2025 több szempontból is különleges. Egyrészt ez az elmúlt évek legnagyobb terjedelmű, több mint 400 oldalas kiadványa. Másrészt ez évben jubileumi számmal debütált, amelynek apropójából az egész művet színesben jelentettük meg! – emelte ki a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke azt is elárulva, hogy a digitális kiadvány mellett több mint ezer nyomtatott példánnyal is készültek.

A 434 oldalas idei számban 27 tanulmány kapott helyet, amelyek megjelenését a CSR Hungary, a DiaPetLog LOGISZTIKA Kft., a HRT Spedition Kft., a Károly Róbert PR & Marketing | KRPR.hu, a PMI Logistics Solutions Kft., az SSI Schäfer Systems International Kft., a Szerencsejáték Zrt. és a Waberer?s Csoport is támogatta. A Magyar Logisztikai Egyesület számára továbbra is cél, hogy a Logisztikai Évkönyv egy olyan rangos kiadvány legyen, amely publikációs lehetőséget biztosít a magyarországi logisztikával foglalkozó kutatóknak, mérnököknek és közgazdászoknak. Ezért hálásak partnereiknek, hogy ehhez idén is többen érdemben hozzájárultak. Mivel az MTA évről évre DOI-számmal is ellátja a kiadványban található műveket, ezért többek között szakirodalomként is használhatják azokat felsőoktatásban tanulók. Mindezzel pedig érdemben támogathatja a tanulmánygyűjtemény nemcsak a hazai logisztikai képzések sikerességét, de az utánpótlás-nevelést is.

Hat fő témakört érint a jubileumi Logisztikai Évkönyv

A témaválasztás ezúttal is szabad volt a szerzők számára, amelynek köszönhetően a könyvben megjelent cikkek jól tükrözhetik a logisztikusok kurrens érdeklődését az egyes területek iránt. A Logisztikai Évkönyv 2025 című kiadványban a cikkek által érintett területeket figyelembe véve a következő témakörökkel találkozhatnak az olvasók:

A városi logisztika aktuális kihívásai
Intralogisztika a digitalizáció új hullámában
Korszerű ellátási lánc megoldások
Kihívások a hazai és nemzetközi szállítmányozásban
Környezeti hatások és agrárlogisztika
A logisztika múltja és jövője napjaink tükrében

A kiadványban található tanulmányok előre lefektetett formai követelmények és tartalmi elvárások mentén készültek. Ráadásul a több száz oldalas könyvben idén is nemcsak magyar, de angol nyelvű szakcikkek szintén találhatók – hangsúlyozta dr. Doór Zoltán. A Logisztikai Évkönyv összeállításánál a kialakult gyakorlatnak megfelelően a szerzők által leadott témajavaslatok előzetes szűrését a szerkesztőbizottság végezte el. Ezt követően minden egyes megjelenésre váró cikket egy kijelölt szerkesztőbizottsági tag és egy külső, neves szakmai lektor véleményezett. A könyv a megszokott módon, az idén Business Superbrands és MagyarBrands elismerésben is részesült a Magyar Logisztikai Egyesület gondozásában került kiadásra.

A hagyományokhoz híven idén is rangos szakemberekből áll az alkotógárda

A Logisztikai Évkönyv alkotói, szerzői évről évre nemcsak kimagasló szakértői területüknek, de érdekesség, hogy megtalálható köztük rendszerint felsőoktatási intézmény oktatója, doktorandusz hallgató és versenypiaci szereplő egyaránt. Főszerkesztője már egy évtizede dr. habil. Duleba Szabolcs, aki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem docense és a Nyíregyházi Egyetem kutatóprofesszora. Vezető szerkesztője pedig Károly Róbert PR-szakértő, marketing-tanácsadó, aki egyben a szakmai szervezet kommunikációs és PR-partnere is.

A jubileumi kiadvány a nemrég átadott UniZone BGE Hallgatói Centrumban megrendezett Évkönyvbemutató rendezvényen, több mint félszáz regisztrált érdeklődő jelenlétében debütált. Az esemény résztvevői mind a 6 témakörbe betekintést nyerhettek egy-egy szerzői előadás által – tette hozzá dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke.

A nagyra becsült rendezvényen ízelítőt adott írásából Hermány András, a Szerencsejáték Zrt. logisztikai osztályvezetője, Simon Dániel, a BGE Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskolájának hallgatója, Dr. Valentinyi Zoltán, a Neumann János Egyetem tudományos tanácsadója, oktatója és a logisztikai kutatások koordinációs vezetője, Homoki Roland közgazdász és logisztikus, hőmérséklet-érzékeny szállítmányok specialistája, a Complex CTR technológia létrehozója, Dr. habil. Kozma Tímea, a BGE Pénzügyi és Számviteli Karának egyetemi docense, az ellátásilánc-menedzsment mesterképzési szak szakfelelőse és a Logisztikai Évkönyv egyik független lektora, valamint Szoboszlay Máté, a Faedra Group üzletfejlesztési és beruházási igazgatója is.

A Magyar Logisztikai Egyesület

Az MLE volt az első szakmai társadalmi szervezet Magyarországon, amelyet magánszemélyek alapítottak 1990-ben. Elnöke dr. Doór Zoltán. A szervezet célja a logisztika társadalmasítása, a logisztikai tudásmegosztás, melynek két fő elemét az egyesület által szervezett oktatások, valamint a több évtizede, évente megjelenő Logisztikai Évkönyvek jelentik. A Magyar Logisztikai Egyesület edukációjának gerincét a Felsőfokú Logisztikai Menedzser képzések adják, amely mellet megtalálható még számos tréning is a kínálatban. Az MLE gondozásában évente megjelenő Logisztikai Évkönyv pedig egy szakmai tanulmánygyűjtemény, melynek szerzői évről évre a logisztika világának legkiemelkedőbb szakembereiből tevődnek össze. Mindemellett a szervezet szakmai események létrejöttében is rendszeresen aktív szerepet vállal.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Újabb rangos elismerés | ZETApress

Szóljon hozzá!