ZETApress

hírportál

Projektnyitó a KEKKH-ben

KEKKHÚjabb lépés az ügyfélközpontú közigazgatás felé. A közigazgatás egyik fő feladata az állampolgárok igényeit és érdekeit szem előtt tartó, ügyfélközpontú működés kialakítása, valamint az egységesen magas színvonalú, mindenki által hozzáférhető közigazgatási szolgáltatások létrehozása ? tudtuk meg a Balázs Béla utcai délelőtti sajtótájékoztatón.

Ezzel a célkitűzéssel összhangban a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) újabb közös fejlesztésbe kezdett az Integrált ügyfélszolgálatok interoperábilis informatikai infrastruktúrájának kialakítása elnevezésű projekt keretében. A közigazgatás szervezeti rendszerének modernizálása, a kormányhivatali rendszer megyei, járási szintű kiépítése új informatikai fejlesztéseket, átalakításokat igényelt. A projekt célja, hogy lefektesse a személyes kormányzati ügyfélszolgálati struktúra alapjait, biztosítsa a kormányablakok helyi informatikai hálózati infrastruktúráját, illetve hozzájáruljon az okmányirodai rendszerek fejlesztéséhez.

Ennek köszönhetően a KEKKH szakrendszereiben egységes jogosultságkezelő rendszer jön létre, valamint az okmányirodai szakrendszerek oktatókörnyezetének aktualizálása, fejlesztése is zajlik. Ez a folyamat nagyban támogatja az ügyintézők munkáját. Szintén a gyors ügyintézést segíti majd a mintegy 390 darab POS terminál kihelyezése az okmányirodákba. A cél az, hogy a lehető legtöbb ügyintézői munkahelynél lehessen bankkártyával fizetni, megspórolva ezzel az ügyfelek idejét, mivel a teljes ügyintézést egy helyszínen végezhetik el, postai szolgáltatás igénybevétele nélkül.

Az információtechnológia eszközei ma arra is lehetőséget adnak, hogy ha az ügyfél egészségi állapota miatt nem képes személyesen megjelenni, akár egy hordozható, multifunkciós biometrikus adatfelvételező eszközt használjon. Ezt ? kis túlzással ? az okmányiroda ?bőröndös? változatának is nevezhetjük, amely olyan esetekben is hasznos lehet, amikor felújítás miatt az okmányiroda nem érhető el. Ez az eszköz segíthet az okmányirodai feladatok átvételében, illetve lehetőséget ad arra, hogy a közigazgatás emelt szintű szolgáltatásokkal jelenjen meg azoknál az állampolgároknál is, akik akadályoztatva vannak az okmányokkal kapcsolatos ügyeik személyes intézésében.

Ezzel párhuzamosan, az elektronikus ügyintézést támogatva ismét bővül a Webes Ügysegéd is. A jövőben teljes körűen, elektronikus úton is intézhetők lesznek az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyek, a megkezdéstől a megszüntetés bejelentéséig. További újdonság, hogy az állampolgárok az Ügysegéden keresztül tájékoztatást kérhetnek saját nyilvántartott adataikról, illetve arról, hogy személyükre vonatkozóan milyen adatok kerültek lekérésre.

A projekt konzorciumi partnereként a NISZ Zrt. fejleszti a kormányablakok hálózati és informatikai hátterét, valamint biztosítja az okmányirodák működéséhez szükséges kiegészítő eszközöket és szolgáltatásokat. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében melynek támogatási keretösszege egymilliárd forint. A projekt az előzetes tervek szerint a projekt 2014. II. negyedévében zárul le.

Szóljon hozzá!