Jövőre MOL Bubi 3.0
Fontos változások jönnek a MOL Bubinál: június 24-én keddel a Budapesti Közlekedési Központ kivezeti a féléves MOL Bubi-bérletet – tudatta a BKK Kommunikáció.
Az intézkedés oka, hogy a BKK jelenleg érvényben lévő szolgáltatási szerződése 2025 decemberében lejár, így ezt követően a társaság nem tudja biztosítani a bérletek érvényességének maximális idejét. Az új Bubi-korszak 2026 elején indul.
Változások lépnek életbe a BKK idén tízéves közbringa-szolgáltatásában. Jövőre elindul az új, kibővített rendszer, ezt megelőzően lezárul a jelenlegi szolgáltatási időszak. Ennek folyományaként június 24-től a társaság kivezeti a féléves MOL Bubi-bérletet, a következő hónapokban a rendszeresen közbringát használók MOL Bubi havi bérlettel tudják kedvezményesen használni a szolgáltatást.
A BKK nemzetközi jógyakorlatok vizsgálata, társadalmi egyeztetések, valamint piaci szereplőkkel való konzultációt követően 2024. október elején közbeszerzési eljárást indított a Bubi 3.0 kialakítására. Az új rendszerbe azonban az érvényben lévő féléves bérletek technikai okokból nem vihetők majd át, ezért a társaság – a korábbi MOL Bubi 1.0-ról a 2.0-ra való váltás tapasztalataiból kiindulva – kivezeti ezt a terméktípust.
Elektromos bringákkal jön az új Bubi
A BKK célja, hogy a Bubi a jövőben is tovább fejlődjön és rugalmasan bővíthető flottával, a korábbinál sokkal nagyobb területet lefedve, továbbra is kedvező árakkal tegye vonzóvá a városi kerékpározást. A társaság 2026-ban egy új, nemzetközi viszonylatban is innovatívnak számító közbringarendszer indítását tervezi, amely a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető flottával és elektromos rásegítésű kerékpárokkal valósul majd meg. A BKK a szolgáltatás folytatásához tavaly ősszel közbeszerzési eljárást indított, amely jelenleg is folyamatban van. Az eljárás eredménye, hogy ki lesz a Bubi új szolgáltatója, várhatóan néhány hónapon belül kiderül. Az új rendszer kerékpárjai 2026 elejétől fokozatosan jelenhetnek meg a fővárosi utakon.
A tervek szerint az új közbringarendszer legalább ötezer kerékpárt biztosít majd, amelyből legalább ezer darab elektromos rásegítésű lesz, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedi majd. Az új szolgáltatás olyan városrészekbe is elér majd, mint az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló és az Őrmező. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.
