ZETApress

hírportál

Gábor a Superbike-ban?

A december elején csapat nélkül maradt Talma négy napot tesztel. A Superbike vébén induló Team Pedercini és a Kawasaki gyár minden kötelezettség nélküli tesztelési lehetőségre hívta Talmácsi Gábort ? tudtuk meg Juhász Tamástól.

Az eseményre január 10-14-én Malajziában kerül sor, ahol a sepangi pályán a csapat Kawasaki ZX10-es versenymotorját próbálhatja ki majd a magyar motoros. A kínálkozó alkalmat természetesen nem hagyja ki Talmácsi, hiszen amellett, hogy a malajziai pálya az egyik kedvence, a téli időszakban kitűnő motorozási lehetőség is számára ez a négy nap. A 2011-es idényben is Kawasaki motorral induló Pedercini csapat mellett ott lesz a teszten a Kawasaki gyár teljes versenymérnöki gárdája is, akik nagyon kíváncsiak a világbajnok motoros szakmai véleményére.

A Superbike versenysorozat a MotoGP-t követően a második legnézettebb bajnokság a motorsportban, népszerűsége egyre inkább növekszik. Világszerte 97 tévétársaságnak köszönhetően 175 országban tudják nyomon követni a Superbike vb történéseit. Számos ismert versenyző neve fémjelzi a sorozatot, melyek között több MotoGP-s pilóta is van.

Max Biaggi mellett Checa, Melandri, Toseland, Vermeulen, Guintoli, Rolfo is úgy döntött, hogy kipróbálja magát a Superbikeban. Roberto Rolfo tavaly még Talmácsi Gábor ellenfeleként a Moto2 kategóriában szerepelt, 2011-ben pedig már a Team Pedercini színeiben áll rajthoz a Superbike vébén. A tervek szerint 2012-ben a GP királykategória jelenlegi 800cc-s motorjait 1000 köbcentisek váltják, ami a Superbike-ból visszatérő versenyzők számára némi előnyt is jelenthet.

A 2010-es szezon végén a folytatást a MotoGP sorozatban terveztem, azonban az időközben bekövetkezett fordulatok miatt nem határolom el magamat a Superbike világbajnokságon történő indulás lehetőségétől sem. Egyelőre még nem tudok konkrétumokkal szolgálni a 2011-es folytatást illetően, de ahhoz, hogy dönteni tudjak, mindenképpen fontosnak tartom, hogy kipróbáljak egy superbike motort is. Mindenre nyitott vagyok.

Ez a teszt semmi kötelezettséggel nem jár, viszont nagymértékben hozzájárul a téli motoros edzésekhez, amivel fenn tudom tartani a kondimat. Korábban még nem volt alkalmam kipróbálni ezt a típust, így a teszten újabb tapasztalatokkal gazdagodhatok. Ezeknek a motoroknak az ereje hasonló a GP kategóriában használtakhoz, teljesítményük 200 lóerő feletti és az egyenesekben több mint 300 km/h végsebességet érnek el ? mondta Talmácsi Gábor.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Monszun Sepangban | ZETApress

Szóljon hozzá!