ZETApress

hírportál

Az információ élmény

Élményközpontú tartalmakra fókuszál a PORT.hu és a Fidelio Média házasságából júliusban megalakult Libri Média. A délelőtti, MOM-beli első sajtóeseményükön a hangsúly az élményen, az új kiadványokon és az évfordulókon volt, s bemutatták a cég menedzsmentjét.

A médiapiac megpróbáltatásai senkit sem kímélnek, de a több lábon álló portfolió, az adatszolgáltatási üzletág és a tervek szerint egyre hangsúlyosabbá váló B2C-szolgáltatások olyan lehetőséget adnak a Libri Médiának, amely komoly versenyelőnyt jelenthet. A portfolió legfontosabb eleme a PORT.hu, amely a harmadik legolvasottabb szerkesztett online tartalom Magyarországon a felnőtt lakosság körében, mintegy 1,3 millió ember olvassa rendszeresen.

A Libri Média a továbbiakban is kulturális-szabadidős tartalmakra és szolgáltatásokra kíván koncentrálni: a mozitól a klasszikus zenéig, a színházi eseményektől a könyvadatbázisokig a XXI. század egyéni, közösségi és üzleti felhasználói igényeinek megfelelő információs-, élmény- és tudásközpontként. Innovatív módon kínálunk az emberek egyre inkább felértékelődő szabadidejéhez kötődő lehetőségeket: az információ élménnyé válik, legyen az egy szórakoztató tévéműsor, vagy egy színházi előadás katarzisa ? hangsúlyozta Zsoldos Dávid, a Libri Média vezetője.

A piacvezető portált jól kiegészítik a kulturális programokra koncentráló Fidelio és a családi programokat kínáló Bóbita internetes és nyomtatott kiadványai. A PORT.hu további öt kelet-európai országban (Csehország, Horvátország, Románia, Szerbia és Szlovákia) szolgáltat helyi nyelven programinformációkat, üzleti partnereinek pedig tíz nyelven közel ezer tévécsatorna adatait kínálja.

A WAMP és a Libri Média márkáinak együttműködése két természetes szövetséges egymásra találása ? mondta Matheidesz Réka, a WAMP vezetője. ? A hatalmas népszerűségnek örvendő, a hazai desígnélet legjelentősebb fórumává vált WAMP-vásárokon a PORT.hu 2013-ban rendszeresen jelen lesz egy saját színpaddal, amelyen elsősorban pályakezdő fiatal művészeknek kíván bemutatkozási lehetőséget nyújtani ? a vizuális élményt így az élő előadások varázsa fogja színesíteni. A WAMP az eddigi WAMP Spájz sikerét követően újabb al-márkákkal jelenik meg. A WAMP Mini és a Bóbita, valamint a WAMP Art és a Fidelio márkák közötti szinergiák kiaknázása egyértelmű cél.

A magyar gyökerekkel rendelkező amerikai Ustream több mint kétmillió regisztrált felhasználójával a dinamikusan fejlődő streaming médiapiac egyik legfontosabb szereplője. A Ustream több mint havi másfél millió órányi online adása hamarosan magyar kulturális tartalmakkal bővül: a Libri Médiával közösen indított csatornán hazai színházi előadásokat és koncerteket követhetünk figyelemmel. ? Bár Magyarország piaci súlya a Ustream életében meg nem jelentős, a cég múltja és küldetése szempontjából nagyon fontos a számunkra a magyar kultúra közvetítése, a magyar fogyasztók elérése. A Libri Médiában kiváló partnerre leltünk, hiszen meghatározóak a hazai kulturális életben, regionális jelenlétük pedig a gyors továbblépés lehetőségét is kínálja ? emelte ki Schwarz Gábor, a Ustream nemzetközi üzletfejlesztési és kereskedelmi vezetője.

A PORT.hu tévés mobilalkalmazása már régi vágya a felhasználóinknak, de úgy véljük, a konkurenseinél bővebb csatornaszám és tartalom, valamint számos kényelmi apróság, például a balkezes használat miatt érdemes volt várni rá ? kommentálta Zsoldos Dávid a PORT TV alkalmazás bemutatását. Az alkalmazás egyelőre androidos telefonokon érhető el, egy hét múlva lesz letölthető az iOS-verzió, a hamarosan érkező Windows 8-as okos-telefonokat választók pedig már az első pillanattól fogva kihasználhatják az applikáció sokoldalú szolgáltatásait.

A Libri Média Kft. önálló profitcentrumként működik a Libri-csoporton belül, menedzsmentje döntően a mára 100%-ban tulajdonolt PORT Data és a Fidelio Média korábbi vezetőiből áll. A cég operatív és gazdasági igazgatója Parragh Gábor, a médíaértékesítésért Márkus Gábor kereskedelmi igazgató, a B2C-tevékenysegért Szokolay Zsolt stratégiai igazgató, a marketingért Vidra Orsolya, a nemzetközi kapcsolatokért pedig Vincze Dániel felel. Az online tartalmak igazgatója Sárközy Kata, a print-kiadványoké Rajkó Anna, az egyes kiadványok termékmenedzserei pedig Sághy Krisztina (PORT.hu), Balázs Jenő (Fidelio) és Szabados Emese (Bóbita).

A sajtótájékoztató végén egy kétszemélyes Wellness-hétvégét sorsoltak ki a jelenlevők között, távozáskor pedig négy ajándékkönyv között választhattunk. Nekem Orosz Dénes: Poligamy című 2009-ben megjelent műve kellett. A hasonló című filmről mi is írtunk akkoriban.

Szóljon hozzá!