ZETApress

hírportál

Robotportás-teszt Bécsben

A bécsi repülőtér egyéni beléptető rendszere után az osztrák szállodák is teret adnak a digitális megoldásoknak. A Gustaffo névre keresztelt beszélő okos robotportás fő célja a vendégek magas színvonalú kiszolgálása és elégedettségük növelése ? tudatta a Eurocomm-PR.

Európában eddig 38 szállodában alkalmaznak digitális portaszolgálatot. Az osztrák fővárosban a bécsi vasútállomás mellett található Hotel Zeitgeistban tesztelik tavaly decembertől a Gustaffo okos-robotportás rendszert. Az új digitális portaszolgálat egy komplex információs központ, amely okos-telefonról a nap 24 órájában elérhető: a vendégek egy weboldalon keresztül igényelhetnek szobaszervizt, foglalhatnak asztalt egy étterembe vagy rendelhetnek taxit.

A bécsi startup mögött az Alexa nevű nyelvfelismerő rendszer áll. A hotel vendégei a hang-vezérelt Amazon Echo-készülék segítségével gyors szóbeli tájékoztatást és választ kaphatnak olyan kérdésekre, hogy meddig tart a reggeli, milyen szolgáltatások érhetőek el a szállodában vagy milyen kikapcsolódási lehetőség vannak Bécsben? A digitális hotelszerviznek azonban nem célja a hagyományos portaszolgálat munkakör leváltása. A szállodák az új találmánnyal hatékonyabbá tudják tenni a kiszolgálást és így a hagyományos portaszolgálatnak több ideje marad a vendégek egyéni kéréseinek teljesítésére.

Kereskedelmi szempontból is több előnnyel jár, hiszen a vendégek által feltett kérdéseket és kéréseket a rendszer segítségével a szállodák azonnal ki tudják értékelni. ? Az eredmény alapján pontos képet kapunk arról, hogy milyen információkra van leginkább szüksége a vendégeinknek, így ehhez tudunk alkalmazkodni a jövőben ? nyilatkozta Sabine Vukits, a Hotel Zeitgeist marketing felelőse. A robotporta feltalálói jelenleg egy olyan okos szállodai szobakulcs rendszer tesztelésén dolgoznak, amely okos-telefonról is könnyen működtethető lesz.

Szóljon hozzá!