ZETApress

hírportál

Mérlegen a FlixBus

FlixbusEurópai szinten is nyereséges lett 2017-ben a FlixBus, Budapesten megduplázódott az utasforgalom. A 2013-ban alapított mobilitási startup öt év alatt nyereséges lett csoport szinten. A téli csúcsidőszakban két és félmillió ember utazott FlixBusszal Európa-szerte, a legforgalmasabb nap december 22-e volt.

2017-ben negyvenmillió utast szállított a FlixBus, a budapesti utasforgalom megduplázódott 2016-hoz viszonyítva. Nagyszabású tervek 2018-ban: a technológiai innovációnak köszönhetően követhető lesz a buszok aktuális pozíciója, nő a Budapestről elérhető célországok száma ? tudatta Sajtószolgálatuk.

A FlixBus, Európa legnagyobb távolsági buszhálózatának szolgáltatója 2013-as alapítása óta először csoport szinten is nyereséges lett 2017-ben. Jelentős volt a közép- kelet-európai növekedés is: Budapesten szeptemberben új központ nyílt, a fővárosból az elmúlt év során 13 ország száznál több célállomására kínált közvetlen összeköttetést a mobilitási szolgáltató. Negyvenmillió utas 2017-ben, a budapesti megállók személyforgalma megduplázódott. Szeptember 12-ei híradásunk idekattintva olvasható.

2017-ben negyvenmillió utast szállított Európa-szerte a FlixBus, csak az év végi főszezonban december 22-e és január 7-e között két és félmillióan utaztak a társaság járataival a kontinensen, december 22-e volt a karácsonyi időszak legforgalmasabb napja. Az év során hat új piacon jelent meg a vállalat, így jelenleg 26 országban 250 buszpartner 1400 járműve közel 200 ezer csatlakozást szolgál ki.

Magyarországon is jelentős volt a növekedés, a FlixBus budapesti megállóinak átmenő utasforgalma megduplázódott 2016-hoz viszonyítva. 2017-ben, a nyári menetrendben számos új külföldi célállomás vált elérhetővé a cég hálózatában, többek között Horvátországban, Szlovéniában, Olaszországban, Németországban és Romániában. Egyes útvonalakon tovább sűrítette a járatokat a FlixBus, Budapest és Bécs között már 14-16 közvetlen járatpár közlekedik a forgalmasabb napokon. 2017 novembere óta nemcsak a Népliget, hanem Kelenföld autóbuszállomás is fogad és indít zöld buszokat.

Nagyszabású FlixBus tervek 2018-ban is: globálisan is növekvő hálózat, technológiai innovációk az utazási élményért. A FlixBus gyorsan nyereségessé váló európai üzletága lehetővé tette, hogy a 2013-ban alapított startup idén már globális keretekben gondolkozzon. Az elmúlt év végén a cég bejelentette, hogy az USA-beli terjeszkedést tervezi. ? Nem győzzük hangsúlyozni, hogy globális növekedésünk motorja az európai piacunk. Nem dőlhetünk hátra, 2018-ban is dinamikusan fejlesztjük zöld hálózatunkat és szolgáltatásunk minőségét Közép-Kelet-Európában is ? mondta el Arany László, regionális ügyvezető igazgató. A Magyarországról a társaság járataival elérhető célországok száma idén tovább nő, de már meglévő vonalain is fejleszt majd a vállalat. A Budapest-Bécs irány népszerűségének köszönhetően a jelenleginél is sűrűbb összeköttetést alakít ki a cég a két főváros között.

Emellett a FlixBus 2018-ban tovább digitalizálja a szolgáltatását, több új funkcióval bővítve webes felületét és mobilalkalmazását. A már elérhető papírmentes check-in, állomáskereső, last minute foglalásmódosítás és Google Térképes utazástervezés mellett hamarosan lehetővé válik majd például a buszok aktuális pozíciójának élő követése is. A FlixBus egy európai mobilitási szolgáltató, amely 2013 óta kínál alternatív, kényelmes, megfizethető és környezetbarát utazási lehetőséget. A intelligens hálózatfejlesztésnek és legkorszerűbb technológiai háttérnek köszönhetően a FlixBus Európa legkiterjedtebb távolsági buszhálózatát alakította ki napi 200 ezer járattal, amelyek 1400 célállomást és 26 országot kötnek össze.

A Németországban alapított startup helyi kis- és középvállalkozásokkal együttműködve ötvözi a minőséget és a tapasztalatot. A berlini, müncheni, párizsi, milánói, zágrábi, amszterdami, stockholmi, aarhusi, prágai, budapesti, Los Angeles-i, bukaresti, madridi és varsói irodákban dolgozó FlixBus csapat a következőkért felel: hálózatfejlesztés, ügyfélszolgálat, minőségellenőrzés, marketing, sales, jegyárusítás, árazás, üzletfejlesztés és technológiai fejlesztés. Regionális buszpartnereink ? amelyek sokszor családi vállalkozások több generációnyi sikerrel hátuk mögött ? felelősek a mindennapi járatok és a FlixBus járművek üzemeltetéséért, a legmagasabb kényelmi és biztonsági követelményeknek megfelelően. Így tehát az innováció, a vállalkozási szellem és az erős, nemzetközi mobilitási márka egységet alkot a hagyományos kkv-szektor tapasztalatával. A FlixBus nemzetközileg is egyedülálló üzleti modellt használva szállít több millió utast Európa-szerte és kínál több ezer munkahelyet az iparágban.

Szóljon hozzá!