ZETApress

hírportál

Slamposok vagyunk mi?

Dorcsinecz JózsefHangos, slampos és szendvicsen él ? ilyen a magyar turista? A viselkedésünk árulja el leginkább a magyarságunkat, ha külföldön járunk ? derült ki egy felmérésből. Minden harmadik embert ért már meglepetés amiatt, hogy egy idegen országban valaki megértette a magyarul elhangzott szavakat.

A magyarok több mint fele gondolja úgy, hogy ránézésre felismeri honfitársait egy külföldi, turistáktól nyüzsgő nyaralóhelyen ? derült ki a Szállás.hu felméréséből, amelynek során több mint 1300 embert kérdeztek meg. ? Az általános vélekedés szerint a viselkedésünkkel tűnünk ki leginkább a tömegből ? magyarázta Dorcsinecz József ügyvezető. A leggyakoribb vélemény szerint a magyarok hangosan, harsányan beszélnek ? általában épp az anyanyelvükön ?, így nem nehéz megállapítani, melyik nemzetiséghez tartoznak. ? Az elhangzottakat azonban néha külföldön dolgozó honfitársaink vagy magyarul értő külföldiek is meghallják, ami olykor kínos szituációkat eredményez. A megkérdezettek harmadával fordult már elő ilyen ? mondta az ügyvezető. Dorcsinecz József példaként megemlítette, hogy valaki az eldörmögött káromkodásra hasonlóan ékes magyarsággal megfogalmazott választ kapott.

Kenyér helyett óvszer

Dorcsinecz József elmondta, hogy a magyaroknak a külföldi nyaralással kapcsolatban egyértelműen a nyelvtudás hiánya okozza a legtöbb gondot. A portál kérdéseire adott válaszok szerint előfordult, hogy valaki egy idegen országban kenyér helyett óvszert kapott, más meg bennragadt egy áruházban, mert nem értette a közeledő zárórára figyelmeztető hangosbemondót. ? Étteremben is sok meglepetés érte már a magyarokat ? szerencsére a szállás miatt már nem kell aggódni, hiszen rendszerünkben öt kontinens 175 országába lehet magyar nyelven foglalni! ? tette hozzá Dorcsinecz József.

Végigesszük a nyaralást

A megkérdezettek szerint a magyarok ? a beszédük mellett ? még az étkezési szokásaikkal tűnnek ki a turisták tömegéből. A Szállás.hu kutatása alapján általánosnak mondható, hogy mi magyarok hűtőtáskával indulunk a tengerpartra, illetve hogy szendviccsel a táskában megyünk várost nézni. ? A felmérésünkben megkérdezett emberek háromnegyede látott már külföldön magyar turistát rántott húsos zsemlét enni ? mondta Dorcsinecz József. Az öltözködésünk már kevésbé utal a származásunkra a felmérés szerint ? bár a válaszadók kétharmada egyértelműen a kényelmet helyezi a divat elé külföldi útján. ? A legkirívóbb öltözéknek a megkérdezettek szerint a zoknival együtt viselt szandál számít, illetve sok magyarra jellemző, hogy nejlonszatyrot cipel az egész nyaralás alatt ? magyarázta Dorcsinecz József. A külföldön szokatlan kiegészítők között még az övtáskát és a nyakba akasztható műanyag pénztárcát említették sokan.

Mindent viszünk, ami ingyen van?

A megkérdezettek negyede szerint a magyar turisták még arról ismerhetők fel, hogy nem tartják be az írott és íratlan helyi szabályokat. Ehhez kapcsolódva sokan említették a felmérésben a magyarokra jellemző ?ügyeskedést?: olyan helyen is alkudni próbálunk, ahol ez nem szokás, vagy éppen marokszám visszük az ingyen felkínált cukorkát. ? Külön problémakört jelentenek a szállodai szobába bekészített piperecikkek, amelyeket a többség haza szokott vinni a válaszadóink szerint ? mondta Dorcsinecz József.

A Szállás.hu

A 2008-ban indult portál az eNET és a Magyar Hotel Monitor felmérése szerint jelenleg Magyarország legnagyobb szállásfoglaló oldala. Ma már öt kontinensen több mint százezer hotel, panzió, apartman és vendégház kínálatát közvetíti az utazni vágyóknak, akik számos szűrési lehetőség (szállás típusa, wellness-szolgáltatások, fizetőeszközök) segítségével találhatják meg a számukra megfelelő ajánlatot. A honlapnak több mint hétszázezer regisztrált felhasználója van, és havonta mintegy másfél millió látogató keresi fel. A szálláshelyek kiválasztását több mint 250 ezer független vendégértékelés könnyíti meg. A Szállás.hu csoporthoz tartozik még a diszkontáras csomagokat kínáló Szállásguru.hu, valamint a konferenciákhoz és egyéb céges rendezvényekhez helyszínt biztosító KonferenciaHotelek.hu. A Szállás.hu Csoport 2014-ben elnyerte a Deloitte Fast 50 ? a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalatának járó ? díjat. A Szállás.hu Magyarország piacvezető szálláskereső oldalaként végzett felmérést a magyar turisták külföldi viselkedésével kapcsolatos sztereotípiákról. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére május 22-e és 27-e között került sor. A nem reprezentatív felmérésben 1323 magyar internetező vett részt.

Szóljon hozzá!