ZETApress

hírportál

Fedezze fel Indiát!

India a 2011-es Utazás kiállítás külföldi díszvendége Budapesten ? tudtuk meg a délelőtti sajtótájékoztatón a városligeti Széchenyi Fürdőben, ahol 1001 okot ajánlottak az odautazásra.

A sajtótájékoztatóra csak előzetes regisztrációval mehettünk, s az 55 meghívottból 68-an jeleztünk vissza. Persze ennél jóval többen érkeztünk. ? Most már, hogy jól laktatok, nem is kell itt maradnotok ? mondták a rendezvény sajtósai, de ezt még a ?büféújságírók? se vették magukra. Mivel a sajtótájékoztató büféebéddel kezdődött, azok jártak pórul, akik a szokásos egyórás késéssel készültek. Ők a maradékot szedték össze az asztalokról, meg az indiai ajándékcsomagokat nyúlták le. Ezeket csak a másfélórás tájékoztató végén adták át. A gyönyörű sálért, az útleírásért és az egészségügyi kiadványért érdemes volt maradni.

Több mint 7000 kilométernyi trópikus strand, a világ legmagasabb hegyei, forgalmas nagyvárosok, lenyűgöző tájak, a múlt csodálatos örökségei, színes kultúrális események – India mint úticél a szuperlatívuszok és a korlátlan lehetőségek hazája. Legyen Ön akár a kultúra rajongója, vízi atléta, természetbúvár, aktív vagy wellness turista: India mindenki számára tartogat valamit ? 1001 üdülési lehetőséget.

A kultúra kalandorai összekapcsolhatják a hagyományos művészet központjaiba tett látogatásaikat egy luxusvonat utazással, a természetbúvárok kombinálhatják a szafarit vagy a trekking túrát egy tengerparti kikapcsolódással ill. egy wellness üdüléssel. Az aktív pihenést kedvelő turisták pedig zavarba ejtően sok lehetőség közül válogathatnak: Ilyen lehetőség például a siklóernyőzés, léghajózás, vagy a szafari teveháton. A tengerpart szerelmesei pedig könnyedén rátalálnak a különleges fehérhomokkal borított trópikus strandokra, amelyek mellett ott terülnek a világhírű kulturális helyszínek és a csodálatos nemzeti parkok.

Luxus vonat, hajózás, kemping…

Mindegy, mit tervez: legyen az egy utazás egy luxus vonattal, hajótúra egy folyón, lakóhajós üdülés a gyönyörű pálmadzsungel közepén, lakókocsis kaland, tigris szafari vagy akár egy látogatás egy több száz éves hagyományokat őrző indiai faluba ? az Indiába utazó turista 1001 lehetőséget talál a szubkontinensen.

A számos kedvező árú belföldi repülőjáratnak köszönhetően sok távoli kiemelt látványosságot lehet könnyedén összekapcsolni. Ugyanakkor nemcsak a levegőben, hanem a földön is kényelmes az utazás: az Új Delhi?Mumbai?Chennai?Calcutta autópálya a szubkontinens nagy részeit köti össze, mely során érinti az összes izgalmas nagyvárost, turisztikai látványosságot, kultúrában gazdag vidéki falvat ? mindez a modern éttermek és idegenforgalmi szolgáltatások teljes kényelmével.

Kulturális kavalkád

Csodálatos paloták, különleges, egyedi templomok és monostorok, színes, izgalmas események ? India rendkívül gazdag kultúrát és rengeteg kulturális nevezetességeket kínál. Mindegy, hogy melyik érdekességben kíván elmerülni, legyen az az erotikában gazdag Khajurao templom, a Hampi ősi romjai, vagy a lenyűgöző barlang monostorok (Ajana és Ellora) hangulata ? a Taj Mahal mellett további 22 világörökségként nyilvánított látványosság vár felfedezésre.

Utazzon maharadzsa módjára!

Egy luxus utazás vasúton az egyik legszebb módja az indai szubkontinens megismerésének. Tekintse meg a mesébe illő palotákat, gyönyörű templomokat, fedezzen fel egzotikus tájakat. Utazzon a buddhizmus szent helyeire, vegyen részt egy tigrisnéző vagy tevehátas szafariban ? a turistának nehéz dolga van, hogy döntsön, oly sok lehetőség közül választhat az ország különböző részeibe induló luxus vonatutazással kapcsolatban.

Luxus wellness

Mi lehet logikusabb annál, mint ötvözni a kikapcsolódást nyújtó üdülést a wellness-szel, összekapcsolva a pihenést és a energetikai feltöltődést az Ayurveda és a jóga bölcsőjében? Indiában minden luxus üdülőhely rendelkezik gyógyfürdővel és jóga lehetőséggel. Ugyanúgy az ayurvedikus szolgáltatások is sok helyen megtalálhatóak, és részét képezik a turisztikai kínálatnak. A még ismerkedő turistának érdemes először egy rövid programmal, ill. masszázsokkal kezdeni. A haladók pedig egy mindent magában foglaló testi és lelki felüdülést nyújtó programot fognak találni maguknak a speciális Ayurveda központokban.

Üdülés vidéken

Ismerje meg a vidéki hangulatot, kísérje figyelemmel ahogyan a művészek és az ezermesterek dolgoznak, vagy csatlakozzon hozzájuk Ön is. Ha érdeklődik a különleges India és számos vidéki hagyománya iránt, igen sok szép hely és érdekes elfoglaltság közül választhat. Együtt lakhat egy indiai családdal, vagy megszállhat egy hangulatos kis vidéki fogadóban vagy szállóban.

Győr a belföldi díszvendég

A kiállításon ? az egészség, kultúra, innováció hármasság jegyében ? a város mindenkinek bebizonyítja, hogy a jövő Győrben épül! Győr folyamatosan megújuló, innovatív város, ahol a városmárka építés, a városmarketing és a kommunikációs tevékenység nemcsak intenzív, de hatékony is: a kisalföldi megyeszékhely 2010-ben elnyerte a Kultúra Magyar Városa 2010, a Legsportosabb város címeket, és az Idős-barát Önkormányzat, az Év Tourinform irodája díjakat is.

A jövő Győrben épül! A város rendezvényei, fesztiváljai tömegeket mozgatnak meg, nemzetközi szinten is öregbítik Győr hírnevét. A folyók városának egyik legnagyobb eredménye, hogy 2010-ben 30%-kal nőtt a vendégéjszakák száma. Győr az Egészség, Kultúra, Innováció. A jövő Győrben épül! ? szlogennel vág neki a 2011-es esztendőnek. Az Utazás 2011 kiállításon Győr gazdag kulturális életével, az innovációval mutatkozik be, középpontba állítva az egészséges életmódot, elsősorban a sport fontosságát. A Győri Balett háttérintézménye, a Művészeti Szakközépiskola növendékei is bemutatkoztak a sajtótájékoztatón, ahol Lantai József fényképezett.

Kiemelt téma: az egészségturizmus

A Magyar Turizmus Zrt. stratégiai márkakommunikációjának, és most az UTAZÁS kiállításnak is kiemelt témája az egészségturizmus. A lakossági kommunikáció célja az egyéni utazási döntések előmozdítása. Ehhez azonban a turista tájékoztatása mellett szükséges az érzelmi viszony megalapozása is, mely Magyarországot megkülönbözteti és előnybe hozza versenytársaival szemben.

A turisztikai márkapozíció kialakításához a fogyasztói igények mellett szükséges a releváns termékelőny meghatározása is, melyet Magyarország versenytársaival szemben megszerezhet. Magyarország a világ első öt, termálvízben leggazdagabb országa közé tartozik. A gyógy- és termálforrások az ország területének 80 százalékát lefedik.

Egyedülálló geológiai adottságunkra, a felszín alatti vízkincsre és az ehhez hitelesen kapcsolódó rekreációs turizmusra építve a globális keresleti trendeknek megfelelő, egy nemtől, kortól, nemzetiségtől független turisztikai márkapozíciót foglalhatunk el. E pozíció igazi ereje abban áll, hogy a síeléshez és tengerparti nyaraláshoz hasonlóan ? megfelelő termékélmény esetén ? rendszeres visszatérésre ad okot. Magyarország piaci sikerének záloga tehát márkapozíciójának következetes kommunikációja, mely nem csupán tájékoztatja, hanem kreatív leképezésével izgalomba hozza, és magához köti célközönségét.

A Magyar Turizmus Zrt. az alábbi fogyasztói igényekre alapozva kívánja hosszú távú stratégiai pozícióját felépíteni: a WHO előrejelzése szerint 2022-re a turizmus és az egészségipar együttesen a világ egyik meghatározó gazdasági ágazatává válik. Emellett a Magyarországra látogató külföldi turisták indokai között jelentős szerepet játszik az egészségturizmus, valamint a magyar lakosság többnapos belföldi utazásaiban szintén kiemelkedő e turisztikai termék szerepe.

Két kerékkel a tavaszba ? PORT.hu Bringaexpo 2011

Az első napsugarakkal egyre több kerékpár kerül elő a pincékből, így 2011 tavaszát is bringanyeregben köszönthetjük a Hungexpo Budapesti Vásárközpont területén ? itt fogadja látogatóit a PORT.hu Bringaexpo március 3-a és 6-a között. A 6500 négyzetméteren, önálló pavilonban, rengeteg kiállító vonultatja fel termékeit és izgalmas programokkal várják a biciklik szerelmeseit. A PORT.hu Bringaexpo az Utazás kiállítás eseménnyel egyidejűleg kerül megrendezésre, a rendezvényeket idén is egy belépőjeggyel lehet látogatni. A tavalyi nagy érdeklődésre való tekintettel idén az általános iskolás felső tagozatos diákok ingyenesen tekinthetik meg a nyitónapon a kiállítást.

Tavaly megközelítőleg 15 ezer látogató hódolt a drótszamarak és egyéb kétkerekűek iránti szenvedélyének a PORT.hu Bringaexpo kiállításon. Az idei expo során is változatos és érdekes programok sorozatát kínálják a szervezők, ezekről a Bringaexpo.eu honlap folyamatosan friss hírekkel szolgál. A könnyebb tájékozódás érdekében a látogatók a belépőjegy mellé megkapják a PORT.hu Bringaexpo különszámot is. A szervezők most szeretnének az iskoláskorúaknak is kedvezni ? ők csütörtökön elő-regisztráció után ingyenesen látogathatják a rendezvényt.

Az akció keretein belül minden felső tagozatos diák 2011. március 3-án 10:00 és 18:00 között ingyenesen vehet részt a Bringaexpon. A belépés a rendezvényre az előregisztrált osztályoknak ingyenes. Az ingyenes belépőjegy mellé minden diák egy kerékpáros kulacsot is kap ajándékba, a kísérő tanárok között pedig 4 db, egyenként 50.000 Ft értékű kerékpár kerül sorsolásra.

Nem titkolt célunk, hogy a fiatalok körében még inkább megismertessük a kerékpározás élményét és előnyeit, felhívjuk az iskolások figyelmét erre a gyors, környezetkímélő és bulis közlekedési eszközre ? nyilatkozta Szilasi László, a PORT.hu Bringaexpo 2011 főszervezője. ? Szeretnénk, ha minél többen pattannának nyeregbe Magyarországon, ha a biciklis kultúra hazánkban is tovább fejlődhetne és egyre nagyobb rajongói tábort alakíthatna ki.

Idén összesen 54 cég, több mint 100 márkát állít ki, melyek közül számos Magyarországon teljesen új, az idei évben megjelenő márka is megtalálható lesz a standokon. Kedvezményes belépőjegyek elővételben és online már kaphatóak! További információkkal és a programok listája megtalálható weboldalukon.

Szóljon hozzá!