ZETApress

hírportál

Style Hong Kong kiállítás Budapesten

A Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács (HKTDC) szervezésében Magyarországon megrendezett első önálló, nagyszabású kiállítás alkalmával több, mint két és félezer kelet- és közép-európai látogatónak mutatták be a hongkongi termékek, üzleti lehetőségek és életstílus legjavát. A vásárlók nem csak Magyarországról érkeztek, hanem többen jöttek Ausztriából, Horvátországból, a Cseh Köztársaságból, Németországból, Litvániából, Lengyelországból, Oroszországból, Szerbiából, Szlovákiából és Szlovéniából, tudtuk meg közleményükből.

A több mint száz hongkongi cég innovatív és márkás termékeit felvonultató Style Hong Kong in Budapest kiállítás a Budapest Congress & World Trade Centre területén, szeptember 11-13. között került megrendezésre. A széles palettán a hongkongi ajándékok, elektronikai és elektromos termékek, ruházat, kiegészítők, órák, belső dekorációk, hotelellátó cikkek és logisztikai szolgáltatások mind szerepeltek. Az elektronikai és ajándéktermékek voltak a legkeresettebbek.

A Szépművészeti Múzeumban a HKTDC egy egyedülálló gálaestet szervezett, ahol két, hongkongi séf által készített ételkülönlegességeket kóstolhatott meg, különleges hongkongi népi zenét hallhatott, és hongkongi modellek által bemutatott, divatos, Ázsia hangulatát idéző termékparádét élvezhetett a 200 meghívott vendég.

A hongkongi cégek a bájos Miss Hong Konggal együtt tették meg első lépéseiket a közép-európai piacok felé

A 2006-os év legszebb hongkongi hölgye, Aimee Chan is a kormányzati vendégek, a vásárlók és a média figyelmének középpontjába került, aki hazája termékeinek prókátoraként vett részt a rendezvényen. Budapesti tartózkodása alatt találkozott Laky Zsuzsával is, aki ezelőtt elnyerte már a Miss Europe címet.

A nyitóünnepség házigazdáinak szerepét Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára és Jeffrey Lam, a HKTDC tanácsának tagja töltötte be. ?Az üzleti életben Magyarország és Hongkong között nincs távolság, és egyre szorosabb üzleti kapcsolatokat remélünk. A hongkongiak igazi profik, nyilatkozta az államtitkár.

A kiállítással egy időben Jeffrey Lam és a HKTDC vezérigazgatója, Fred Lam egy magas rangú, hongkongi üzletemberekből álló delegáció tagjaival együtt Budapestre és Prágába látogatott. Azon felül, hogy a kormányzati és az ipari vezetőkkel a kereskedelmi lehetőségeket taglalták, a csoport a bilaterális üzleti kapcsolatokat népszerűsítette a Prágában tartott üzleti szeminárium során, amelyen 250-en vettek részt.

2004. május elsején tíz ország, hazánkon kívül Lengyelország és a Cseh Köztársaság is az Európai Unió tagjává vált. Azóta megnyitották piacaikat a külföldi befektetések előtt is, és a hongkongi üzletemberek szívesen válnának ezeknek a növekvő fogyasztói piacoknak ellátójává. Az elmúlt évben a Magyarországra irányuló hongkongi export 993 millió USA dollárt tett ki, amely a 2004-es év adataihoz képest 28%-os emelkedést jelent. A Magyarországra, Csehországba, Lengyelországba és Oroszországba irányuló teljes hongkongi export 2,2 milliárd USD-re rúg, és a teljes Közép- és Kelet-Európába irányuló hongkongi export 80%-át teszi ki.

A kutatások és elemzések szerint a HKTDC úgy véli, hogy a hongkongi termékeknek igenis van potenciális felvevőpiaca, állítja Lore Buscher, a HKTDC közép- és kelet-európai regionális igazgatója. Sokféleképpen bővíthető a magyar piac. Viszont a hongkongi cégeknek a jól megtervezett, minőségi termékeiket kell bemutatniuk a régióban, és az alacsonyabb minőségű termékek piacán nem tanácsos versenyezniük.

A Style Hong Kong rendezvényt az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ), a Joint Venture Szövetség, a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Közhasznú Társaság (ITDH), a Magyar Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ), a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) és a Magyarországi-Hongkongi Innovációs Üzleti Tanács (HHIBC) is támogatta.

A Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács egy olyan non-profit szervezet, amely kereskedelemfejlesztéssel foglalkozik, és a világ egyik vezető vásárszervezőjeként ismert. A HKTDC portfoliójába tartozó 21 nemzetközi kereskedelmi vásár a 2005-ös évben több mint 460 ezer vásárlót vonzott. A HKTDC minden évben további háromszáz promóciós eseményt szervez Hongkongon kívül is.

Szóljon hozzá!