ZETApress

hírportál

Vizsgálták az árukeresést

arukereso_internetesvasarlasLezárult az eNET és az Árukereső.hu első közös kutatása. A Magyarországi E-kereskedelmi Felmérés 2012 című felmérés eredményeit ma délelőtt mutatták be a partnerek a Centrál kávéházbeli sajtóreggelin.

Az együttműködés alapja és egyben a kutatás célja a Magyarországon működő, rendszeresen frissített termékkínálattal rendelkező, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek működésének vizsgálata volt. Mivel mindkét fél számára ez a szegmens jelenti az online kiskereskedelem fejlődése szempontjából legfontosabb réteget, így a hosszútávú piackutatási együttműködés remek lehetőséget kínál számukra az ebből adódó szinergikus hatások kihasználására, a piac megértésére és a szereplők edukálására.

A válaszadók teljes online forgalma 16 milliárd forint volt, amely a teljes becsült B2C online kiskereskedelmi piac forgalmának 10%-a. A felmérésben adott visszajelzések alapján ez az összeg 2013-ra közel 20%-kal fog nőni. Bár a forgalom háromnegyede közvetlenül a webáruházi felületen keresztül érkezett, elég jelentős, körülbelül 20%-os az árösszehasonlító oldalak szerepe.

A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás. A tavalyi évben a leggyakrabban használt hirdetés típusok között sorrendben az ár-összehasonlító oldalakon történő megjelenés, a keresőoptimalizálás és a keresők találati oldalán megjelenített PPC alapú hirdetések kapták a főszerepet. Alapvetően pozitív hozzáállás jellemzi a válaszadókat a vállalkozásuk működtetését illetően; 91%-nak ha most lenne lehetősége online vállalkozásba fogni, biztosan belevágna.

Az eNET Kft-t ? korábbi nevén GKIeNET Kft. ? egy telekommunikációs és informatikai piackutatásokra, illetve információs társadalomkutatásokra szakosodott piackutató cég, melynek küldetése, hogy a legmagasabb szakmai elvárásoknak megfelelő alapkutatásokat készítsen és az így előállított információkat szekunder adatokkal kiegészítve partnerei és ügyfelei számára értéket teremtsen.

Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldala, egyben online vásárlási kalauza, amely 2004 óta több millió vásárlásban segítette már a felhasználókat és a boltokat. Felhasználóik jelenleg több mint 1000 webáruház 2,7 millió terméke közül válogathatnak az oldalon. A sajtóreggelin bemutatott prezentáció honlapjukon megtalálható.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Magyarországi E-kereskedelmi Felmérés 2012 ? Sajtószoba

Szóljon hozzá!