ZETApress

hírportál

Nagykörúti mélygarázs

Délelőtt 10 órakor átadták a forgalomnak az M4-es metró beruházáshoz kapcsolódó, mintegy száz férőhelyes Rákóczi téri mélygarázst a VIII. kerületben. Tarlós István főpolgármester ismertette, hogy a beruházás egymilliárd 250 millió forintba került, melynek egyötödét a Rákóczi téri vásárcsarnokot működtető Csarnok- és Piac Igazgatóság állta.

A fennmaradó rész a metróberuházás állami-fővárosi költségvetésében szerepelt. ? A létesítmény a vásárcsarnokba tartókat és a metróhoz kapcsolódó forgalmat is kiszolgálja majd. A 3800 négyzetméteres mélygarázst a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) működteti, behajtani már mától a tér Vásár utcai részén lehet, a kijárat pedig a Déri Miksa utca felől van. A Rákóczi téren a padlástól a pincéig minden megújul, a felszínrendezés idén elkészül ? tette hozzá a főpolgármester.

A városvezető kitért arra is, hogy a metró szerkezetépítése döntően befejeződött, jelenleg már csak kisebb garanciális, hibajavítási munkák vannak folyamatban. ? A Baross tér felszínrendezése tavaly novemberben megindult, a munkák befejezése 2014-re várható. November végén sikeresen lezajlott a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti szakasz pályatesztje, így decemberben megkezdték a prototípus metrószerelvény felkészítését annak érdekében, hogy a 2014 első felére tervezett utasforgalmi tartampróba tartható legyen ? folytatta Tarlós. A január 14-i tesztelésről mi is beszámoltunk.

A főpolgármester az új metrók számítógépes vezérléssel összefüggő meghibásodásával kapcsolatban szólt arról is, hogy a BKK és a BKV a szerződés értelmében tudja kötelezni az Alstomot új szoftver telepítésére, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő. ? Kicsit más szoftver működik, mint más metrókban, mert külön rendelte meg a korábbi városvezetés a biztosítóberendezést a Siemenstől és a vonatokat az Alstomtól, ezért ezeket össze kell illeszteni ? tette hozzá Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. ? Ezt tavasszal lehet megtenni, amikor a kettes vonalon már csak Alstom közlekedik, addig egy ideiglenes szoftverrendszer fut, amit frissíteni kell. Ez egy éjszakai üzemszünetben elvégezhető, emiatt nem esnek ki hosszú időre a vonatok az utasforgalomból ? mondta el a vezérigazgató.

Laptársunk szerette volna megtudni, hogy az új csuklós buszok mikor érkeznek, de Tarlós István erre nem válaszolt. ? Ez nem témája a mai sajtótájékoztatónak! ? szakította félbe a kérdezőt, majd kíséretével elviharzott. Más irányú elfoglaltságára tekintettel egyéni interjúkra sem adott lehetőséget senkinek.

Szóljon hozzá!