ZETApress

hírportál

Versenyben a COOP csoport

A COOP éves közgyűlésének mai budapesti, Westend hiltonbeli sajtótájékoztatóján a vezetők bizakodásuknak adtak hangot, az idei év tekintetében. A 100%-ban hazai tőkével, háromezer franchise rendszerben működő bolttal rendelkező magyar üzletlánc az idei évben tovább erősítette a pozícióját a hazai kereskedelmi piacon.

A COOP csoport a negatív gazdasági körülmények ellenére is 10%-kal, négyszázról 440 milliárdra tudta növelni a bruttó árbevételeit. A fogyasztás és a kereskedelmi forgalom visszaesése miatt a csoportnak ötszázmillióval csökkent a nyeresége a 2007-es évben, így a 2006-ban elért négymilliárdos nyereség 2007-ben három- és félmilliárdra csökkent. Murányi László, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója az idei évben már pozitív változásokat vár. Murányi szerint a lakossági fogyasztás 1%-kal, illetve a kereskedelmi forgalom 1,5%-kal való emelkedése miatt a 2006-ot követően indult negatív trendet sikerül megállítaniuk. 10-12%-os árbevétel növekedést várnak, annak ellenére, hogy a külföldi tulajdonú hard discontok igen nagy számban elszaporodtak Magyarországon.

Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke újságírói kérdésre kifejtette, hogy a mai gazdasági környezetben nehéz hosszútávra tervezni. Véleménye szerint a magyar gazdaságnak a legnagyobb problémát az okozza, hogy a rendszerváltást követően a környező országoktól eltérően a magyar kereskedelemmel párhuzamosan a termelés is eladásra került. A nehéz gazdasági környezet ellenére a közel ötezer boltot ellátó COOP üzletlánc az idei évben 10-12%-os árbevételi növekedést vár, amelynek során elérhetővé válik az akár 500 milliárdos árbevételi szint is.

Murányi László arról is beszámolt, hogy a múltévben megkezdett fejlesztések az idei év során is folytatódnak. Több mint kétmilliárd forintot szánnak az idén új boltok építésére, a régiek felújítására, logisztikai valamint informatikai rendszerük fejlesztésére. Újságírói kérdésre a fogyasztóvédelmi törvénymódosítással kapcsolatban elmondta, hogy a tervezetet elutasítják, mert számukra elfogadhatatlan, hogy a törvényjavaslat a bírságok és szankciók nagyságrendjét az üzemmérettől tenné függővé. Emellett az említett törvényjavaslattól sem látják biztosítva a feketekereskedelem visszaszorítását. A COOP az ÁFEOSZ-szal (Általános Fogyasztási Szövetkezetek és Kereskedelmi Társaságok Országos Szövetsége), a VOSZ-szal (Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége) és más érdekvédelmi szervekkel egyeztetve nyújtott be módosító javaslatokat a kérdésben.

A sajtótájékoztató második felében Csepeli Lajos több megjelent olimpikon társaságában beszélt a COOP korábbi illetve jövőbeli társadalmi felelősség vállalási stratégiájáról. Elmondta, hogy a COOP gazdasági csoport a társadalmi szerepvállalásán belül kiemelt hangsúlyt fektet az oktatás területére. A csoport tulajdonát képező kecskeméti ÁFEOSZ Kereskedelmi Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium mellett a Szolnoki Főiskolával is szoros együttműködést sikerült kialakítaniuk. Mint kifejtette, a COOP mint a magyar olimpiai csapat aranyfokozatú főtámogatója évek óta a magyar sport egyik legbőkezűbb pártfogója, sőt az anyagi támogatás mellett, az olimpia népszerűsítésére a Magyar Olimpiai Bizottsággal együtt nyáron 126 települést érintő road-show sorozatot is szerveznek.

Szóljon hozzá!